Europejska Agencja Kosmiczna świętuje pierwszy lot swojej rakiety Vega-C.

Europejska Agencja Kosmiczna świętuje pierwszy lot swojej rakiety Vega-C.

Europejska Agencja Kosmiczna świętowała w środę dziewiczy lot swojej rakiety Vega-C, zaprojektowanej w celu zapewnienia wyższych osiągów po niższych cenach na coraz bardziej konkurencyjnym rynku umieszczania satelitów na orbicie.

Vega-C to ulepszona wersja rakiety Vega, która zadebiutowała w 2012 roku jako wyspecjalizowana wyrzutnia do przenoszenia małych ładunków w kosmos. Nowy pocisk może przenosić cięższy ładunek niż jego poprzednik przy niższym zużyciu paliwa.

Szczególnie przydatna będzie Vega-C

Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) zapewnia, że ​​Vega-C będzie szczególnie przydatny do wystrzeliwania satelitów obserwacyjnych Ziemi, ale jest również postrzegany jako potencjalny nośnik dla Space Rider, zautomatyzowanego laboratorium, które będzie pierwszym statkiem kosmicznym wielokrotnego użytku agencji.

Wystrzelenie 35-metrowej rakiety z Gujany Francuskiej zostało dwukrotnie opóźnione na krótko przed jej startem z powodu problemów technicznych. Trzecia próba zakończyła się sukcesem.

Vega-C przyspiesza znacznie szybciej niż jego starszy brat Ariane 5, osiągając 16 000 km/h (prawie 10 000 mil na godzinę) w niecałe dwie minuty po starcie. Ariane 5, ciężki transportowiec Europejskiej Agencji Kosmicznej, również zostanie wkrótce zaktualizowany.

Europa stara się konkurować ze Stanami Zjednoczonymi i Chinami

W środę rakieta Vega-C wystrzeliła na orbitę włoskiego satelitę LARES-2, który wygląda jak wielka kula dyskotekowa i będzie służył jako cel dla naziemnej stacji laserowej, a także sześciu innych małych satelitów . Kostka w kształcie z Francji, Włoch i Słowenii zawierająca eksperymenty naukowe.

Europejska Agencja Kosmiczna ogłosiła serię ambitnych projektów, ponieważ Europa próbuje konkurować ze Stanami Zjednoczonymi, Chinami i nowymi konkurentami z sektora prywatnego w rozwoju biznesu kosmicznego.

Agencja opracowuje również nowy typ rakiety, Vega-E, który wykorzystuje paliwa czystsze niż ciekły tlen i metan. Pocisk ma być gotowy do 2026 roku.

Zobacz też

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *