Construir Cine 2021: Działania specjalne i filmy, które może oglądać Vivamos Cultura

Przy wsparciu Ministerstwa Kultury miasta, za pośrednictwem Biblioteki Audiowizualnej Aleksandrii i Cultural Impulso, VIII Międzynarodowy Festiwal Filmowy o Świecie Pracy Construir Cine 2021, Organizowane przez Construir TV i sieć społecznościową UOCRA. Ta wersja jest dostępna w całym kraju online za darmo, Od czwartku 13 do soboty 29 maja na następujących platformach będą działać jako miejsca online: Żyjmy kulturąOctober TV, Cont.ar, Lumiton, Budynek kina.

Z ponad 2500 prac zarejestrowanych za pośrednictwem FilmFreeWay i FestHome z 35 krajów, wybrano 44 filmy, które tworzą sześć oficjalnych kategorii, które odzwierciedlają rzeczywistość i poglądy pracowników argentyńskich i międzynarodowych. W programie również zajęcia specjalne codziennie o godzinie 17:00.

Minister kultury miasta Enrique Avogadro weźmie udział w ceremonii otwarcia, która będzie przez nią transmitowana Żyjmy kulturąCzwartek 13 maja o godzinie 17:00

Film, który otworzy festiwal, to „In) Voluntarios” argentyńskiej reżyserki Sandry Gugliotty. Będzie dostępny od czwartku 13 maja o godzinie 17:00 do niedzieli 16 włącznie na platformie Construir Cine i będzie towarzyszyć rozmowie z reżyserem, którą będzie można zobaczyć w czwartek 13 na zakończenie wernisażu. Film powstał dzięki wsparciu PAMPA 2030 (Argentine Agenda Monitoring Platform 2030) oraz Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju).

W tegorocznym programie znajdą się także „Polskie światła filmowe”, które poprzez kuratora wystawy skupiają się na przewartościowaniu bogatej produkcji audiowizualnej kraju oraz promowaniu publikacji prac poświęconych ukazaniu wpływu pracy na życie ludzi i ogólnie na społeczeństwo, filmy, w których można obejrzeć wspaniałą lekcję syberyjską i lekcję argentyńską. To kurs składający się z 6 filmów fabularnych i 12 krótkometrażowych, wyreżyserowany przez szanowanego reżysera wschodnioeuropejskiego Wojciecha Staroya, który był nosicielem walki o prawa społeczne.

Oprócz programowania, ósma edycja będzie miała codziennie darmowe zajęcia specjalne, które można zobaczyć https: // vivamoscultura.buenosaires.gob.ar/Ma na celu realizację celów zrównoważonego rozwoju Agendy 2030, dzięki porozumieniu osiągniętemu z argentyńską Platformą Monitorowania Agendy 2030: PAMPA 2030, argentyńskim Biurem Narodów Zjednoczonych i Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju.
Działania specjalne, które można zobaczyć wcześniej Żyjmy kulturąWśród innych platform cyfrowych:

Piątek, 14 maja – 17:00: Sophia Ferrero Carega będzie rozmawiać z reżyserem i Sophią Kratje W zadziwiającej podróży filmu i prowokowaniu jej spojrzenia na udział kobiet w różnych etapach tworzenia branży audiowizualnej. Bezpośrednio po rozmowie może podążyć Vivamos Cultura.

Poniedziałek, 17 maja – 17:00: Documentary Impact Roundtable. W obecności Laury Longobardi, dyrektor Impact Day na Geneva Film Festival i Human Rights Forum oraz Mitt Hoffmann, dyrektor duńskiej organizacji pozarządowej The Why, którzy omówią siłę filmów dokumentalnych w wprowadzaniu wymiernych zmian w społeczeństwie i możliwości niekonwencjonalnego finansowania tego typu projektów.

Wtorek, 18 maja – 13:00: Budząca się dyskusja przy stole fikcyjnym. Agustina Lome poprowadziła rozmowę z udziałem Sebastiana Scindela, dyrektora „Crimes de Familia” (ARG), wspieranego przez Międzynarodową Organizację Pracy i ONZ Women, oraz dyrektora Hernána Caffiero za „An Necessary Story” (CHI), zwycięska powieść serii Emmy i Edmunda Roche’a, producenta wielokrotnie nagradzanej powieści dramatycznej Goya „Adú” (ESP). Rozmowa będzie się toczyć wokół tego, co to znaczy stworzyć wyobraźnię dotyczącą problemów społecznych lub prawdziwych wydarzeń.

Środa 19 – 17: Sophia Ferrero-Carrega, warsztaty poświęcone krytyce filmowej z perspektywy płci. Aktywność odbędzie się za dwa dni. Dzień 1 będzie wolny i darmowy i będzie transmitowany przez FBConstruircine – YTconstruirtv i Vivamos Cultura. Drugi dzień będzie zamknięty dla tych, którzy nagrywają podczas rozmowy w pierwszym dniu, a instrukcje nagrywania zostaną przekazane przez prowadzącego podczas otwartej rozmowy. Warsztaty będą zawsze dostępne online, bezpłatnie i bez ograniczeń dotyczących narodowości.

Piątek 21 i czwartek 27 maja – 17:00: Panel ODS FOCUS. Władze i eksperci wysokiego szczebla z organizacji wielostronnych, rządowych i związkowych omówią każdy z tematów zaproponowanych w filmach, które stanowią główny temat celów zrównoważonego rozwoju, w celu odzwierciedlenia i rozpowszechnienia pilnych kwestii poruszonych w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju zawartych w Agenda 2030 (ODS), której celem jest stworzenie świata. Cieszy się większą równością środowiskową, gospodarczą i społeczną od chwili obecnej do 2030 r.

Wtorek 25 maja – 17:00: Festiwale tematyczne Okrągłego Stołu. Menedżerowie 4 festiwali, które zajmują się istotnymi, aktualnymi i pilnymi problemami społecznymi, odsłaniają i dyskutują, jak skompilować i zaprogramować tego typu propozycje oraz jakich projektów poszukują. Uczestnicy: Gabriela Sandoval: International Amour Festival for CIne LGBT + (CHI), Cynthia García Calvo: Femcine (CHI) i Florencia Santucci, dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Filmów o Prawach Człowieka (FICDH) i Międzynarodowego Festiwalu Filmów o Środowisku (FINCA) (ARG)).

Środa, 26 maja – 17:00: Okrągły stół funduszy publicznych: Alternatywy finansowania federalnego. Tabela do omówienia alternatyw finansowania projektów filmowych pochodzących z regionalnych i miejskich agencji rządowych w Argentynie.

Piątek, 28 maja – 17:00: Główne treści audiowizualne i cyfrowe dla dziewcząt, chłopców i nastolatków. Labirynt możliwości. Mariana Luterespil i Valeria Dutro z Latin Lab, specjaliści od treści dziecięcych i audiowizualnych, informują nas o prywatności tego typu treści.

Sobota, 29 maja, godz. 17:00: Ceremonia zamknięcia i wręczenie nagród.

Filmy wybrane w sześciu kategoriach oficjalnego konkursu, które można obejrzeć Żyjmy kulturą, Platforma Ministerstwa Kultury miasta m.in .:

Międzynarodowy konkurs krótkometrażowych filmów dokumentalnych

Przyszłość krawiectwa – Enrique Rey Monzon (Hiszpania)

„Ślimak nie rozumie niedziel” – Enrique Rey Monzon i Ainhua Uruguetia

Santamaria (Hiszpania)

Panorama – Caglar Avci, Ufuk Gürbüzdal (Turquía)

Bilet w jedną stronę – Victor Augusto Mendeville Jarafetto (Peru)

“ Little Fish ” – Quentin Listian (Francja)

„Niestabilność U” – Laura Da Silva (Kanada)

Przejście – Aaron Marty (Szwajcaria)

Międzynarodowy Konkurs Krótkometrażowy

Cardboard House – Julen Zubiete (Hiszpania)

Zmiany klimatu – Yasmine Demirci (Turcja, Wielka Brytania)

Rozdział – G-Hey Kim (Kanada)

„Comadre Thursday” – Noemí Chantada Puime (Hiszpania)

“ The Call ” – Octavio Maya Rocha (Meksyk)

„Tuż nad morzem” – Andres Ossa Jahr (Chile)

Gwarantowane życie – Jes مار s Martínez (Hiszpania)

Ogólnopolski Konkurs Filmów Krótkometrażowych

„Agua verde” – Luciano Nacci

„Koegzystencja” – Lucia Molina Karbi, Echhanian, Eileen Curtis, Mara Tatiana Lanosa

„Cocaracha” – Agustin Torinho

„Ostatnia dziennikarka” – Anna Lamonica

„Między kafelkami” – Nicholas Conte

„Sprzedawca Lily” – Igor Galluc

„Libertad 121” – Javier Rosanigo i David Ira-Pierre

„Personel medyczny” – Sophia Moskwa

„Aby móc to zrobić” – Lucila de Oto

„Symfonia szkła” – Philippe Bouzani

Międzynarodowy Konkurs Filmów Dokumentalnych

“ Zwróć mi rękę ” – Konstantin Celine (Kanada)

„W poszukiwaniu niespokojnego nauczyciela” – Jerry Potter (Kanada)

„Reestablishing Self” – Lalit Vacchani (Indie)

„La vida que conocemos” – Claudia Ribeiro (Portugalia)

Kobiety ze stali – Robin Murphy (Australia)

„Proszę czekać w kolejce” – Pavel Kozoyuk (Austria)

Międzynarodowy konkurs fabularny

“ Cukier w fotelu tkaczy ” – Harvan Agustriansyah (Indonezja)

„El Peripatético” – Vital Machendra Bossal (Indie)

Cage of Bones – Taylor Olson (Kanada)

“ Pamięć ” – Jose Ignacio Benitez (Chile)

„Urodzony i wychowany” – Jorge Donoso (Chile)

Uberization – Al-Haddawi Idriss (Francja)

Ogólnopolski Konkurs Filmów Fabularnych

„Chito Shito” – Fabio Marcelo Zurita

„Jak wiatr” – Raquel Ruiz

„Nauczyciel” – Julian Dabian, Christina Tamagnini

„Duch wraca do miasta” – Augusto Gonzalez Polo

„Ryby też skaczą” – Diana Cardini

„Biała plama” – Lucrecia Oviedo

„Też tam byliśmy” – Federico Strifezzo

„Ostatni kawałek” – Luciano Romano

Polskie kino w centrum uwagi

„Syberyjska lekcja” (6 filmów fabularnych) i „Argentyńska lekcja” (12 filmów krótkometrażowych) Sarona Sikha.

O budowie kina

Jego głównym celem jest odkrywanie i promowanie filmów o tematyce globalnej, które dotyczą pracowników na całym świecie i w których praca jest siłą zmieniającą życie ludzi. Ma na celu promowanie kreatywności i wspieranie publikacji audiowizualnych dzieł, które zawierają historie o pracy i pracownikach, a także wyróżniają ich poglądy na świat i kwestie społeczne, które mają wpływ na ich codzienną pracę i życie ich rodzin oraz na rzeczywistość społeczną. Do którego należą. Festiwal Construir Cine jest organizowany przez CONSTRUIR TV, kanał telewizyjny Fundacji Edukacji Robotników Budowlanych UOCRA, należącej do Sieci Społecznej UOCRA i będącej częścią Światowego Festiwalu Filmów Pracy. Wdrożyłem 7 edycji.

O Bibliotece Aleksandryjskiej Audiowizualnej

BA Audiovisual to program kulturalny wspierający sektor audiowizualny w mieście Buenos Aires. Promuje obieg produktów audiowizualnych, stwarza więcej możliwości prezentacji i zwiększa udział ludności. Mając na celu stymulowanie i ułatwianie obiegu filmów narodowych w mieście, Biblioteka Audiowizualna Aleksandrii proponuje różne inicjatywy skierowane do tego sektora i umożliwiające im zbliżenie kina narodowego do sąsiadów.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *