Clara Nieto to hiszpańska aktorka w Producers on the Move 2021, która ponownie będzie online



Jeszcze raz inicjatywa Producenci w trasie, Od zawsze kojarzony z Festival de Cannes, w tym roku będzie miał wersję cyfrową I po raz drugi poza konkursem francuskim. Wśród 20 producentów wyłonionych w 2021 r. Hiszpańska Clara Nieto (Powehi Films), która weźmie udział w European Producers Promotion Initiative w dniach 17-21 maja.

Z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem jako prawnik specjalizujący się w branży audiowizualnej, W 2019 roku Clara Neto założyła własną firmę Powehi Films, Po podjęciu się produkcji wykonawczej w Apache Films. Jej praca jako producentka we własnej firmie rozpoczęła się od debiutu reżyserki Violetty Salama: „Alegria” w lutym zeszłego roku, a obecnie poszukuje funduszy na nowy film akcji Pablo Aguero „Joanna”, który jest również koprodukcją z Francja i Meksyk. Jeśli chodzi o żałosny dramat Octogenia w reżyserii Blanki Torres.

Clara Nieto
Clara Nieto

Rok temu Warner Bros. ITVP Hiszpania ogłosiła utworzenie nowej sekcji fabularnej, z Karoliną Gonzalez, dyrektorem treści fabularnych i Clarą Nieto, dyrektorem biznesowym w tym dziale. Nieto jest odpowiedzialna za rozwój modelu biznesowego w dziedzinie beletrystyki w tej sekcji, koncentrując się między innymi na generowaniu możliwości, relacjach z ekranami i platformami, koprodukcjach oraz nawiązywaniu synergii i partnerstw.

Licencjat z prawa, administracji i zarządzania biznesem ze specjalizacją w zakresie własności intelektualnej, Clara Nieto konsultowała się przy ponad 100 projektach audiowizualnychWśród nich są „Perfect Strangers” i „El Bar”. W ciągu ostatnich trzech lat kierowała działem rozwoju biznesu w Apache Films i była producentem wykonawczym filmów fabularnych „The Call”, „Your Son” i „Adiós” z drugiego sezonu „Paquita Salas”. serial dla Netflix i film krótkometrażowy Madre, nagrodzony Goya i nominowany do Oscara. Clara pracowała także jako koproducentka przy filmie Kto chce dla ciebie śpiewać? I dyrektor ds. Rozwoju filmu fabularnego „Siostry”.

W tym roku do programu online wybrano 20 produktów z 20 różnych krajów spośród wszystkich zgłoszeń organizacji członkowskich EFP (w tym ICAA) są to: Annabella Nazri (Belgia), Nikolai Motavchev (Bułgaria), Boyan Kanjera (Chorwacja), Marek Novak ( Czechy), Casper Dessing (Dania), Jean-Christophe Raymond (Francja), Mighty Walkcock (Niemcy), Sarah Laszlo (Węgry), Ruth Tracy (Irlandia), Marika Stuchi (Włochy), Iris Otten (Holandia), Gary Craner (Norwegia), Piata Rezyniczik (Polska), Thaciani Sasiloto (Portugalia), Bianca Uana (Rumunia), Katerina Tomkova (Słowacja), Andhra Gerich (Słowenia), Clara Nieto (Hiszpania), Nima Yusvi (Szwecja) i Sarah Born ( Szwajcaria).

„Postanowiliśmy w tym roku ponownie uczcić nasz program w środowisku cyfrowym, ponieważ w zeszłym roku działał dobrze i było dla nas ważne, aby dać uczestnikom jasne poczucie planowania, które nie jest zależne od ewolucji epidemii. Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym partnerom, programowi MEDIA Kreatywna Europa Unii Europejskiej, a także organizacjom członkowskim Eurimages i EFP, za ich elastyczność. Oczywiście środowisko cyfrowe nie zastąpi osobistej wymiany pomysłów i doświadczeń ani nawiązywania kontaktów na potrzeby festiwalu. wiele się nauczyliśmy w ciągu ostatniego roku i dokładamy wszelkich starań, aby połączyć tych kreatywnych producentów, aby ich praca była widoczna dla międzynarodowego przemysłu. A kto wie, jeśli tak się stanie. Wszystko jest w porządku i wielu z tych producentów jest w stanie podróżować, więc być może będziemy mieli okazję spotkać się osobiście na Festiwalu Filmowym w Cannes w lipcu ”- mówi Sonia Heinen, CEO EFP.

Wybrani uczestnicy stoją za wybitnymi filmami, takimi jak Kasper Dissing, który wyprodukował „Another Round” Thomasa Vinterberga, który niedawno zdobył Oscara za międzynarodowy film fabularny i wiele innych nagród, czy produkcja Sáry Laszlo: „Naturalne światło” zdobyła nagrodę. Srebro. Srebro. Niedźwiedź na Berlinale w tym roku. Pozostali zwycięzcy to Marica Stucci („Siostry Macaloso”), Iris Otten („Zabierz mnie do ładnego miejsca”), Nima Tangerine („Biały dzień, biały dzień”), Bianca Awana („Nie dotykaj mnie”), Clara Nieto („Madre”) i „Alegría”) i Gary Cranner („To tylko wzbudzić wiarę”), między innymi.

Co roku Europejska Fundacja Promocji Filmu (EFP) wybiera dwadzieścia najbardziej obiecujących produktów na europejskiej scenie Dla producentów mobilnych, inicjatywa promowana przez 37 europejskich instytucji filmowych przy wsparciu Programu Creative Media między Europą a Unią Europejską.

Strzelaj dalej
Strzelanie do „Alegrii”

Narodowe Instytuty Promocji Filmu wspierające w tym roku producentów EFP to: Bułgarskie Narodowe Centrum Filmowe, Chorwackie Centrum Audiowizualne, Czeskie Centrum Filmowe, Duński Instytut Filmowy, Kino Niemieckie, Instytut Kinematografii i Sztuk Audiowizualnych w Hiszpanii (ICAA), the Institute do Cinema e do Audiovisual IP / ICA (Portugalia), Istituto Luce Cinecittà (Włochy), Węgierski Narodowy Instytut Filmowy, Norweski Instytut Filmowy, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Rumuński Film Development, Screen Ireland, SEE NL (Holandia), Slovak Film Institute , Slovenian Film Center, Institute Swedish Films, Swiss Films, UniFrance i Wallonie Bruxelles Images. Producenci w drodze Jest również wspierany przez program Unii Europejskiej Kreatywna Europa – Media, Eurimages oraz we współpracy z Festival Scope.

20 wybranych europejskich producentów spotka się ponownie wirtualnie i zaprezentuje swoje projekty na indywidualnych spotkaniach i okrągłych stołach. Dodatkowo nadesłane studia przypadków i rozmowy z ekspertami dopełnią cyfrowego programu, który potrwa pięć dni.

Ostateczny wybór 20 uczestników odbywa się na podstawie systemu punktowego, który uwzględnia następujące kryteria:

  • Producent musi wykazać się doświadczeniem w koprodukcji międzynarodowej (musi mieć co najmniej jedną koprodukcję międzynarodową).
  • Selekcja faworyzowała tych, którzy stanowili większość producentów filmu. Gdyby jednak kandydaci reprezentowali większość producentów w więcej niż trzech międzynarodowych koprodukcjach, zostałby uznany za posiadających zbyt duże doświadczenie, aby zostać wybrani w kategorii „Producenci w drodze”.
  • Producenci muszą mieć wydanie kinowe i / lub VoD / SVoD / DVD / TV poza krajami produkcji biorącymi udział w filmie.
  • Przynajmniej jeden film fabularny wybranego producenta został pokazany w międzynarodowej sekcji dużego festiwalu.
  • Film fabularny, który zdobył nagrodę dla najlepszego filmu w kraju oryginalnego producenta, czyli otrzymał nagrodę krajową.
  • Produkt ma silne przedsiębiorstwo, które nadaje się do międzynarodowej koprodukcji.

Hiszpańskim kandydatem w 2020 roku był Olmo Figueiredo Gonzalez Quevedo (To nie kalendarzyk komputerowy). W 2019 roku Wśród 20 najbardziej obiecujących produktów na europejskiej scenie uczestniczył 20. edycja Producers on the Move na Festiwalu Filmowym w Cannes 2019, Byłam Hiszpański reżyser Carles Torres (Zabrisky Films). W 2018 roku Kandydatką ICAA do tej inicjatywy promującej filmy europejskie była Luisa Romeo z Frida Films. W 2017 roku Carlo Dorsey z Potenza Production był propozycją Instytutu Kinematografii i Sztuk Audiowizualnych, natomiast w poprzednich latach wybrano Pedro Hernandez, Munst Triola czy Marta Velasco.

Może Ci się spodobać

-Reklama-


You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *