czarne lustro

Uwielbiam stonowane horrory i suspensy, takie jak The Forgotten Rosmary Baby. Również science fiction, jak Star Trek, który obraca się wokół Chatnera, któremu w końcu udaje się zaistnieć w kosmosie, gdzie był de facto liderem Enterprise przez dziesięciolecia. Widzę serię jak Zagubieni w kosmosie, czarno-białą, ze złym i mądrym doktorem Smithem. Kino powraca z pewnym rozmachem, mimo że jego zniknięcia można było się spodziewać wraz z pojawieniem się Netflixa i tym podobnych, a potem z COVID. Ludzie to ugruntowane obyczaje, a kina znów mają publiczność, wciąż kręcone są filmy, a popcorn wciąż pachnie solą morską i karmelem, tak jak wymyślił je Kreator ponad sto lat temu. Najbardziej zaskakujące jest to, że publiczność filmowców rośnie, nie szkodząc udanemu serialowi. Większość z nich jest widoczna. Wiele z nich jest lepkich i świeżych. Z naszej strony wywodzą się niektóre egzotyczne społeczeństwa, takie jak Polska, Skandynawia, Argentyna, Irlandia, Indie czy Turcja. Ich rodzime języki wydają się pozaziemskie, gdy przyzwyczaimy się do koordynowania ich z tłumaczeniem kastylijskim, które jest mniej jasne niż ciężkie oryginalne słowa. Ta seria pozwoliła nam na nowo odkryć aktorstwo i teatr w Hiszpanii, która miała złote stulecia; Włochy są bogate w szczegółowe filmy oraz teksty kulturowe i złożone. I niektóre aktorki o innej urodzie niż piękno Kalifornii. Istnieje seria francuskich detektywów z romantycznym życiem fenzolanidu.

Kolejną nowością jest inkluzja: brytyjska szlachta grana przez Murzynów, otwarta różnorodność seksualna w polityce i życiu codziennym, krytyka realiów imigracji, potępienie korupcji w korporacjach, obojętność na zmiany klimatyczne i nierówności. Ludzka nędza istnieje na Netflixie, tak jak w tradycyjnym kinie. Ale jest to nieszczęście, którym cieszymy się w prywatności, w piżamie i dlatego bardziej wpływa na nasze zmysły, nasz śmiech i nasze lęki.

Widziałem Black Mirror, Black Mirror, dystopijną brytyjską serię, która ostrzega przed niebezpieczeństwem uzależnienia, jakie stwarza dla ludzi technologia i rozwój „ciemnej strony” w sieciach i sztucznej inteligencji. Wszystkie nowinki technologiczne są już w fazie eksperymentów. Ludzie są połączeni i oglądają. Jego pamięć jest zasilana lub skanowana danymi rzeczywistymi lub generowanymi. Więźniowie są karani przez zmuszanie ich do udziału w „reality show”, gdzie są teraz ofiarami i obywatelami, społeczeństwem. Nowe oblicza terroryzmu wyłaniają się bez masowej przemocy, tylko poprzez wywieranie nacisku na jedną lub dwie wpływowe osoby. Istnieje możliwość korzystania z aplikacji, które wskrzeszają bliskich, karmią danymi zmarłych, można nawet zobaczyć sztuczną parę przychodzącą pocztą, aby zastąpić prawdziwą aplikację; Ale nowe jest lepsze, bo jest uczciwe, jest posłuszne, we wszystkim satysfakcjonuje kobietę, odrzuca przemoc i złą mowę; Jest tak doskonały, że trafia do pokoju San Alejo, który wychowywała wdowa i jej córka.

Rozdział „Chwila Waldo” z 2013 roku na temat wyborów wydaje się być źródłem fałszywego sposobu uprawiania polityki w Kolumbii: Waldo to animowany niebieski niedźwiedź w telewizji, ożywiony na wideo dzięki manipulacji online. Jest całkowicie niegrzeczny, niegrzeczny, ignorancki, bogaty i obraźliwy przez cały czas i twierdzi, że nienawidzi polityków i walczy z korupcją. W lokalnych wyborach zaczyna obrażać najbardziej wyselekcjonowanych kandydatów, opowiadając seksistowskie żarty, odnosząc się do ich kampanii z wulgaryzmem i zaskoczeniem! Waldo nie ma imprezy, ale ma dużo pieniędzy; Jej bogaty twórca mówi, że nie chce angażować się w politykę; Scenarzysta jednak chce się jeszcze bardziej wzbogacić i iść do przodu. Waldo jest drugi w wyborach.

Kiedy skończyłem oglądać odcinek, zdałem sobie sprawę, że Waldo już mamy i że poza bardziej dojrzałym podejściem do wyborców, równie dobrze mógłby być bliskim drugim. Colbrenca

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.