Być może zbytnio upraszczając, problem ferrovialu 2020 można podsumować akronimem WFH (Praca w domu, Pracuję w domu). Jej główne aktywa – północnoamerykańskie autostrady, a zwłaszcza lotniska, z Heathrow na czele – stanęły w obliczu pandemii i spowodowały dużą część strat firmy, które zakończyły się po wejściu do 6300 mln, czyli o 4,7% więcej niż w 2019 r., Z 410 mln na minusie. one Zarządzane korytarze (Drogi zarządzane z dynamicznymi opłatami drogowymi, które stają się droższe lub spadają w zależności od natężenia ruchu w każdym momencie) nie są już atrakcyjne do omijania korków w Toronto lub Teksasie, ponieważ korki się skończyły, a użytkownicy przestają płacić za ich pomoc. Na londyńskim lotnisku, którego są właścicielami 25%, spadek turystyki i podróży służbowych wyniósł 72%, a na lotniskach w Aberdeen, Glasgow i Southampton spadek był jeszcze większy. Rok jest również zakończony dla hiszpańskiej międzynarodowej firmy zatrudniającej 80 000 pracowników, o 12 000 mniej niż rok wcześniej, głównie ze względu na sprzedaż działalności usługowej w Australii (Broadspectrum) i utratę prawie 3600 milionów kapitalizacji, z danymi na ten temat. cena za tydzień.
więcej informacji
Spadek ruchu autostradowego wahał się od 35% do 40%. Wręcz przeciwnie, wywarliśmy pozytywny wpływ na rozwój handlu elektronicznego – wielu operatorów, takich jak Amazon, zainstalowało na autostradach w Dallas, podwajając liczbę podróży ”, zauważają w Ferrovial. Teraz pytanie brzmi, jak przywróci się ruch na autostradach w Dallas. drogi, które już są. Działa i kiedy to nastąpi ”. Ufamy, że będzie szybki. W Stanach Zjednoczonych proces szczepień jest bardzo zaawansowany ”- zapewniają międzynarodowe firmy.
Ponieważ, paradoksalnie, mobilność jest wiatrem, na który firma ma nadzieję w krótkim okresie. Jej dział budowlany osiągnął najlepsze wyniki w fatalnym roku 2020, częściowo kompensując spadki w pozostałych branżach. I to właśnie konstrukcja daje najlepsze wieści w pierwszych taktach roku. W ostatnich tygodniach Ferrovial, poprzez konsorcjum między swoim konstruktorem a amerykańską firmą Webber, podpisał kontrakt o wartości 1 273 milionów euro na rozbudowę autostrady I-35 w San Antonio (Teksas). Dodał do swojego portfolio kolejną autostradę w Gruzji za 193 miliony; Przebudowa autostrady w Teksasie za kolejne 252 miliony i wybrana do regeneracji dróg w Houston i Laredo. Krótko mówiąc, z 23156 milionami przyszłych projektów (10129 w budowie), zwraca uwagę na swój główny rynek, Stany Zjednoczone, które w nadchodzących latach otrzymają duży zastrzyk pieniędzy z planów naprawczych rządu federalnego w celu jego rewitalizacji. . Sieć transportowa.
Dobry rok zakończył również jej polski oddział branżowy Budimex (70% sprzedaży tego oddziału przypada na USA i Polskę). Na innych rynkach mają wyjątkowe projekty, takie jak wieża kontrolna na lotnisku Jorge Chavez w Limie czy rozbudowa metra w Porto. Równolegle firma uruchomiła projekt o nazwie Abacus, który ma na celu osiągnięcie wielkości sprzedaży w tym dziale na poziomie około 6000 milionów, przy trwałych korzyściach i bardziej kontrolowanym ryzyku w celu poprawy rentowności, tak aby marża na ebit przesunęła się z 2,3% dziś do 3,5% w 2024 roku.
Ale cena utrzymuje się bez powrotu do poprzedniego poziomu epidemii i tam Dużo niepewności co do ruchu lotniczego. Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA), w swojej ostatniej analizie z lutego, stwierdziło słaby globalny popyt, przy przychodach na pasażera spadających o 74% w stosunku do poprzednich poziomów. Chodzi o to, że podróże służbowe już nigdy nie będą takie same, nawet jeśli szczepionki ograniczą infekcję.
Jednak analitycy Bank of America, JP Morgan i Kepler Cheuvreux zalecają kupowanie akcji hiszpańskiej spółki w swoich ostatnich dokumentach inwestorskich. Pomimo niższych premii dla akcjonariuszy wyniosła 377 mln (dodane dywidendy i odkup akcji) w porównaniu do 520 w ostatnich latach. W JP Morgan mówią o tym, że najgorsze znaki zniknęły – że ich emisje staną się droższe, wolniejszy wzrost ruchu lub niższe oczekiwania zarobków – podczas gdy w Kepler wpływają na pracę zdalną, „silny trend, ale z bardzo słabym potencjałem teoretycznym ”, jak mówią. Na podstawie Renty 4 Ángel Pérez podsumowuje, że Ferrovial „ma bardzo wyraźny potencjał: to dobra firma, z gotówką netto, dobrymi aktywami i długoterminową ścieżką”. Znajduje to odzwierciedlenie w długowieczności koncesji na autostradę za 50 lat, zmniejszających ryzyko poważnego treningu lub dwóch.
Firma, która może pochwalić się dobrą sytuacją finansową (ratingi S&P i Fitch, oba na dobrym poziomie BBB), jeszcze dwa lata po ogłoszeniu tego ogłoszenia nie sprzedała swojej spółki zależnej usługom. Prezydent Raphael Del Pino zauważył w szczególności w swoim przemówieniu na spotkaniu w zeszłym roku: „To trwa dłużej niż oczekiwano”, jak przyznał i obiecał publikować wiadomości w tym roku. Jak dotąd tylko ta 500-milionowa dywizja została sprzedana w Australii i Nowej Zelandii.
Cyfrowa przyszłość
A w najbliższej przyszłości nie chcą przegapić zestawu europejskich funduszy naprawczych. Grupa prowadzi 37 projektów o wartości 5 000 mln, aby przyciągnąć dotacje z planu Next Generation i uczestniczy w 24 innych planach. W ich propozycjach jest wszystko: rewitalizacja obszarów miejskich, kompleksowa transformacja obszarów przemysłowych, w tym mobilność elektryczna, większa efektywność energetyczna, elektryczna mobilność miejska, wytwarzanie energii odnawialnej z odpadów, a nawet kolorowy schemat portów pionowych: sieć w Hiszpanii składająca się z 20 infrastruktury do obsługi samolotów Start pionowy z napędem elektrycznym (latające taksówki). Airbus, Lilium i Technalia dołączyły do idei.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”