Dywersyfikacja, klucz do wzrostu i siły Banco Santander

Charakterystyczną cechą strategii Banco Santander jest dywersyfikacja geograficzna i biznesowa, która pozwala czerpać korzyści z globalnego zasięgu i być solidną bazą do wzrostu, zwłaszcza w czasach niepewności. W swoim wystąpieniu do akcjonariuszy na walnym zgromadzeniu, które odbyło się w kwietniu ubiegłego roku, Anna Putin, prezes Grupy Finansowej, wyjaśniła: „Nasz model oparty na orientacji na klienta, zakresie, a zwłaszcza dywersyfikacji w czasach kryzysu jest bardziej odporny niż w przypadku naszych konkurentów Dywersyfikacja okazała się przewagą konkurencyjną podczas kryzysu finansowego w 2008 r., podczas kryzysu zadłużenia państwowego w 2011 r. oraz podczas pandemii. To wyjaśnia, dlaczego Santander zawsze osiągał jedne z najlepszych wyników wśród europejskich banków w Europie Środkowej. Bankowe testy warunków skrajnych. Daje to większą elastyczność wyników, a nasz zysk na akcję jest najmniej zmienny wśród naszych konkurentów w ciągu ostatnich 20 lat”.

Ostatnie ustalenia jednostki po raz kolejny pokazują skuteczność tego modelu. W marcu jednostka osiągnęła zysk w wysokości 2 543 mln euro, co stanowi wzrost o 58% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Według regionów Europa zajmuje pierwsze miejsce w pierwszym kwartale i stanowi 34% (1018 mln euro); następnie Ameryka Południowa z 30% (900 mln); i Ameryka Północna z 27% (806 mln). Digital Consumer Bank, który łączy działalność Consumer Finance (poprzez Santander Consumer) z możliwościami technologicznymi Openbanku, umacnia swoją pozycję lidera w Europie i odpowiada za pozostałe 9% (282 mln).

Ponadto Bank jest pewny osiągnięcia celów na 2022 r.: wzrost przychodów o około 5%; Normalny ROTE wynosi ponad 13%; 45% współczynnik sprawności; CET1 posiada w pełni obciążony kapitał zakładowy w wysokości 12%. Oczekuje również, że utrzyma swoją politykę wypłaty 40% zwykłych dywidend dla akcjonariuszy, równo rozdzielonych między dywidendy pieniężne i skup akcji.

Graficzny interfejs użytkownika, automatycznie generowany opis aplikacji

Europa: Zaangażowanie w „One Santander”

Jednostka przyspiesza przejście do One Santander, które postrzega jako jedną z głównych możliwości organicznego rozwoju grupy w nadchodzących latach. Pierwszym krokiem jest jedna Europa. Projekt zakłada wykorzystanie ekonomii skali w sposób pozwalający na większy wzrost i wydajniejszy model działania. Jednocześnie model ten zapewni bankowi niezbędną elastyczność, aby szybciej reagować na zmiany w otoczeniu oraz ulepszać ofertę i obsługę klientów.

Z banku zauważyli: „Naszym celem jest stworzenie lepszego banku, w którym klienci i zespoły są ze sobą połączeni, dostarczają wartość w zrównoważony sposób naszym akcjonariuszom i mają pozytywny wpływ na społeczeństwo”. W tym celu ma konkretny plan działania w trzech głównych grupach: podniesienie jakości usług poprzez uproszczenie na poziomie regionalnym i propozycję wartości; Optymalizacja możliwości cyfrowych w celu dostarczania holistycznych doświadczeń (np. OneApp); Stworzenie wspólnego modelu operacyjnego, który będzie szeroko wykorzystywany w regionie i włączenie do niego technologii.

Według krajów, na czele rankingów w regionie znajdują się Wielka Brytania z zyskami w wysokości 375 milionów euro i Hiszpania z 365 milionami euro. Ze swojej strony wynik Portugalii wyniósł 128 mln, a Polski 112 mln.

Ameryka Południowa: dzielenie się najlepszymi praktykami

W Ameryce Południowej strategia koncentruje się na poprawie komunikacji i dzieleniu się najlepszymi praktykami między krajami oraz wykorzystywaniu nowych możliwości biznesowych. Santander ma nadzieję, że synergie pozwolą na dalszy rentowny wzrost, zwiększając lojalność klientów. Dla podmiotu ten region „nadal ma znaczny potencjał wzrostu, z możliwościami bankowości i rozwoju pod względem włączenia finansowego”.

Brazylia pozostaje niekwestionowanym rynkiem z regularnym zyskiem w wysokości 627 milionów euro. drugie miejsce zajmuje Chile, które otrzymało 188 mln dolarów; Za Argentyną jest 59 milionów. Urugwaj, Peru i Kolumbia, które dodały kolejne 102 miliony, uzupełniły mapę Santander w Ameryce Południowej.

Ameryka Północna: Synergie w celu poprawy obsługi klienta

Również w Ameryce Północnej, w tym w Stanach Zjednoczonych i Meksyku, celem jednostki jest przyspieszenie rentownego wzrostu, ujednolicenie podejścia regionalnego, uproszczenie modelu biznesowego w celu generowania wydajności i wykorzystanie mocnych stron każdego kraju oraz wspólnej propozycji wartości. Poprawa doświadczenia klienta. Bank podjął już wspólne inicjatywy, takie jak promowanie korytarza handlowego między obydwoma rynkami.

Santander US nadal przyczynia się w sposób zrównoważony do zysków grupy: przyniósł 583 mln euro. Spółka zależna kontynuuje postępy w usprawnianiu swojego modelu biznesowego, koncentrując się na czterech liniach: konsumpcja, korporacja, zarządzanie majątkiem i bankowość korporacyjna. W przypadku Meksyku, z zyskiem 249 milionów, nacisk kładzie się na wielokanałowe innowacje, promocję kanałów cyfrowych i wzmocnienie propozycji wartości dla klientów.

Konsument cyfrowy: siła napędowa transformacji cyfrowej

wreszcie, Cyfrowy Bank Konsumencki Jest to wiodąca europejska firma zajmująca się finansami konsumenckimi. Jednostka jest obecna w 18 krajach (16 w Europie, ostatnio uruchomiona w Grecji, Chinach i Kanadzie) i ponad 130 000 punktów sprzedaży połączonych między dealerami samochodowymi a sklepami. Ponadto rozwija możliwości finansowania bezpośredniego i klient-klient. Openbank to największy w 100% cyfrowy bank w Europie. Obecnie rozwija swoją działalność w Hiszpanii, Holandii, Niemczech i Portugalii, choć liczy na dalszą ekspansję w całej Europie i Ameryce.

Wzrost przychodów i poprawa kosztów kredytu zwiększyły zysk tej firmy o 11% rok do roku, do 282 mln USD w pierwszym kwartale roku. W tym ćwiczeniu wyzwaniem jest konsolidacja jego pozycji w cyfrowych pożyczkach konsumenckich, zarówno w samochodach, jak i ogólnie w konsumpcji; poprawa efektywności poprzez przejście z niezależnych banków do europejskich hubów; I skłonił do szybkiego przejścia do świata cyfrowego w celu wsparcia ekspansji bazy klientów za pomocą tych kanałów.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.