Eksport nadal napędza gospodarkę ze względu na konkurencyjne ceny i koszty pracy

Eksport nadal napędza gospodarkę ze względu na konkurencyjne ceny i koszty pracy
  • Hiszpania bije rekord eksportu w 2021 roku: 229,963 mln euro

Hiszpanii udało się w 2022 roku sprzedać za granicę o 3,9% więcej towarów, Ale dzięki rosnącym cenom eksport wzrósł w ujęciu pieniężnym 22,9% Odnośnie roku 2021, nawet zakładając sumę 389 208,9 mln euro, zapis historyczny. Fakt, że ceny Produkcja w naszym kraju wzrosła mniej niż na arenie międzynarodowej specjalność W niektórych produktach, na które jest obecnie duży popyt, takich jak artykuły spożywcze i chemikalia, oraz utrzymanie z popytu Od niektórych naszych odbiorców, np Niemcypod nieobecność przerażającego zaszokować Moc w zimie, nasze firmy przyczyniły się do większej sprzedaży za granicą niż w innych krajach.

Enrique WizGłówny śledczy Królewski Instytut Elcanoinformuje EL MUNDO, że Hiszpania „Świetne źródło towarów, których obecnie brakuje”. Takich jak artykuły spożywcze i chemikalia, w tym nawozy, które doprowadziły do ​​wzrostu ich sprzedaży, a także wskazuje, że nasz kraj był świadkiem „Zyskaj konkurencyjność Poprzez stosunkowo dobre wyniki jednostkowych kosztów pracy”, tj. ile każdy pracownik kosztuje firmę za każdą jednostkę wyprodukowanego produktu.

Hiszpania Czy to Jest siódmym krajem OECD, w którym jednostkowe koszty pracy odnotowały najniższy wzrost w 2022 r. (0,5%, według danych tej organizacji), w porównaniu ze średnią OECD wynoszącą 1,4% i 3,21% w strefie euro, co oznacza, że ​​firmy były bardziej produktywne, ponieważ nie musiały kosztować tak dużo jak ich konkurenci, aby utrzymać siłę roboczą. środowisko wzrostu wynagrodzeń spowodowane inflacją, niekoniecznie związane ze wzrostem produktywności.

„Analiza różnych wskaźników konkurencyjności i ich elementów składowych wskazuje, że konkurencyjność eksportu wykazuje tendencję do poprawy w średnim okresie, co znajduje odzwierciedlenie w Wzrost udziału eksportu hiszpańskiego w krajach Unii Europejskiej. Tej poprawie konkurencyjności będą sprzyjać obie strony Względne ograniczenie cen I Wydatki służbowe Jak w elementach, takich jak jakość, wizerunek marki czy innowacyjność, które mogłyby pozwolić na poprawę marż hiszpańskich eksporterów w stosunku do ich konkurentów w lokalnej społeczności – zaznacza. Minister Stanu ds. Handlu W badaniu dotyczącym konkurencyjności hiszpańskiego eksportu w latach 2010-2022.

W warunkach spowolnienia gospodarczego, wysokiej inflacji i spowolnienia gospodarczego gospodarek kupujących obawiano się spowolnienia w handlu zagranicznym w 2022 r., jednak dane o sprzedaży zagranicznej były pozytywne i pozytywnie wpływały na dynamikę PKB. (produkt krajowy brutto).

Do Marta Białaprezydent międzynarodowy dyrektor wykonawczy, Wśród powodów jest wytrwałość rozbudować bazę eksportową, To znaczy kto liczba spółek, które emitują regularnie; umiędzynarodowienie firm hiszpańskich, co prowadzi do wzrostu sprzedaży usług dla firm (konsulting, inżynieria, transport); Nasz najlepszy Konkurencyjna cena w 2022 i Deprecjacja euro w stosunku do dolara ostatni rok; oficjalne narzędzia wsparcia eksportu; Wsparcie finansowe hiszpańskich banków dla działalności eksportowej oraz sieć umów handlowych UE, pozwalająca na dywersyfikację i identyfikację nowych możliwości (umowa UE-Mercosur tylko poprawi tę sytuację).

Ral MengesDyrektor Działu Badań hiszpańska izba handlowa, Broker ten wyjaśnia, że ​​oprócz konkurencyjności cenowej — „ponieważ znajdujemy się w zakresie napięć inflacyjnych, jesteśmy na dnie, a nasz eksport skorzystał na tej niskiej względnej inflacji, którą mamy” — oraz jednostkowych kosztach pracy „Istnieją inne czynniki, takie jak tworzenie hiszpańskiego eksportu, to było zróżnicowane w kierunku średniej technologii, Nawet w tradycyjnych sektorach, takich jak przemysł spożywczy. Do tego transferu do sektorów o większym komponencie technologicznym dochodzą rzeczy niematerialne jak jakość czy kwestia znaków towarowych – zwraca uwagę.

Ekspert, który prowadził rozprawę doktorską na temat dostępu firm do rynków międzynarodowych, zauważa, że ​​w 2022 r. nie tylko wzrósł, ale i wzrósł eksport towarów. te usługi a w ich obrębie Zarówno usługi turystyczne, jak i te nieturystyczne.

„Usługi rosną z powodu turystyki, ale także dlatego, że Usługi nieturystyczne Są bardzo ważną częścią, a także zdobyli bramkę Wyższy odpowiedni kredyt w 2022 r. Obejmuje to transport, własność intelektualną, usługi finansowe, ubezpieczenia, komputerową pomoc techniczną, technologię, architekturę, usługi naprawy maszyn… Usługi te pokazują, że istniała dziesięcioletnia nadwyżka w bilansie płatniczym, Zakładając zmianę strukturalną, że będzie deficyt tylko przez handel towarami”.

Co Hiszpania sprzedaje innym krajom?

the Chemikalia Zajmuje pierwsze miejsce na liście towarów, które generują największe dochody właśnie z ich sprzedaży za granicę 72 308 milionów w 2022 r. (18,6% eksportu ogółem). W ramach tej grupy sprzedaż farmaceutycznyktóry w ubiegłym roku wzrósł o 55,5% do 27 442 mln euro, który został wykorzystany głównie na Belgia I daleko do Chin, Portugalii i Francji.

the Elementy wyposażenia Jest to drugi segment, który odnotowuje większą sprzedaż za granicę pod względem wartości 67,976 mln Euro w 2022 roku iw jego ramach wyróżniają się wagowo w stosunku do całości maszyny przemysłowe, Sprzęt transportowy i urządzenia elektryczne.

Następna pod względem ważności Żywność, napoje i tytoń (który wygenerował dochód w wysokości 64 248 mln euro), w tym ze sprzedaży Owoce, warzywa i rośliny strączkowe (co stanowi 5,6% eksportu ogółem). Poniżej przedstawiono eksport powiązany z sektorem samochód – Samochody, motocykle i komponenty – oraz półfaktury niechemiczne.

Oprócz klasyfikacji według ważności w stosunku do ogółu, konkretnie w roku 2022, produktami, które osiągnęły największą dynamikę eksportu za granicę były aktywny: 80,1% więcej sprzedanych niż w 2021 r., przy stratosferycznych wzrostach sprzedaży Węgiel i prąd (+ 158%), zwłaszcza dla FrancjaI Portugalia oraz w mniejszym stopniu Maroko i Polska. Eksport Nawozy (Nawozy) i naczyń (+56,6%) oraz leków (+55,5%).

Jedynymi produktami, które sprzedaliśmy mniej w ubiegłym roku niż w 2021 r., były artykuły transportu kolejowego (1 328 mln, spadek o 1,1% r/r) oraz elektronika użytkowa (-1,3%), podczas gdy sprzedaż zabawek pozostała bez zmian (0,0%). .

Jeśli chodzi o nasz cel sprzedaży, Unia Europejska nadal jest naszym głównym nabywcą (244 258 mln euro, o 23,2% więcej) oraz w ramach przesyłek do Francja (60,006 mln), Niemcy (37438 mln) i Portugalia (32,079 mln). Był to kraj, do którego sprzedaż wzrosła najbardziej Belgiagdzie sprzedaliśmy aktywa o wartości 23 925 mln, czyli o 66% więcej.

pojawiają się poza Unią Europejską Zjednoczone Królestwo, Które wyeksportowaliśmy 21,273 mln, 13,1% więcej, podczas gdy sprzedaż do Rosja – do 1,283 mln – z powodu sankcji nałożonych przez wojnę. Następny pod względem znaczenia jest eksport do Zjednoczone państwo (+28% do 18 912 mln), Maroko (11 748 mln, wzrost o 23,6% więcej) i Chiny (Chociaż kupił o 7,5% mniej, łącznie 8013 mln, ze względu na słaby popyt i spowolnienie gospodarcze). sprzedaż do Algieria Spadł on o 45,9% w wyniku przemian politycznych na pustyni i zerwania stosunków handlowych z tym krajem.

Jeśli chodzi o pochodzenie sprzedaży, to niezależne społeczności wyeksportowały najwięcej towarów w zeszłym roku Katalonia (94 926 mln, wzrost o 17,9% więcej), Madryt (59,079 mln, o 48,2% więcej) i Andaluzja (42 957 mln, o 24,3% więcej). Dwaj pierwsi sprzedawali dobra inwestycyjne i produkty chemiczne, podczas gdy Andaluzyjczyk koncentrował się na żywności, napojach i tytoniu.

Mimo że eksport w ubiegłym roku znacznie wzrósł, Import wzrósł bardziej (7,4% wolumenu i 33,4% w euro, do 457 321,2 mln euro), oto jest wskaźnik pokrycia – Część, którą kupujemy i za którą możemy zapłacić za to, co sprzedajemy – zmniejszyła się do 85,1%o 7,3 pkt. proc. niższy niż odnotowany w 2021 r. (92,4%) oraz najniższy od 2011 roku. Różnica między importem a eksportem pozostawia hiszpańską gospodarkę z deficytem w wysokości 68 112,2 mln euro.

standardowo

Projekt zaufania

wiedzieć więcej

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *