Dyrektor generalny Ryanair: „Bilety są teraz stracone, ale na dłuższą metę pójdą w górę” | Gospodarka

Dyrektor generalny Ryanair, Eddie Wilson (Dublin, 58 lat), zachowuje pewien ironiczny ton dla swojego poprzednika Michaela O’Leary’ego i pokazuje swoją klatkę piersiową, aby w pełni przywrócić 620 tras w Hiszpanii pomimo chaosu, jaki pandemia wywołała w turystyce. Dyrektor naczelny Air Ireland zainaugurował w czwartek rozbudowę hangaru serwisowego w Sewilli dla planowanej europejskiej floty 600 samolotów, do której zostanie włączonych 250 nowych pracowników po zainwestowaniu 16 milionów.

Wniosek. Ryanair kilkakrotnie zapowiadał wzrost cen biletów, ale także spadek. Jakie są teraz oczekiwania?

Odpowiedź. Pandemia negatywnie wpływa na popyt na bilety, a to oznacza, że ​​ceny spadają, aby zachęcić ludzi do podróżowania. Ale na dłuższą metę latem przyszłego lata będzie mniej samolotów latających w Europie, ponieważ linie lotnicze się skurczą, niektóre zbankrutują, a ceny wzrosną, a także dlatego, że ludzie nie będą latać do odległych miejsc, takich jak Wietnam czy Sri Lanka, ale do własnych. Wakacje będą w Europie. Dziś Ryanair wraca do 100% swojej działalności, tak jak to było zimą 2019 roku, podczas gdy większość naszych konkurentów ma 50% lub 60%, a samoloty na ziemi są bezobsługowe. Wiesz, co się stanie, jeśli zostawisz samochód bezczynny, opony przebiją się…

s. Tradycyjne linie lotnicze skopiowały swoją strategię pobierania opłat od pasażerów za dodatki, takie jak siedzenia czy torby podręczne. Czy może to wpłynąć na Twoją jazdę?

s. Naśladownictwo jest najlepszą formą pochlebstwa. Nasza średnia taryfa, w tym w serwisie eBay, wynosi 37 euro za 150 milionów pasażerów, których przewozimy, niektórzy płacą 300 dolarów, a niektórzy 9 euro. Nasi konkurenci mają z tym problem, a jeśli dodadzą dodatki, jeszcze bardziej zwiększą dystans z nami. Utrzymanie tego lidera zajęło 30 lat przy dużej ciężkiej pracy i redukcji kosztów.

Zdemokratyzowaliśmy lotnictwo dla ludzi o skromnych dochodach, którzy mogą teraz robić rzeczy, których nie mogli robić wcześniej. Hiszpańscy studenci mogli wyjechać i uczyć się angielskiego w Wielkiej Brytanii i Irlandii, kiedy 20 lat temu tylko jedna klasa społeczna mogła sobie na to pozwolić.

Poznaj dogłębnie wszystkie aspekty monety.

Uczestniczyć

s. Różne sądy, a nawet Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, skazały Ryanair za pobieranie opłaty za bagaż podręczny. Czy ta polityka była zła?

Znaleziono R. Każdy może wnieść torbę o niewielkich wymiarach i nie bez powodu: samoloty zapełniamy w 95 i 100%, w samolocie nie starcza miejsca na wszystkie torby, więc trzeba to ograniczyć, nie można mieć 185 osób. Torby do wniesienia do kabiny. Tylko płacąca osoba może go załadować, ale pozostałe torby należy umieścić pod siedzeniem przed Tobą, jest to kwestia bezpieczeństwa.

s. Więc to nie jest złe.

s. Gdyby wszyscy mieli torbę, nie byłoby miejsca. Mówimy pasażerom, że mogą zabrać ze sobą torbę, która zmieści się pod siedzeniem przed Tobą, to proste. Jego umieszczenie w kabinie jest ograniczone.

s. Ale sędziowie często się z tym nie zgadzają.

Znaleziono R. Sędziowie nie latają samolotami. Niewiele różni się od tego, gdy kupujesz pizzę: niektóre jak margherita, niektóre pepperoni, niektóre chili, a kiedy idziesz do hotelu, jeśli chcesz mieć elegancki pokój lub masz okna, każdy może je mieć. skrzydło Jeśli chcą.

Eddie Wilson podczas wywiadu. Punkty Baku (kraj)

s. wygląd strony internetowej Ryan Air A zasady jego używania ciągle się zmieniają. Czy to strategia wprowadzająca użytkownika w błąd?

Znaleziono R. Nie, staramy się ulepszyć sieć, szukając rzeczy, które działają i rzeczy, które nie działają. Mam 200 osób w Madrycie w laboratorium systemów informatycznych, kolejne 250 w Polsce i 200 w Dublinie, aby ulepszać sieć i aplikację oraz ułatwiać życie 150 milionom podróżnych. Dzięki temu od razu wiedzą, czy ich lot został odwołany i że w ciągu pięciu dni otrzymają zwrot pieniędzy. Zapewniam, że konkurencja nie.

s. Jak ostatnie fale koronawirusa wpłynęły na ożywienie Twojej firmy w Europie? Czy utrzymujesz potencjał dotarcia do 200 milionów pasażerów?

Znaleziono R. Byłoby to 225 milionów. Z każdym rokiem będzie łatwiej, odzyskaliśmy 100% naszych lotów i dziś sami polecimy 2200 tras.

s. Co oznacza rozbudowa centrum obsługi samolotów, które otworzyłeś w Sewilli?

Znaleziono R. Ponieważ nabyliśmy 210 nowych samolotów, a będzie ich do 600, są one naprawiane corocznie i dzięki temu centrum upewniamy się, że są one sprawdzane, a nie osoby trzecie. Im mniej czasu spędzają na ziemi, tym więcej czasu spędzają w powietrzu i tym wyższa jest ich produktywność. Mieliśmy już placówki w Szkocji, Litwie i we Włoszech i musieliśmy zwiększyć nasze możliwości. W Sewilli masz już sprawdzonych specjalistów z branży lotniczej i kosmicznej, a my stworzymy 500 miejsc pracy, to świetnie.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *