Ministerstwo Kultury za pośrednictwem Complejo Teatral de Buenos Aires i Fundación Cinemateca Argentina informuje, że w Sali Leopoldo Lugones odbędzie się 23. DocBuenosAires, która odbędzie się od wtorku 22 do niedzieli 27 sierpnia. On DocBuenosAires To scena, na której oglądane i dyskutowane są najlepsze krajowe i zagraniczne produkcje dokumentalne.
DocBuenosAires International 2023 jest organizowany przy wsparciu Narodowego Instytutu Kina i Sztuk Audiowizualnych (INCAA), Institut Français de Argentina, Ambasady Francji, Opieki Kulturalnej i DAC (Directors of Argentine Films).
Poniżej pełny harmonogram. Niektóre tytuły mają tutaj krótkie recenzje, inne mają linki do recenzji zamieszczonych w innych postach, inne są polecane z tytułem na czerwono, a jeszcze innych nie widziałem.
wtorek 22
Autoportret: okno oddalone o 47 km (Autoportret: okno 47 km; Chiny, 2019) Reżyseria: Zhang Mengqi.
o godzinie 15:00 (110′ DM).
Woda i jeszcze raz woda (Włochy / Hiszpania, 2022) Reżyseria: Francesca Svanpa (7′; DM) + Zimowa historia (Urugwaj, 2022) Tytuł: Gabriela Guillermo i Irina Ravo. (65′; MD).
18:00 (całkowity czas trwania programu: 72 minuty).
stacja (Argentyna, 2023) Reżyseria: Gustavo Fontane.
Nakręcony prawie w całości na dworcu autobusowym La Falda w prowincji Córdoba, stacja Jest to obraz miejsca, które wydaje się być tą samą nocą, gdy pracownicy tego miejsca, pasażerowie i różni abonenci są obserwowani i widziani w tym świecie charakterystycznym dla przystanków minibusów z tamtych czasów. Mgła, ciemność i być może zimno. Choć jest to film prawie bez dialogów, od czasu do czasu pojawiają się głosy ludzi – mężczyzny i kobiety – zwykle opowiadających o historiach miłosnych, często rozdzierających serce, bolesnych lub tragicznych. Są to cechy ludzkie, które można dostrzec w scenariuszu, w którym ludzie wszelkiego rodzaju spotykają się, nigdy się nie spotykając, rodzaj miejsca tranzytowego dla życia, historii i doświadczeń.
Autobusy przyjeżdżają i autobusy odjeżdżają. Kamera Fontane skupia się na szczegółach, na tym, jak światło przebija się przez ciemność, mgłę, zużyte szyldy lokalnych firm oraz siedzących i czekających ludzi. Każdy, kto choć raz spędzał czas, najlepiej nocą, na w połowie pustych stacjach lub w niezbyt atrakcyjnych miejscach, zna to doświadczenie. A film doskonale oddaje tę mieszankę fascynacji z melancholią, fascynacji z melancholią, która wydaje się trwać te sceny, niezmienne w tym czasie.
za 21 godzin (63 minuty; DCP).
środa 23
Selfie z trzema kobietami (Autoportret z trzema kobietami; Chiny, 2011) Reżyseria: Zhang Mengqi.
o 14:30 (71′ DM).
zniszczenie (Tak bardzo; Norwegia/Argentyna, 2023) Tytuł: Mirko Stubar. (42′; PCD).
+
Azotan płomienia (Płomień azotanowy; Norwegia / Argentyna, 2014) Reżyseria: Mirko Stobar. (65′; PCD).
17:00 (całkowity czas trwania programu: 107 minut).
Syreny na pokładzie (Syrenka na pokładzie; Norwegia / Argentyna, 2021) Adres: Mirko Stobar. (36′; PCD).
+
walka (W Djeville Mid Harpun; Norwegia/Argentyna, 2022). Adres to Mirko Stopar. (76′; PCD).
20:30 (całkowity czas trwania programu: 112 minut).
czwartek 24
wpadka (kontratempo; Brazylia, 2014) Reżyseria: Bruno Jorge. (11′; MD).
+
Perepcura (Brazylia, 2017) Reżyseria: Bruno Jorge, Mariana Oliva i Renata Terra. (81′; PCD).
14:00 (całkowity czas trwania programu: 92 minuty).
Raj, XXXI, 108 (Niemcy / Palestyna, 2022) Reżyseria: Kamal Al-Jaafari. (18′; MD).
+
grzywka (Argentyna / Polska, 2023) Kierunek: Julieta Land. (71′; PCD).
17:00 (całkowity czas trwania programu: 89 minut).
Opowieści z Purpurowego Domu (Opowieści z Purpurowego Domu; Liban / Irak / Francja, 2022) Adres: Abbas Fadel. (184′; PCD).
7:30 wieczorem
piątek 25
Pociąg się zatrzymał, a nad nim nie ma gwiazd (Chile, 2022) Tytuł: Magdalena Carrasco. (41′; s.m.).
+
Lodowe sny (Chile, 1994) Reżyseria: Ignacio Agüero. (58′; PCD).
14:00 (całkowity czas trwania programu: 99 minut).
opuszczony (Argentyna, 2022) Reżyseria: Martín Farina i Willy Villalobos. (88′; PCD).
17:00
wynalazek drugiego (wynalazek drugiego; Brazylia, 2022) Tytuł: Bruno Jorge. (144′; PCD).
Podróż w głąb Amazonii w 2019 roku to centrum akcji i narracji tego niezwykłego brazylijskiego filmu dokumentalnego, w którym grupa FUNAI – instytucji zajmującej się prawami rdzennej ludności zamieszkującej ten kraj, jednej z którego przywódcy zostali zamordowani w 2022 roku – podróżuje do tych wiosek w towarzystwie niektórych rdzennych mieszkańców, którzy wyjechali do innych miast w kraju. Są to wioski ukryte w dżungli, które nie mają prawie żadnego połączenia z otoczeniem, a dostęp do nich nie jest łatwy. Oprócz tych dwóch grup, podróżują także lekarze, starając się zawieźć lekarstwa w miejsce i do osób z różnymi dolegliwościami.
Podróż nie jest łatwa – pod wieloma względami – a ten niezwykły dokument, niemal „herzogowski” w swoim podejściu, prowadzi przez dżunglę do niepewnego i niebezpiecznego celu. Ponadto istnieją konflikty między różnymi ludami tubylczymi, co zwiększa trudność stwarzaną przez samą naturę. Jorge opowiada o postępach, niepowodzeniach, problemach i wadach tej odkrywczej podróży, przekształcając tę podróż w rodzaj podróży odkrycia i rozpoznania, dzielenia się doświadczeniami, zrozumienia różnych sposobów myślenia, a przede wszystkim poznania ciała innego . centrum całego świata.
20:00
sobota 26
wschodnie wiatry (Argentyna, 2023) Tytuł: Maya Gatas Vargas. (74′; PCD).
o 14:30
Jak fotografować kwiaty (Hiszpania/Włochy, 2022) Reżyseria: Francesca Svanpa. (15′; s.m.).
+
Wszystkie te decyzje (Argentyna, 2023) Tytuł: Juan Zevalos. (71′; PCD).
17:00 (całkowity czas trwania programu: 86 minut).
Ciemna noc – Żegnaj tutaj, gdziekolwiek (Ciemna noc – Au revoir ici, n’importe où; Francja/Szwajcaria, 2023) Reżyseria: Sylvain Georges. (183′; PCD).
7:30 wieczorem
niedziela 27
Autoportret: bajka w 47 km (Autoportret: 47-kilometrowa bajka; Chiny, 2019) Reżyseria: Zhang Mengqi. (109′; MD).
15:00
Notatki filmowe (Chile, 2023) Reżyseria: Ignacio Aguero. (105′, PCB)
18:00
najnowszy najstarszy (Argentyna, 2022) Tytuł: Pablo Mazzullo. (15′;sbc)
+
Gdzie jest ta ulica? lub bez przed i po (Gdzie jest ta ulica? lub tydzień przed neem po; Portugalia, 2022) Reżyseria: Joao Rui Guerra da Mata i Joao Pedro Rodriguez. (88′; PCD).
Wymówką, która zapewnia istnienie tego filmowego eseju portugalskiego duetu, jest odkrycie, że okno domu Rodrigueza, odziedziczonego po jego przodkach, wychodzi na to miejsce w neoklasycznym kinie portugalskim. zielone lata (1963), Paulo Rocha, Ilda i Julio po raz pierwszy podają sobie ręce, miłośnicy tego filmu, grani przez Isabel Roth i Ruy Gomez. „Czy twoi dziadkowie mogli patrzeć, jak to robią?To pytanie, dyskurs, który przywołuje audiowizualne badanie tego filmu, który został nakręcony w dużej części podczas pandemii COVID-19 i służy jako prowokacja i rewizja scenariuszy, sytuacji, a nawet poetyki tego filmu. Smutna symfonia wspomnień i aktualizacji zabarwiona smutkiem i goryczą pustego prezentu.
Chociaż z ulgą ogląda się film Rochy ze względu na jego kręcenie we wszystkich wymiarach, jeśli go nie widziałeś – lub nie pamiętasz go zbyt dobrze – nadal możesz docenić poetyckie połączenia, ciągłość estetyczną i przekształcenie (tutaj zwykle widuje się dwóch mężczyzn w romantycznych sytuacjach) pod względem gatunków stworzonych przez reżyserów. tutaj. Podobnie jak w przypadku nagrodzonej ostatnio nagrody Radu Jude, powracającego do innego rumuńskiego filmu z lat 80., tutaj – chociaż nie ma prawie żadnych elementów wizualnych oryginalnego filmu – istnieją również pewne bezpośrednie powiązania między tytułem, do którego nawiązuje się, a tytułem, który jest promowany. Uhonorowanie go i docenienie, zwłaszcza w odniesieniu do aktorów filmowych, którzy pojawiają się ponownie w nowej epoce i wspólnej muzycznej atmosferze. W takich momentach najbardziej dźwiękowy, analityczny i esej serialu nabiera niespodziewanie emocjonalnego tonu i zamienia projekt, który mógłby być częścią instalacji, w coś z natury kinowego.
21:00
Informacje, katalog, sieć i więcej danych tutaj: docbsas.com
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”