Debata o prawie kinowym, co wymaga poprawy?

Biznes filmowy trwał pomimo pandemii. Dowodem na to są filmy nakręcone na początku roku, które wciąż są kręcone, w tym „Ślub strzelby” z Jennifer Lopez czy „Zaginione miasto D” z Sandrą Bullock, Bradem Pittem i Channingiem Tatumem.

Tak było z udogodnieniami przyznanymi na mocy ustawy o kinie. Podczas ogłoszenia nowej propozycji Pelidom.pl, filmowiec i konsul dominikański w Los Angeles, Alfonso RodriguezPowiedzieli, że otworzą 10 kin online, aby obejrzeć 10 premier dominikańskich bez konieczności zapisywania się na wspomnianą platformę.

Wśród nich jest wielu zaproszonych reżyserów Angel Muniz, Juan Basanta, Felix German i produkt Elsa Turol Przedstawili przegląd kodu filmowego 10 lat po jego powstaniu. Czy warto modyfikować?

Ustawa o promocji filmowej Republiki Dominikańskiej (nr 108-10) została ustanowiona w celu stymulowania dominikańskiego przemysłu filmowego, produkcji, rozpowszechniania i ochrony jako środka różnorodności kulturowej i wielkiej działalności. Możliwość ekonomiczna.

Został wydany w rządzie ówczesnego prezydenta Lionela Fernandeza z poprawkami 12 listopada 2010 r. Terytorium Dominikany zostało zatem uznane za odrębne strategiczne miejsce, które należy promować jako miejsce fotografii krajowej i zagranicznej.

Skomentowana rzecz to plik Artykuł 34, który stanowi, że filmowcy mają prawo do odliczenia od podatku dochodowego na swój koszt stu procent (100%) realnej wartości zainwestowanej, odpowiadającej okresowi rozliczeniowemu, w którym dokonano inwestycji.

albo Artykuł 39, który jest zbywalną ulgą podatkową. Portal dmklawyers.com wyjaśnia, że ​​zbywalna ulga podatkowa polega na udzieleniu ulgi podatkowej w wysokości 25% wszystkich wydatków poniesionych na terytorium Dominikany, m.in. na produkcje audiowizualne, filmy krótkometrażowe, medialne i fabularne, dokumenty i seriale. . Preferowane są inwestycje zagraniczne.

Po tym niektórzy gracze w branży mówią o tym na korzyść Diario Libre.

Alfonso Rodriguez

Alfonso Rodriguez uważa, że ​​„prawo działa doskonale”, więc można je tylko zmodyfikować tak, aby można było promować nakręcone filmy, włączając w to opery mydlane i miniseriale. „Myślę, że to powinno zostać dodane” – mówi.

Twierdzi, że niektórzy skarżą się, że nie radzili sobie dobrze, ale to prawo, które mówi, że „najsilniejsi przetrwają, najciężej pracują”.

W obliczu skargi niektórych osobistości filmowych na obecność niewielkiej grupy, która przynosi korzyści, niestety widzi, że „to jest w bankach, medycynie i we wszystkich biznesach”. Zaprzyjaźnij się, znajdź ich.

Ale zapewnia też, że nie wierzy w „komitet geniuszy, który palcem przydziela budżety”.

W kwietniu zeszłego roku informowano, że dzięki obecności zagranicznych aktorów kręcących tu hollywoodzkie produkcje, na Dominikanę wpłynęło ponad 200 milionów dolarów.

Lata 2020-2021 to lata, w których paradoksalnie kręcono więcej filmów.

„Większość z tych filmów przeszła przez konsulat, aby sprawdzić budżety, jakie podatki są płacone w DR, jak działa zbywalny certyfikat i naprawdę przyjeżdżają do kraju z tymi wszystkimi informacjami. Teraz czują się pewniej” – mówi urzędnik.

Jeśli chodzi o jego pracę, dominikański konsul w Los Angeles przewiduje, że celem jest zarobienie 400 milionów dolarów rocznie z inwestycji w filmy. Do tej pory jest ich od 80 do 100 milionów.

Feliks niemiecki

Prawo filmowe ma dwa ważne rozdziały: 34 i art. 39. Jeden dotyczy inwestycji krajowych, a drugi obcokrajowców, którzy do tej pory dobrze sobie radzili i wywarli pozytywny wpływ na poziomie technicznym poza ekonomicznym. Ale muszę podkreślić, że jeśli to państwo w końcu inwestuje w film, choć to prawda, że ​​to firma przekazuje pieniądze, które musi zapłacić w formie podatków (25%), produktom, które trafiają do jej biur, to wszystko należy dać twórcy, który może mieć pomysł, aby zabrać ją do kina” – powiedział w czerwcu ubiegłego roku w wywiadzie dla Diario Libre.

Jeśli chodzi o aktora i reżysera, to obecnie są firmy, które preferują małą grupę, blokując tym samym drogę nie tylko doświadczonym ludziom takim jak on, ale także młodym ludziom.

„Tutaj teraz osoba z dużą ilością śliny je więcej ciasta francuskiego. Są firmy, które mają wcześniejsze umowy z reżyserami i producentami. Mają tylko zobowiązania z tymi produktami, które wprowadzają ich w ten rok. Na przykład zrobiłem dwa filmy w całym moja kariera w kinie, jeden bez prawa kina, a drugi w nim.Mam więcej niż pięć scenariuszy, ale jak trafisz do firmy, a to mi się ostatnio przydarzyło, to robię to późno, bo już mają umowy.”

Anioł Muniz

To, co powiedziałem, to Dyrekcja Generalna Kina (Dgcine) Możliwości rynkowe gwarantują, że filmy nie są pirackie. Od siedzenia przy stole na YouTube i powiedzenia: „Poczekaj chwilę, jesteśmy rynkiem, potrzebujemy szacunku… aby Dgcine związał koniec z końcem, aby stale wypuszczać te wszystkie filmy, aby nie spadło to na Alfonso Rodrigueza” Belledum.

Z drugiej strony usiądź przy stole Netflix Aby powiedzieć „Jesteśmy większym rynkiem niż myślisz. Chcemy tworzyć filmy dominikańskie na Netflix dla Netflix i zobaczyć, jakie mamy możliwości”, dodaje.

Czy istnieją możliwości podejścia do firmy jako samodzielnego producenta, czy konieczne jest utworzenie konglomeratu? Tak aktor zapamiętany z „Un pasaje de ida” Agliberta Meléndeza odpowiedział: „Nie próbowałem, ale to ich sprawa. Teraz, gdy mówią: „Mam Meksykanina za granicą, a dominikanin wie, że Meksykanin wjeżdża po pierwsze, ponieważ jest to większy rynek”.

Jego film „I.. Boże wybacz mi!” Jest na YouTube, odkąd po raz pierwszy pojawił się w telewizji krajowej i zdobył trzy miliony wyświetleń.

Ale Muniz faktycznie usunął go ze swojego kanału i przyznał, że nie zebrał pesos na remake, ponieważ film „Nie podoba mi się, że film został wstrzymany z powodu reklam. YouTube umieszcza teraz wiążące reklamy. Powiedział, że nie ma żadnych już możliwość braku reklam, a ja tego nie zaprojektowałem”.

Juan Basanta

„Mogłoby być lepiej. To prawo pełne korzyści z poważną inwestycją w kraju. Podobnie jak wszystkie przepisy dotyczące filmów, zostało stworzone w celu tworzenia miejsc pracy, a korzyści ekonomiczne nie są ilościowe na korzyść wizerunku i rozwoju kulturowego oraz ekspozycji kraju. Jeśli dodasz to, co naprawdę pochodzi z zagranicy, oprócz tego, co ujawniamy w naszej kulturze, akt filmowy to umowa finansowa, która już została uwzględniona. Jesteśmy więcej niż niebiescy, promujemy naszą kulturę – powiedział.

Zapytany, co można naprawić, powtórzył, że „wszystko można poprawić, ale jeśli poprawisz to za bardzo, możesz to zepsuć”.

Reżyser „Biodegradowalny” powiedział też, że kończy film.

Elsa Turol

Prawo kina ma już 10 lat. Rozumiem, że jesteśmy w punkcie, w którym dużo pracowaliśmy dla prawa, aby z niego skorzystać”.

„W trakcie tego procesu, jako producent, mogę powiedzieć, że można je zweryfikować, aby wprowadzić pewne poprawki, aby go wzmocnić i dalej pielęgnować to, co już jest, czyli całą branżę. Jest branża techników, istnieją uniwersytety, studia filmowe i produkcje. Rozrośliśmy się o wiele bardziej Oczekuje się, że wiceprezes wykonawczy Larimar Films analizuje to medium

Dążę do zachowania obu formatów, aby cieszyć się kinem: tradycyjnego na dużym ekranie i cyfrowego na dowolnym urządzeniu.

Twierdzi, że jako dom produkcyjny wygodnie było im mieć przepływ produkcji.

„Naszą dominikańską działalność obserwujemy w takich krajach jak Włochy, Szwajcaria, Japonia, Korea Południowa, Meksyk, Kolumbia i Polska i byliśmy w stanie przenieść ją za pośrednictwem wirtualnych platform” – podsumowuje.

Larimar Films zakończył zdjęcia do swojego dziesiątego filmu. Ten ostatni jest koprodukcją z Columbią.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *