Uroczystość Oscary To nie tylko punkt kulminacyjny nocy każdego roku Academy of Motion Picture Arts and Sciences w Stanach Zjednoczonych (Ambas). Stała się również najlepszą areną dla stanowisk politycznych i aktywistów na rzecz praw człowieka, takich jak równość i imigracja, a także kwestie środowiskowe.
Nie oddając blasku, flesze, platformy, imprezy i duża liczba grupy zbiegły się w jednym punkcie świata i ze względu na medialną i ekonomiczną hierarchię były ostateczną sceną siódmej sztuki na świecie. Z wielu szerszych danych.
Kino zglobalizowało się w tempie przemysłu dominującego na świecie. Jej wpływ można obliczyć na równi z dostępem do Internetu i telewizji dla ludności świata. Oscary stały się wydarzeniem światowym. Dlatego świętowanie tego kalibru nie może być kontynuowane, ponieważ duża część populacji ceni sobie bycie reprezentowaną, z przewagą białej i zachodniej reprezentacji oraz standardami piękna obcymi dla większości, która dzwoni w jednym z najczęściej komentowanych wydarzeń na świecie. świat.
Nie ma wątpliwości, że Akademia zdała sobie sprawę z integracji poprzez empatię, ale uczyniła to również ze względu na potrzebę dostępu do mediów i wzrost widowni poza dotychczas wygodnymi terytoriami Stanów Zjednoczonych.
Skrzyżowania między klasyfikacjami a imigracją
W 2020 roku 92 Oscary Miała najgorszą publiczność w swojej historii. W naszym sąsiednim kraju obejrzało go 23,6 mln widzów, jak podaje ABC Open Network, co oznacza 20% mniej niż suma uzyskana na koncercie w 2019 roku. Jednak ten rok był dla uroczystości historycznym rokiem od pasma południowokoreańskiego. „pasożyty„, z Bong Joon Ho, Stał się pierwszym filmem nieanglojęzycznym, który otrzymał statuetkę najlepszy film, Oprócz Najlepszy film międzynarodowy.
Sukces światowego kina Mekki z dużą widownią lub historycznymi granicami jest tym, co daje mu powód do istnienia: jego filmy i twórcy są produktami migracji.
Największy zasięg widowni w nowym tysiącleciu miał miejsce właśnie w 2000 roku, kiedy koncert obejrzało 46,3 mln widzów. Bary takie jak „Amerykańska piękność„,”Matryca„Fight Club” lub „The Sixth Sense” są prawie w całości produkowane przez Hollywood, ale, co ciekawe, z reżyserami imigranckimi lub obcego pochodzenia, takimi jak Brytyjczycy Sam MendesSiostry amerykańskie, ale pochodzenia polskiego i Wachowskiego, amerykańskie, ale pochodzenia ukraińskiego Chuck Polanick I hindi M. Night Shyamalan.
Drugi najważniejszy moment na zdobycie Oscarów od 2000 roku nie jest zbyt odległy: był to rok 2014, z 43,7 milionami widzów. Na tym wydarzeniu jest film fabularny „12 lat niewolnictwa”, opowieść o nieludzkich latach ujarzmienia czarnej ludności Ameryki Północnej przez afroamerykańskiego twórcę filmowego. Steve McQueenZdobył najlepszy film. Wśród innych filmów, które wzięły udział w konkursie, był „”powagaZ Meksyku Alfonso CuarónTo wymagało siedmiu statuetek. „Kapitan PhillipsOd Brytyjczyków Paul Greengrass; „Klub kupujących w DallasZ Al-Kindi Jean Marc ValliOh ”Wilk z Wall StreetZ ikonografii Martin ScorseseDumny Amerykanin włoskiego pochodzenia.
Czy globalne rankingi przewyższają amerykańską publiczność?
Wróćmy na chwilę do świątecznych ocen. Eksperci uważają, że istnieje wiele przyczyn wycofywania się tłumu w Stanach Zjednoczonych i nie wszystkie z nich są takie złe. Jedną z nich jest nadmierna ekspozycja zachodnich gwiazd filmowych w Mekce na portalach społecznościowych, co skutkuje bezprecedensowym uczuciem zbliżenia z tymi jasnymi gwiazdami, podczas gdy jedyną drogą przed sieciami społecznościowymi, aby zobaczyć gwiazdy na ekranie, były imprezy takie jak Oscary. . Było to również zróżnicowane sposoby, legalne lub nielegalne, aby dowiedzieć się, co dzieje się podczas ceremonii lub w jej pobliżu.
Z jednej strony, w ostatnich latach dostawa Oskarów była w stanie ustawić ją w około 225 krajach. Bezkonkurencyjna okazja, aby przyciągnąć więcej fanów; W jaki sposób? Poprzez aktorstwo i różnorodność.
Akademia zadeklarowała, że obliczenie dokładnego zasięgu jest niemożliwe, ponieważ sieci w wielu krajach nie podają poziomu oglądalności, ale w 2016 roku The Hollywood Reporter Zaczęto robić obliczenia dla tych rynków, które raportują swoje poziomy, wśród których jest Ameryka Łacińska, w której Meksyk jest największym widzem; Bliski Wschód, Wielka Brytania, Japonia, Korea Południowa, Indie (bez danych dla pozostałej części Azji), kraje skandynawskie, Australia, Rosja i duża część Europy. To praktycznie 28 milionów widzów na całym świecie, z wyłączeniem Stanów Zjednoczonych i wielu rynków niezliczonych. Mając to niejasne odniesienie, jedno wydaje się być jasne: globalny zasięg Oscarów poza sąsiednim krajem może być wyższy niż poziom lokalnej widowni.
Dane mówią, że Hollywood musi nadal patrzeć na zewnątrz i przyjmować dyskurs o równości i różnorodności. Podczas ceremonii nie zabraknie nam przesłania dotyczącego polityki i praw człowieka. Akademia ma wiele do włączenia, związania, zerwania i zerwania. Oscary były urodzajnym gruntem dla różnorodności, która przenika wszystko dzisiaj. Korytarz jest naturalny i konieczny.
Wśród nominowanych w tym roku produkcji jest film „Nomadland” chińsko-amerykańskiego reżysera. Chloe ChowZwycięski Złoty Lew W La Biennale, która proponuje obronę – co za zbieg okoliczności – migrację jako zjawisko naturalne, jak oddychanie; „Judas and the Black Christ” Afro Shaka KingO wydarzeniu podczas walki o prawa społeczności afroamerykańskiej w Stanach Zjednoczonych w latach sześćdziesiątych; „ojciecBrytyjska produkcja i francuski reżyser, który zajmuje się starzeniem się i przyzwoitym życiem Florian Zeller; „Obiecująca młoda kobieta(Or Beautiful Revenge), który opowiada historię młodej kobiety pragnącej zemsty na wszystkich mężczyznach, którzy skrzywdzili ją przez całe życie, wyreżyserowany przez brytyjskiego reżysera. Szmaragdowy winylI oczywiście „Minari” to kolejny dwujęzyczny film o imperatywach imigracji, wyreżyserowany przez reżysera z Korei Południowej. Lee Isaac Chung.
W utworze było napisane: „Z tego i wielu innych powodów warto było posłuchać koncertu w tę niedzielę”. Uważaj na kazania, ponieważ nie pozwoli sobie na polityczne.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”