Ferrovial promuje rozwój branży budowlanej w Polsce

Ferrovial promuje rozwój branży budowlanej w Polsce

Ferrovial wzmocnił w ostatnich miesiącach swój pion budowlany dzięki pozytywnemu rozwojowi biznesu na większości swoich rynków, ale szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie Webber jest referencją, oraz w Polsce, gdzie na czele stoi Budimex. Działalność polskiej spółki zależnej w ostatnim kwartale nabrała tempa przy znaczącym wzroście wyników i rozpoczęła 2021 rok od przyznania kontraktów o wartości około 250 mln euro.

O ile już w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 roku polska firma budowlana odnotowała wyższe marże i poziom zatrudnienia niż w całym regionie, to w ostatnim kwartale roku wzrost firmy podwoił się i odnotował wzrost wyników netto. Wzrost finansowy o 130% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, sięgający 207 mln zł (46,1 mln euro według aktualnego kursu walutowego). Jest to wzrost, który będzie miał pozytywny wpływ na sprawozdania Ferrovialu za rok 2020, który charakteryzował się wpływem pandemii na jego miękkie aktywa i spadkiem dywidend.

Budimex, w którym Ferrovial posiada 50,01% po sprzedaży 5% w czerwcu ubiegłego roku za 57 mln euro, zyskał na znaczeniu w kalkulacjach pionu budowlanego hiszpańskiego międzynarodowego koncernu, szczególnie od strony rentowności i portfela. Według najnowszych dostępnych danych, polska spółka zależna zwiększyła swoją sprzedaż o 10% w okresie od stycznia do września, do 1 390 mln euro, co stanowi jedną trzecią całkowitej sprzedaży (4 262 mln euro). Jednak ten wzrost dochodów, napędzany robotami budowlanymi i działalnością na rynku nieruchomości, został wyprzedzony przez Webera, który osiągnął 776 mln, czyli o 30,6% więcej, oraz Ferrovial Construction (z resztą krajów, w tym Hiszpanią), który osiągnął 776 mln , 30,6% więcej W dochodach. Obrót 2096 mln, o 11,8% więcej.

Teraz Budimex odchodzi od rekrutacji i rozwoju portfolio, co ostatecznie przekłada się na przyszłe przychody firmy. W tym sensie wolumen zamówień z obszaru budownictwa Ferrovial spadł w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 roku o 3,1%, do 10 605 mln euro. Upadek będący częścią paraliżu przetargów i nagród w wielu krajach, w tym w Hiszpanii. Tym samym Ferrovial Construction zmniejszył swój portfel inwestycyjny o 9,8% do 5 860 mln dolarów, a Webber o 7,4% do 1 636 mln dolarów. Zupełnie odwrotnie stało się z Budimexem, który podniósł go o 16,2% do 3,108 mln.

Ta dynamika utrzymała się w ostatnich miesiącach. Nie wchodząc dalej, właśnie przyznano mu nagrodę lub umieszczono go w czołówce w zakresie wygrania kilku kontraktów o łącznej wartości ponad 300 milionów euro. Konkretnie Budimex został wybrany jako najlepszy ekonomicznie oferent na budowę Trójmiejskiej Obwodnicy Metropolitalnej w Gdańsku za kwotę 581,4 mln zł (130 mln euro). Wygrała także budowę obwodnicy Warzymic i Przecławia za 15 mln euro, oprócz innych prac za ok. 35 mln oraz budowę drogi wodnej łączącej Jezioro Wiślane z Zatoką Gdańską za 466,7 mln euro. Złoty (104 mln euro).

Jej polska spółka zależna odnowiła swoje linie finansowe o 90 milionów dolarów i dodała do kompleksu CaixaBank

Natomiast pod względem rentowności marża zysku operacyjnego (ebit) Budimeksu wyniosła we wrześniu 5,9%, wobec średniej na poziomie 1% dla dywizji budowlanej Ferrovialu. Polska spółka zależna odnowiła także w styczniu kilka linii finansowych o wartości 300 mln zł (67 mln euro) oraz dodała nową linię z CaixaBank o wartości 100 mln zł (23 mln euro), na łączną kwotę 400 mln zł (90 mln euro) z dojrzałość w 2024 r.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *