Ferrovial i Acciona badają integrację swoich firm usługowych Economy

Wywóz śmieci w Madrycie, zdjęcie pliku z 2017 roku.Victor Sainz Victor Sainz

Ferrovial i Acciona, dwaj długoletni konkurenci w sektorze budowlanym, połączyły siły, aby zbadać możliwość integracji swojej działalności usługowej w Hiszpanii. Obie grupy, pochłonięte restrukturyzacją swoich biznesów, postanowiły pozbyć się swoich spółek zależnych ze względu na wysokie koszty operacyjne, zwłaszcza pracowników, oraz brak rentowności; Ale po kilku próbach należy zrozumieć możliwe rozwiązanie między nimi.

Zarówno źródła Ferrovial, jak i Acciona, z którymi się konsultowano, odmówiły komentarza na temat operacji. Źródła rynkowe stwierdziły jednak, że biorąc pod uwagę poglądy sektorowe, osoby odpowiedzialne za Accionę zwróciły się do osób z Ferrovial w celu zbadania opcji. Choć potwierdzili, że nie przeszli etapu analizy i badania, proces ten będzie przebiegał przez integrację działalności usług infrastrukturalnych obu spółek zależnych, z wyłączeniem spółek ekologicznych, ponieważ Ferrovial jest bardzo zaawansowany w procesie sprzedaży wspomnianego oddziału, który obejmuje wywóz śmieci i sprzątanie miejskie. Według tych źródeł rynkowych podejściem byłoby stworzenie wspólnej platformy, w której Ferrovial będzie miał większość około 66%. Grupa podtrzymuje jednak plany sprzedaży dywizji, która dzięki aktywom Acciona Servicios stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna.

więcej informacji

Zrzeszenie branż usługowych dwóch hiszpańskich grup oznaczać będzie powstanie giganta w branży zatrudniającego około 45 000 pracowników. Firmy widzą szansę w mariażu pracy w obliczu kolejnej zmiany kariery zapowiedzianej przez minister pracy Yolandę Diaz, która chce zacieśnić dostęp do umów czasowych, poprawić warunki dla podwykonawców i podnieść płacę minimalną wśród profesjonalistów (SMI). Nowy scenariusz biznesowy wpłynie na te pracochłonne firmy, które są bardzo wrażliwe na zmiany standardów pracy, zgodnie ze źródłami rynkowymi.

Ferrovial Services wystawił plakat Dostępny na sprzedaż 31 grudnia 2018 roku po zakończeniu przeglądu strategii i decyzji o ukierunkowaniu inwestycji na infrastrukturę transportową, co uznała grupa kierowana przez Rafaela del Pino. s Jest to podane na ich stronie internetowej. Aby ułatwić sprzedaż postanowiłem podzielić filię według regionów geograficznych (Hiszpania, Wielka Brytania, Australia, Nowa Zelandia, Stany Zjednoczone, Chile, Polska) oraz dywizji (pogrupowanych w dwie dywizje: Środowisko, która integruje wywóz śmieci, czystość w mieście oraz infrastruktury, na którą składa się eksploatacja i utrzymanie dróg, dróg zimowych, zarządzanie ruchem i utrzymanie wagonów Koleje, kontrola portów, sprzątanie szpitali, duże firmy…).

Pierwszym krokiem była sprzedaż w grudniu 2019 r. aktywów australijskich i nowozelandzkich firmie Ventia (spółce należącej do ACS Group poprzez jej australijską spółkę zależną Simic) za około 300 milionów. Podobnie jej brytyjska spółka zależna Amey zarobiła 774 miliony, a tym samym została rozwiązana. Po sprzedaży dywizji oceanicznej szacowana wartość grupy wyniosła około 1200 mln, jak podaje Bank of America, podmiot, który Ferrovial zatrudnił jako doradcę.

Ze swojej strony grupa kierowana przez José Manuela Energíę również doszła do wniosku, że najlepszym sposobem na wyjście z usługowej spółki zależnej Acciona Facility Services jest zbycie inwestycji, aby skoncentrować się na infrastrukturze i energetyce (jej spółka zależna stała się właśnie Acciona Energía). ). Decyzja była odpowiedzią głównie na dodatkowy ciężar bloku wynagrodzeń 9 000 osób w dziale, co stanowi około 25% siły roboczej.

Wpływ kosztów osobowych

Jednak jak dotąd Ferrovial odkrył, że wszyscy zainteresowani przejęciem firmy wycofali się po zapoznaniu się z kosztami ogólnymi i zagrożeniami na rynku pracy. W tym sensie źródła sektorowe wskazują, że główny problem wynika ze wzrostu SMI oraz z perspektywy zagrożeń związanych z planowanym przeglądem reformy pracy.

Wyjaśniają, że konkursy na sprzątanie lub konserwację, które są zlecane głównie radom miejskim lub stowarzyszeniom, mają charakter długoterminowy, a wysokość wynagrodzenia jest już korygowana w momencie przyznania, więc wzrost SMI do 950 euro oznacza znaczne zmniejszenie marży. Firmy skarżą się, że departamenty nie zakładają tego wzrostu i że proces nie wykazuje wielu oznak sukcesu, według tych źródeł, które dodają, że w takiej perspektywie każda operacja nieuchronnie doprowadzi do redukcji zatrudnienia.

Wygląda na to, że tak się stało z brytyjskim funduszem Apax, którym udaremnił sprzedaż spółek w Hiszpanii i na arenie międzynarodowej (głównie w Chile, Stanach Zjednoczonych i Polsce), a także innym pobliskim funduszom, takim jak Brookfield, Lone Star czy Bay Partners, które zrezygnowały z wyścigu po przeanalizowaniu danych.

Inna sprawa, co dzieje się z działem ochrony środowiska, który po rozpadzie ma bardzo rozbudowany proces sprzedaży. Walczą o nią m.in. niemieckie ugrupowania Raymondes, Schwartz i francuski Pabrik. Szacunkowa wartość tej jednostki biznesowej Ferrovial wynosi 900 milionów euro.

Sprzedaż dywizji oceanicznej zmniejszyła już liczbę pracowników w całej grupie o ok. 10 tys. osób do ok. 80 tys. pracowników, co stanowi 11% spadek w porównaniu z 2019 r. Obecnie pion usług Ferrovial utrzymuje siłę roboczą. 38 220 osób, według rocznych sprawozdań finansowych za 2019 rok. Ta jednostka biznesowa wygenerowała obrót w wysokości 2 000 milionów euro w roku poprzedzającym pandemię. I zysk 62,7 miliona.

Poza infrastrukturą istnieją firmy z sektora energetycznego, które grupa chce promować w ramach Ferrovial Construcción Energía, jak również zarządzanie 7000 rowerów do wspólnego użytku w Barcelonie oraz operator 12 wież kontroli ruchu lotniczego w Hiszpanii.

Z kolei spółka zależna Acciona miała 317 mln przychodów w 2019 r., czyli w tym samym roku referencyjnym, co rok przed pandemią. Rok ten przyniósł zysk w wysokości 8,6 mln euro, co oznacza poprawę w stosunku do strat w wysokości 5,5 mln euro w roku poprzednim. Spółka przypisuje poprawę wzrostowi dywidend otrzymanych od grupy w kwocie 11 922 tys. euro oraz finansowaniu poprzez odbiór gotówki (kumulacja kredytów) z Spółki zależne Acciona Facility Services w 2019 r., co stanowiło wzrost przychodów finansowych z finansowania grupy o 1,2 mln w porównaniu do 2018 r., zgodnie z rocznymi sprawozdaniami pionu usług złożonymi w Rejestrze Handlowym. Koszt kadry ok. 9 tys. pracowników to ok. 238 mln.

odbyła się w Australii

Dobre relacje między Accioną i Ferrovialem znalazły odzwierciedlenie we wspólnym nagrodzie za budowę centralnej części Western Underground w Sydney (Australia), która przebiega przez dużą część miasta. Projekt połączy stację The Bays Station z Parkiem Olimpijskim, który został zbudowany na Igrzyska Olimpijskie 2000 i od tego czasu gościł większość wydarzeń sportowych i kulturalnych w mieście. Acciona i Ferrovial współpracują od 30 lat przy projektach w różnych krajach na całym świecie.

Kontrakt jest wart 1,96 miliarda dolarów australijskich (1,24 miliarda euro) i jest jednym z największych projektów infrastrukturalnych realizowanych w australijskim stanie Nowa Południowa Walia. Hiszpańskie konsorcjum zbuduje dwa 11-kilometrowe bliźniacze tunele i pięć nowych stacji, a także odpowiednie obiekty pomocnicze. Budowa rozpocznie się w najbliższych tygodniach, a pierwszy TBM z czterech, które zostaną uwzględnione, ma zacząć działać do końca 2022 roku.

Sekcja jest częścią tzw Zachodnie metro w Sydney, nowa linia 24 km. Połączy nowe obszary mieszkalne z usługami kolejowymi oraz wesprze wzrost zatrudnienia i podaż mieszkań. Metro w Sydney to największy projekt transportu publicznego w Australii, a po ukończeniu będzie miał 31 stacji i 66 kilometrów nowych torów.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *