Dobre możliwości pracy dla andaluzyjskiej oliwy z oliwek w Polsce

Dobre możliwości pracy dla andaluzyjskiej oliwy z oliwek w Polsce

Junta Andaluzyjska wdrożyła to działanie mając na celu zwiększenie obecności oliwy z oliwek na polskim rynku, który ma duży potencjał wzrostu i na którym Andaluzja jest już liderem sprzedaży z eksportem sięgającym 12,8 mln euro w 2022 roku, dzięki wzrostowi 27,4% rok do roku.

Dzięki tym liczbom UE skupia ponad dwie trzecie krajowego rachunku za ropę naftową na Polsce i staje się regionem generującym największy wzrost spośród trzech największych eksporterów, a także osiągającym postępy powyżej średniej krajowej (+21%).

Środek ten wpisuje się w strategię dywersyfikacji rynków oliwy z oliwek – pierwszego produktu eksportowanego przez Andaluzję na świat, który w ubiegłym roku osiągnął historyczną wielkość światowej sprzedaży na poziomie 3,286 mln euro, przy wzroście o 24,3%.

Według danych Andalucía TRADE, w Polsce jest 38 milionów potencjalnych konsumentów, którzy również wykazują rosnące zainteresowanie utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych, takich jak spożywanie oliwy z oliwek, także dzięki wzrostowi siły nabywczej, co zwiększa sprzedaż EVOO.

W tym sensie stanowi to świetny szlak handlowy dla koncernów naftowych w Andaluzji, bo dodatkowo, jak wynika z raportu Uniwersytetu w Jaén, Polska nie produkuje oliwy z oliwek, więc wszystko, co spożywa, pochodzi z importu i większość odpowiada potrzebom rynku. Klasa ekstra dziewicy.

W ten sposób Agencja Biznesu ds. Transformacji Gospodarczej i Rozwoju zorganizowała obecność społeczności na tym wydarzeniu branżowym, aby promować oliwę z oliwek z pierwszego tłoczenia ekstra pochodzącą od lokalnych firm, które są już obecne na rynku za pośrednictwem swoich lokalnych importerów.

Program rozpoczął się 15 czerwca publiczną prezentacją słynnego polskiego szefa kuchni Adriana Stojowskiego, który przed naukowcami i ekspertami w dziedzinie oliwy z oliwek opowiadał o różnych odmianach andaluzyjskiej oliwy z oliwek. Podobnie 16 czerwca odbyła się wisząca degustacja sześciu rodzajów oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia wybranych przez tego samego szefa kuchni zatytułowana „Hiszpańskie Smaki”, podczas której wystąpiły marki Goya, Ybarra, Aceites Tapia, Almazaras de la Subbética, Canena Castle i Suerte Alta zostały zaprezentowane. Chatka. Po tej degustacji zaprezentowano wszystkie andaluzyjskie produkty EVOO znajdujące się na polskim rynku, tak aby mogła ich skosztować cała profesjonalna publiczność.

Ekspert Szef Kuchni Adrian Stojowski jest miłośnikiem kuchni andaluzyjskiej, który od ponad dekady szerzy w swoim kraju wiedzę o andaluzyjskiej gastronomii poprzez warsztaty kulinarne i pokazy gotowania na żywo na temat diety śródziemnomorskiej, stając się jednym z ambasadorów marki andaluzyjskiej w Polsce .

Ponadto, w ramach profesjonalnego spotkania, uczestniczące w forum andaluzyjskie firmy oraz polscy agenci specjalizujący się w dystrybucji produktów luksusowych mieli możliwość wymiany stanowisk i modeli biznesowych w celu opracowania nowych strategii biznesowych.

Ponad dwadzieścia andaluzyjskich firm

W konferencji wzięły udział 23 andaluzyjskie firmy, z Kordoby (Aceites Canoliva, Almazaras de la Subbética, Cortijo de Suerte Alta, Finca Duernas, Knolive Oils i Monteoliva), Jaén (SCA San Vicente de Mogón, Aceites Castellar, Aceites Cazorla SCA). , Aceites Sierra de Cazorla, Aceites Oro de Bailén, Castillo de Canena, Pago de Espejo), Sewilla (Torres & Ribelles, Hacienda Guzmán, Goya, Grupo Ybarra, Coreysa, Oleostepa), Granada (Aceites Campopineda, San Isidro SCA) i Malaga . (Olej Umid i Olejki Tapia).

Na konferencji obecnych było 13 międzynarodowych firm, w tym nabywców andaluzyjskich marek, zajmujących się marketingiem i dystrybucją oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia w Polsce, a także innych produktów dla smakoszy, takich jak szynka, kiełbaski iberyjskie i wino. Ogórki i słodycze.

Organizatorami XXIX Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Postępy Technologii Tłuszczów Roślinnych” były IBPRS-PIB (Zakład Technologii Mięsa i Tłuszczu) oraz Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju (PSPO). W ramach wydarzenia odbyło się także 16 prezentacji, w których wzięło udział 105 ekspertów i zawodowych opiniotwórców z krajowych instytucji naukowych, uczelni rolniczych, zakładów przetwórstwa olejów i tłuszczów oraz firm związanych z branżą tłuszczową z całego świata.

W tej edycji forum dyskutowano na temat spożycia i wykorzystania oleju rzepakowego, oliwy z oliwek i innych olejów roślinnych; Oraz różne aktualne tematy naukowe związane z technologią, metodami analitycznymi, aspektami zdrowotnymi i żywieniowymi olejów i tłuszczów roślinnych, ze szczególnym uwzględnieniem oleju rzepakowego.

W szczególności Polska jest już dziewiątym europejskim rynkiem andaluzyjskiej oliwy z oliwek, ze sprzedażą sięgającą 12,8 mln euro, co oznacza wzrost o 27,4%, czyli sześć punktów powyżej wartości krajowej (+21%). Jest to kierunek z dużymi perspektywami rozwoju, gdzie można znaleźć dobre możliwości zatrudnienia, aby wzmocnić swoją pozycję, ponieważ jest to pierwsza społeczność eksporterów, z 69% sprzedaży krajowej, trzykrotnie większymi obrotami niż Katalonia, drugi co do wielkości eksporter. Co skupia 22,9% sprzedaży.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *