Do La Platy zawita polski film Goyniecz, legenda tanga i kultury argentyńskiej

Do La Platy zawita polski film Goyniecz, legenda tanga i kultury argentyńskiej

Już w najbliższy czwartek, 30 listopada Srebro„Kształty nocy” to film opowiadający historię… „Polak” Roberto Gojniczlegendarny piosenkarz, który wyróżnił się przed i po swojej historii tango, Filar i odniesienie kultury Argentyna.

Dokument wyreżyserował Marcelo Goenesch, pra-bratanek Polacco, który spędził dużo czasu na zbieraniu materiałów i zbieraniu materiałów, aby stworzyć film, który zapowiada się ekscytująco. „Znajdziecie film, który otwiera wiele wątków, ale w zasadzie będzie w nim esencja bieguna, to on opowiada swoją historię” – precyzuje reżyser V. Wywiad został przesłany do YouTube przez El Obturador Producciones.

Związek Marcelo z El Polaco wywodzi się z jego rodziny: jego dziadek był kuzynem piosenkarza, więc pierwsze wspomnienia, które przychodzą mi dzisiaj na myśl, to te niedziele, kiedy mężczyzna urodzony w Saavedra chodził do jego domu na makaron i śpiewał po południu. „Bardzo dobrze pamiętam posiłek po obiedzie, kiedy poprosili Polaco, aby zaśpiewał, a my skorzystaliśmy z okazji i wyszliśmy się pobawić na podwórko lub na ulicę, bo dorośli zajmowali się czym innym. Żałuję, że to zrobiłem nie brać w tym udziału.” Inny wiek, w którym można cieszyć się tą chwilą” – mówi reżyser kilkadziesiąt lat później.

260087029_6969370789754744_1618165477167140606_n.jpg

Polski Gowiec w swej okazałości, legenda tanga i kultury argentyńskiej (AGN).

„To były bardzo intensywne lata badań, szukania materiałów, rozmów z rodziną” – wyjaśnia Marcelo i precyzuje: „To dług wynikający z jego historii”.

Mówiąc o Polaku, jest to cytat o Saavedrze, jego ukochanym Platense, jego ptaszkach, jego przyjaciołach, ulicach dzielnicy, w której się urodził, dorastał i mieszkał, bo nigdy nie zapomniał swoich korzeni. „Jeśli jest jedna rzecz, która definiuje Polacco, to fakt, że nigdy nie stracił poczucia przynależności do sąsiedztwa” – mówi Marcelo. „Zawsze był twardo twardo stąpającym po ziemi człowiekiem z sąsiedztwa i nigdy nie utracił tej esencji”.

Reżyser tego dokumentu zdradza, że ​​wśród wszystkich materiałów archiwalnych, które zebrał przy organizacji filmu, był jeden dokument, który wyróżniał się na tle innych i pomógł mu w opracowaniu scenariusza: „Wśród wszystkich rzeczy, które mi przysłali, otrzymałem e-mail od Jorge Bucanera, poeta i pisarz, który ofiarował mi z wielką hojnością, przeprowadził z nim wywiad w barze San Quentin, gdzie zatrzymał się Polakow, w 1988 r. To półtorej godziny wywiadu audio. Jest świetny, bo jest bardzo zrelaksowany, wyluzowany Polak rozmawiający z nim i opowiadający mu o aspektach wykraczających poza jego życie zawodowe, a to nagranie było dla mnie kluczową narracją podczas tworzenia filmu”.

Polski film Gwynicz: Kształty nocy

Oprócz głosu Polaka i świadectwa jego bliskich, dzieci i wnuczki, pojawiają się słowa Adriany Vareli, Leto Nebbii, Nestora Marconiego, José Corangelo, jego biografa Matthiasa Longoniego, szefa Akademii Tanga Gabriela Sorii, pisarz wielu polityków i Gustavo Varela i nie tylko.

El Polaco urodził się 29 stycznia 1926 roku w Saavedra i od najmłodszych lat zakochiwał się w muzyce. Został piosenkarzem bez wykształcenia akademickiego, co zszokowało dorosłych, którzy go odkryli. W wieku osiemnastu lat dołączył do orkiestry Raula Cablona: śpiewał, kiedy pozwalała mu na to praca kierowcy autobusu. Jego blond włosy przyciągały uwagę wielu tangowców i to również się wyróżniało; Stąd jego historyczny tytuł.

W odróżnieniu od reszty, stając twarzą w twarz z mikrofonem na scenie pozostawił po sobie ślad, wyróżniając się na tle starej gwardii. Portador nowego studia ma elementy, od miejsc, w których znajdują się liczniki i struktury edukacyjne, które wyznaczają temperaturę w muzyce, a także sumado do miejsca i dużą nośność, która wyraża interpretację letrów, adapter w kantorze wyjątkowym.

Śpiewał w najważniejszych orkiestrach, takich jak między innymi Horacio Salgan, Attilio Stampone i Anibal Troilo, a także zbudował niezrównaną karierę solową, nagrywając m.in. z Astorem Piazzollą i Mercedes Sosa. 29 lat po jego śmierci jego głos nadal porusza skórę w każdym tangu, które wykonywał jak żaden inny.

Godziny otwarcia „Kształtów nocy” będą trwać od czwartku, 30 listopada do środy, 6 grudnia w La Plata. Codziennie o godzinie 18:00 i 21:00 w Kinie Paradiso nr 46 w godzinach 21:00-22:00 odbywać się będą dwa seanse..

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *