Xtenda, W celu wzmocnienia przywództwa Andaluzyjskie firmy zajmujące się ekologicznymi owocami i warzywami w Rynki międzynarodowe, Uruchomiono nowy plik Bezpośrednie zlecenie, Odbył się w formacie cyfrowym i od 13 do 29 kwietnia dla regionu Benelux. Rynki europejskie dla domeny Belgia i Holandia Stanowią one bardzo atrakcyjne możliwości dla ekologicznych owoców i warzyw dla społeczności, przy czym oba kraje płacą rocznie 2000 milionów euro na produkty ekologiczne.
Istotny udział w rynku w Belgii nie przestał rosnąć Do 3,4% w 2019 roku i w Holandia Nadal się rozwijał, osiągając 3,5% całkowitych rachunków sektora żywnościowego i rejestrując średni roczny wzrost o 10% w ciągu ostatnich pięciu lat.
Tę działalność handlową zorganizował Eksport i inwestycje zagraniczne Extenda-AndalusiaUdało mu się połączyć 15 andaluzyjskich firm z pięcioma firmami Po jednym dla klientów belgijskich i holenderskich, Świętujemy łącznie 45 Biznesowe spotkania. W 2020 roku w związku z oblężeniem ludności z powodu epidemii nastąpił wyraźny wzrost spożycia produktów ekologicznych, zwłaszcza w krajach Europy Północnej i Środkowej; Jest to wzrost, który osiągnął w Belgii od 15 do 35% w pierwszym okresie niewoli, a następnie wzrósł o 10% niż przed wybuchem epidemii.
Według danych Extenda, Belgia i Holandia to dwa rynki, które są żywo zainteresowane kupnem świeżej żywności, której nie produkują.Lub robią to na ograniczoną skalę, na przykład owoce (owoce cytrusowe, owoce pestkowe, owoce egzotyczne …) i warzywa. Z tego powodu wykryto wzrost popytu, zwłaszcza w dziedzinie ochrony środowiska, a celem Extenda jest ułatwienie kontaktu andaluzyjskich firm z Potencjalni klienci, dystrybutorzy i importerzy.
Arturo Bernal, dyrektor generalny Extenda„Każdy z Holandii, z rocznymi wydatkami 1600 mln euro na produkty ekologiczne i Belgia z 779 mln, to dwa dojrzałe rynki zlokalizowane w pierwszej dziesiątce andaluzyjskich owoców i warzyw, a na nich możliwości dalszego wzrostu pochodzą z wysokiej jakości i zdrowe produkty – podkreślił. Oto produkty ekologiczne, które Andaluzja ma wielką szansę na tych rynkach. To cechy, które należy łączyć Marka Andaluzja W rolno-spożywczym, jakości i zdrowiu ”.
Z tego powodu Bernal zauważył: „Bezpieczeństwo w procesach certyfikacji środowiskowej w społeczeństwie jest największą gwarancją, która doprowadziła Andaluzję do wiodącej roli w produkcji ekologicznej w Hiszpanii i ma jeden z najwyższych wskaźników powierzchni w produkcji, około 21%, podczas gdy Hiszpania jest lider W obszarze przeznaczonym na uprawy ekologiczne w Unia Europejska”.
Według raportu ICEX, udział w rynku produktów ekologicznych w Holandii ma podwoić obecną wielkość do 7% do 2025 roku.
Firmy andaluzyjskie w krajach Beneluksu
Udział Andaluzji w tej misji handlowej do krajów Beneluksu obejmowało 15 firm ze społeczności. Osiem z nich pochodzi z woj Almeria, Ecosur, Fresh Sources, Balcon de Negare, Frutas Hortisol, Quality Fresh, MG Agrosors, Purityes i Toledano Horticula; A pozostałe trzy z Huelva, Plus Berries, Naturoccidental i Riotinto Cítricos.
Z drugiej strony dwie kolejne pochodzą z hrabstwa Sewilla Ibarola Fruit i Almaco del Guadalquivir; jeden z Cadiz, El Cortijo, Bio; I kolejny od Malaga, Ecoverfruta. Organizacja tego działania będzie współfinansowana przez Extenda przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej poprzez Unia Europejska Andaluzji 2014-2020, Przyznanie wkładu Wspólnoty w wysokości 80% lub dowolnego innego programu europejskiego, który jest w stanie współfinansować tę procedurę.
Firma publiczna polega na Ministerstwo Prezydencji, Administracji Publicznej i Spraw Wewnętrznych Otrzymał wsparcie Biuro Extenda w Brukseli (Belgia) Organizując to spotkanie biznesowe. Jeśli chodzi o agentów zagranicznych, byli oni członkami centrum dystrybucji ekologicznych owoców i warzyw belgijskich sieci supermarketów, które zajmują się handlem, marketingiem, kontrolą jakości, logistyką i transportem; Importerowi ekologicznych i hiszpańskich produktów dla smakoszy, którego głównymi klientami w regionie Brukseli jest około 80 specjalistycznych sklepów z produktami.
Z drugiej strony andaluzyjskim firmom udało się również spotkać ze spółdzielnią sklepów ekologicznych, która ma infrastrukturę 16 sklepów na całym terytorium Belgii i która ma osiągnąć 24 do 2023 roku; Oraz platforma dystrybucji ekologicznych owoców i warzyw, której głównymi klientami są specjalizujące się w ekologicznych sklepach sklepy Walonia i BrukselaOprócz różnych restauracji i firm koncentrujących się na hotelarstwie, dodać 250 klientów.
Wreszcie, częścią tej cyfrowej misji był hurtowy dystrybutor w tym sektorze, który chciał rozszerzyć swój katalog i działał wyłącznie w bezpośredniej współpracy z rolnikami i spółdzielniami; Firma handlowa będąca bezpośrednim łącznikiem między producentem a klientem, zajmująca się głównie hurtowniami, przetwórcami przemysłowymi, firmami zajmującymi się pakowaniem warzyw i pakowaczami supermarketów w Unii Europejskiej.
Belgia i Holandia: Vital Markets
W Holandii rynek żywności ekologicznej rośnie do 1600 milionów euro w 2018 roku, co oznacza wzrost o 8,4% w porównaniu z rokiem poprzednim i udział w rynku na poziomie 3,5%. W ciągu ostatnich pięciu lat roczny wzrost wyniósł 10%, podczas gdy tradycyjny sektor spożywczy rozwijał się w tempie 3% rocznie.
Według raportu ICEXOczekuje się, że w roku 2025 udział w rynku produktów ekologicznych w Holandii podwoi swój obecny rozmiar do 7% Wzrost ten będzie napędzany przez zwiększony popyt ze strony holenderskich konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi ekologicznie i jedzą zdrową żywność. Kategorie o najwyższych wskaźnikach wzrostu i największym potencjale na przyszłość to orzechy, chleb, jajka, nabiał, mięso, żywność dla niemowląt i olej.
Kontynuując tę linię, program Extenda w celu dalszej intensyfikacji umiędzynarodowienia tego sektora przewiduje, że w pozostałej części 2021 r. Kilka bezpośrednich misji owoców i warzyw do Kanady, Polski, Francji, Włoch, Irlandii i Niemiec. Ponadto planowane są dwie promocje w punktach sprzedaży, jedna na czerwone owoce w Niemczech, a druga na ogólną w Belgii; Andaluzyjskie firmy z sektora będą mogły uczestniczyć w niektórych najważniejszych wydarzeniach z sektora owoców i warzyw, takich jak wystawy ASIA Fruit Logistica w Hongkongu i Fruit Attraction w Madrycie.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”