Dealerzy z Kastylii i León proszą Madryt o pomoc w zakupie samochodów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi

Dealerzy z Kastylii i León proszą Madryt o pomoc w zakupie samochodów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi

José Luis Valdefelso, Delegat Regionalny Faconauto (Stowarzyszenie Pracodawców Oficjalnych Dealerów Samochodów w Hiszpanii) prosi, aby „te same środki ułatwiające poruszanie się, ogłoszone niedawno przez Radę Miasta Madrytu, były stosowane w Kastylii i León i ma to sens, jeśli chcemy złagodzić spadek w sprzedaży.

Innymi słowy: rozszerzenie pomocy finansowej też kupować samochody Nowy diesel i benzyna Oznaczony jako C, „którego silniki zanieczyszczają znacznie mniej niż te znajdujące się w obiegu i pozwolą branży odzyskać spadek sprzedaży, którego doświadcza od 2019 r., przy niepewności zakupów wśród użytkowników, która tylko postarzała flotę pojazdów, a tym samym zanieczyszcza znacznie bardziej niż wcześniej ”.

Kastylii i León zaleca się podążanie za modelem madryckim: daje on ludziom dostęp do przystępnego cenowo samochodu bez rezygnacji z jakiejkolwiek technologii, ponieważ Rzeczy, które są ideologicznie bez znaczenia, są zabronione Szkodzi też biednym”.

Zastosowanie tego środka ogłoszonego przez Federację Stolicy Hiszpanii „będzie Zmniejsz zanieczyszczenie oNie w teorii, ale skutecznie, a także dawanie ludziom opcji, ale bez hipotez, bo od teraz do 2025 r., kto wie, co się wydarzy”.

Pierwsza krytyka nowych przepisów

W ostatnich dniach decyzja Komisji Europejskiej o zakazie produkcji i sprzedaży aut spalinowych i hybrydowych po 2035 roku obróciła się o 180 stopni, co uderza również w branżę Kastylia i León, z czterema fabrykami samochodów (Renault w Valladolid i Walencji; Iveco w Valladolid i Nissan w Avila). Na razie zasada jest zawieszona w sposób nieokreślony po ogłoszeniu Włochy I Niemcy które wykraczają poza umowę przedwstępną.

I robią to po dwóch latach, w których branża musiała się radykalnie zmienić, by przystosować swoje fabryki do produkcji pojazdów elektrycznych, oraz po zamknięciu 2022 r. najgorszymi danymi rejestracyjnymi od 1993 r. według stowarzyszenia. Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA)co w Hiszpanii, według danych Anfac (Krajowego Stowarzyszenia Producentów Samochodów i Ciężarówek), doprowadziło do spadku o 5,4%.

Niemcy i Włosi jako pierwsi zrobili krok do przodu po kilku latach, w których plany UE wywróciły do ​​góry nogami strategie tych międzynarodowych koncernów i wypełniły niepewnością decyzje zakupowe europejskich konsumentów.

Wątpliwości, które wraz z kryzysem półprzewodnikowym i załamaniem siły nabywczej per capita doprowadziły do ​​decyzji obywateli o przedłużeniu życia samochodów do ponad 14 lat.

Kanclerz Niemiec scholzuzasadniał swoje stanowisko nieprzestrzeganiem unijnego zakazu samochodów spalinowych po 2035 r., argumentując, że niemiecki przemysł potrzebuje „gwarancji”, że samochody na czyste paliwo syntetyczne będą mogły być używane i produkowane.

W tym sensie Renault i Geely (a wspólny projekt do 50% w zeszłym roku, aby zwiększyć biznes silników hybrydowych i spalinowych, ale przy niższych emisjach), podpisali już list intencyjny z Aramco (największym koncernem naftowym na świecie) w celu opracowania paliw syntetycznych i wodoru.

W trakcie tego przejścia na mobilność elektryczną”Węgry I Polska Zawetowaliśmy również wstępny plan działania zatwierdzony przez Parlament Europejski dotyczący dekarbonizacji przemysłu motoryzacyjnego”, zauważa López Valdefelso.

Deklaracją aprobaty Unii Europejskiej w 2025 roku była tzw Euro 7który planuje dalsze obniżenie dopuszczalnego poziomu zanieczyszczeń dla pojazdów o spalaniu paliw kopalnych, „naraża rentowność przemysłu o kluczowym znaczeniu dla gospodarki Kastylii i León oraz reszty Hiszpanii i Europy” – ostrzega.

Nic dziwnego, że liczby mówią same za siebie: sektor ten odpowiada za prawie 25% przemysłowego PKB Kastylii i León, zatrudnia prawie 35 000 pracowników, reprezentuje 20% krajowego rynku, a Hiszpania jest ósmym krajem na świecie pod względem produkcji. Drugi jest w Europie.

Standard, Euro7, od głównych producentów, m.in Renault Również stellanty„Ostrzegali już, że może to oznaczać zniknięcie wielu ich fabryk na terenie kraju” – wyjaśnia delegat Faconauto w Kastylii i León.

José Luis López Valdifilso, delegat Facconoto w Kastylii i León

„UE strzela do siebie, a pracownicy i firmy poniosą konsekwencje, ponieważ wszyscy zgadzamy się na zmniejszenie zanieczyszczenia, ale pośpiech UE to tylko okres przejściowy” – dodaje.

López Valdifilso wspomina, że ​​„prezes Faconauto w Hiszpanii, Gerardo Pérez, kilka dni temu przesłuchał szefa rządu Pedro Sáncheza, aby wyjaśnić, czy pojedzie do Zapewnienie indywidualnej mobilności obywateli, czyli możliwość poruszania się własnym samochodem, ze względu na ograniczenia tzw. Stref Niskiej Emisji (ZBE) w miastach oraz czytelną deklarację woli opublikowaną przez Ministerstwo Transformacji samo. dane demograficzne sprzed kilku dni, w których pojedynczy samochód praktycznie zniknął z równania”.

Sposób patrzenia na sprawy ma znaczenie Podkreślenie, że prawa obywatelskie są ograniczone Swobodne poruszanie się jest bardzo niebezpieczne”.

Wpływ na Kastylię i Leon

Do wszystkich ogłoszonych w ostatnich latach działań zmierzających do osiągnięcia uzgodnionych przez Unię Europejską celów dekarbonizacji dodajemy teraz ideę budowy tzw. „piętnastu miast”, które promują neutralne dla klimatu ośrodki miejskie, są łatwo dostępne zarówno pieszo, jak i pieszo, pieszo lub rowerem.

„Jeśli wszystkie te środki przenikną do opinii publicznej, my też będziemy Zagrażanie ciągłości modeli biznesowych głównych fabryk Kastylii i Leónco zakończy się osiedlaniem w innych krajach, w których prawo obywateli do swobodnego przemieszczania się według ich uznania nie jest ograniczone” – mówi López Valdefelso.

W tym sensie delegat Faconauto w Kastylii i León zwraca uwagę, że „Łukasz De Meo (CEO Renault i Prezes Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów) powiedział już, że jeśli ten kurs będzie kontynuowany, nastąpi nadpodaż 11 fabryk samochodów w Europie, co oznacza utratę 110 000 bezpośrednich miejsc pracy za jednym zamachem. , wśród tych, którzy mogą być również z Kastylii i León.

Choć rok 2023 rozpoczął się od sygnałów wzrostowych w sprzedaży nowych samochodów, przy rocznym wzroście rejestracji w Kastylii i León w styczniu o 18,8%, wzrost ten był Kolejne 18 punktów w całym kraju.

Według danych Anfac (Krajowego Stowarzyszenia Producentów Samochodów i Ciężarówek) społeczność zamknęła rok 2022 z zarejestrowanymi 20 361 sztuk samochodów osobowych i SUV-ów, co oznacza, że A 42,1% mniej niż w 2019 rokuRok przed pandemią.

„Cała ta niejednoznaczność tworzy ten sektor Cierpienia w Kastylii i León Co istotne, podczas gdy Chiny i Stany Zjednoczone wspierają swój przemysł bez środków przeciwbólowych”, wyjaśnia Valdivieso.

„Hiszpania od czerwca obejmie prezydencję europejską. Jako bardzo ważny producent na świecie i na Wspólnym Rynku musi wspierać pozycje, które nie strzelają w jedną z najważniejszych gałęzi przemysłu w Hiszpanii i która również wiele wnosi do Kastylii y Leon”, potwierdza.

López Valdivieleso przypomina również o wadze oficjalnych dealerów marki w Kastylii i León, gdzie 146 pracowników zapewnia bezpośrednie, „wysoko wykwalifikowane” miejsca pracy prawie pięciu tysiącom osób, dlatego „cała ta niepewność i te ciągłe niepowodzenia prowadzą do utraty szans i rozwoju .” ekonomia, jakiej nigdy wcześniej nie widzieliśmy.

Niektóre „niepowodzenia” mają konsekwencje. Ford ogłosił już ERE, które dotknie 1100 osób w zakładzie Mussafah (Walencja) po zaprzestaniu produkcji modeli Mondeo, Galaxy i S-Max.

W związku z tym delegat Faconauto w Kastylii i León podkreśla, że ​​„Renault w Valladolid i Palencia nie produkuje silników elektrycznych, tylko silniki spalinowe i hybrydy. A jeśli nadal będą zakazywać samochodów hybrydowych, będzie to fatalne, ponieważ Renault zdecydowało, że Hiszpania jest centrum jego produkcji Hybrid, biorąc pod uwagę, że elektryczne centrum grupy będzie we Francji.

Powiązane wiadomości

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *