Przedsiębiorstwa w regionie zorientowanym na eksport z zadowoleniem przyjmują przywrócenie wystaw międzynarodowych
głód na eksport. Tak właśnie czują się firmy Gipuzkoan, które po raz kolejny wkraczają na rynki międzynarodowe, aby odzyskać siły, a nawet prześcignąć sprzedaż sprzed Covid i raz na zawsze obrócić stronę w stronę kryzysu spowodowanego pandemią. Nasi dyrektorzy, po zakończeniu targów, ostatniego EMO w Mediolanie, mają broń, aby rozpowszechniać swoje produkty na całym świecie. W tej chwili rozwój eksportu wygląda dobrze, ze wzrostem do lipca o 18,9% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, łącznie 4539 mln, ale wciąż o 522 mniej niż w 2019 r., czyli przed nadejściem wirusa .
Poprosiliśmy czterech dyrektorów generalnych Gipuzkoan z różnych sektorów strategicznych o wyjaśnienie ich projektów internacjonalizacji i znaczenia eksportu dla ich firm. Jak się okazuje, zgadzają się, że sprzedaż zagraniczna jest niezbędna w erze po pandemii.
ekspansja wiatru
Branża wiatrowa jest w fazie pełnego wzrostu. Jedną z wiodących firm Gipuzkoan w tym sektorze jest LauLagun (Idiazabal). Bello Irugo, dyrektor generalny firmy, podkreśla, że internacjonalizacja jest koniecznością i podkreśla swoją wypowiedź hasłem: „Goierritik mundura, od Goierri do świata”. Przechodząc do sfery betonu, wyjaśnił, rynek energii odnawialnej jest „całkowicie globalny. Z Kraju Basków zaopatrujemy Niemcy, Danię, Stany Zjednoczone, Rosję i Chiny. Ponadto zakład w Indiach koncentruje się na naszym krajowym i globalnym klientów.Możemy powiedzieć, że w 100% eksportujemy. Właściwie skończyliśmy W zeszłym roku opracował konkretną strategię globalizacji, nowy model zarządzania i innowacji.”
Ten ostatni aspekt był kluczowy dla LauLagun. Irujo wyjaśnia, że sprzedaż wzrosła ze względu na możliwość oferowania większego portfolio, co jest absolutnie konieczne, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Katalog zawiera nową serię produktów z technologią trzyrzędowego cylindra, wykorzystywaną przez większe lądowe turbiny wiatrowe, a także przyszłe badania i rozwój dla marynarzy.
Ecenarro
„Decyzja wyjazdu za granicę 20 lat temu pozwoliła nam przezwyciężyć niektóre kryzysy”
Dlatego, mówi dyrektor LauLagun, „Pójdziemy tam, gdzie nasi klienci, dostarczając im łożyska najnowszej generacji”. Dlatego firma będzie obecna na konferencji Energy Transition Conference, która odbędzie się w tym miesiącu w Pampelunie; W listopadzie weźmie udział w Air Wind & Smart City w Kopenhadze, a w kwietniu przyszłego roku w Wind Europe w Bilbao.
80 lat eksportu
Segment obrabiarek jest częścią rdzenia branży Gipuzkoan. Juaristi (Azkoitia) przekroczyło 80-letnią lukę i ugruntowało swoją pozycję jako jedna z głównych firm eksportowych na terytorium, biorąc pod uwagę, że 97% sprzedaży jest podpisywana za granicą. Juanjo Juaristi, dyrektor handlowy na Hiszpanię, Włochy i Francję, wyjaśnia, że sieć handlowa i serwisowa obejmuje ponad czterdzieści krajów, z własnymi spółkami zależnymi we Francji, Włoszech, Niemczech, Chinach i Indiach.
Ten bardzo wysoki stopień umiędzynarodowienia zostanie wzmocniony. Juaristi zauważa, że firma będzie się dalej rozwijać. Nadal mamy dużo miejsca na wzrost na rynkach przemysłowych, które wymagają wysokiej wydajności w zakresie dóbr kapitałowych. Nasze maszyny – zdaniem dyrektora – są szczególnie cenione w sektorach takich jak lotnictwo, marynarka, kolejnictwo czy obronność.”
Zaawansowane przemysłowe
„Poważnie rozważamy osiedlenie się w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem stowarzyszonej firmy handlowej”
Juaristi jest optymistą. Są regiony, takie jak Azja i niektóre kraje europejskie, gdzie tempo zamówień jest nawet wyższe niż poziomy sprzed pandemii. Generalnie możemy z całą rezerwą powiedzieć, że poruszamy się w dobrym tempie”.
Juaristi był obecny w kwietniu na CIMT w Pekinie, aw listopadzie i grudniu weźmie udział w dwóch kolejnych spotkaniach w Portugalii.
Pierwsza wystawa w Berlinie
Inaki Ruiz, kierownik ds. eksportu w Salva Industrial, lidera w branży maszyn piekarniczych, również wyraził optymizm. Uzasadnij to uczucie danymi. „Nasza sprzedaż wzrosła o 6% w Hiszpanii do sierpnia w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku, a eksport wzrósł o 24%”.
Lezotara ma w swoim DNA ducha eksportu. W 1971 wziął udział w swojej pierwszej wystawie w Berlinie. Od tego czasu to się nie skończyło. W tym miesiącu wziął udział w jej spacerze (Leon), aw listopadzie wezmą udział w kolejnej randce w Stambule.
Juaristi
„Nadal mamy szeroki margines wzrostu na rynkach przemysłowych”.
Celem pozostaje wzrost na rynkach międzynarodowych, skąd pochodzi 61% jej obrotów. „W 2020 roku, w środku epidemii – wyjaśnia Ruiz – otworzyliśmy Salva Bakery México, kraj, w którym jesteśmy już od lat. W tym roku zawarliśmy umowę o osiedleniu się w Kanadzie z lokalnym partnerem i założymy Salva UK, aby wzmocnić naszą obecność w Wielkiej Brytanii.Próbujemy również otworzyć rynki w Ameryce Łacińskiej, szczególnie w Kolumbii, Boliwii i Wenezueli.Z drugiej strony dokonaliśmy postępu w Chinach, kraju odległym i trudnym.Ponadto firma rozważa osiedlenie się w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem swojej zależnej spółki handlowej.
strata
Przemysł motoryzacyjny ma zasadnicze znaczenie dla naszej ziemi, na której działają dziesiątki producentów podzespołów. Wśród nich wyróżnia się Ecenarro (Grupo Mondragon). Hugo Montalvo, dyrektor sprzedaży w Bergara, zauważa, że aktywność poprawiła się w porównaniu z 2020 r., ale nie w porównaniu z 2019 r. „Jesteśmy dostawcami i cierpimy na problem niedoboru mikroprocesorów. Producenci samochodów nie mogą montować pojazdów, a zakłócenia w produkcji wpływają na łańcuch dostaw.
czterech przyjaciół
„Pojedziemy tam, gdzie nasi klienci idą i dostarczymy im najnowsze łożyska”
80% sprzedaży Ecenarro pochodzi z zagranicy, której główne rynki znajdują się w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Polsce, Słowacji, Meksyku i Stanach Zjednoczonych. Odnosząc się do tego, czy spółdzielnia planuje rozszerzyć obszar swojej działalności, Montalvo zaznacza, że „będzie to zależeć od potrzeb, jakie mogą mieć nasi klienci. Jeśli zajdzie potrzeba zaopatrywania fabryki w nowym kraju, na pewno to zrobimy”. W związku z tym kierownik sprzedaży dodaje, że ponad dwadzieścia lat temu Ecenarro postanowił „poszukać strategicznie klientów i rynków za granicą i była to bardzo mądra decyzja. To pozwoliło nam przezwyciężyć lub w mniejszym stopniu cierpieć niektóre z głównych kryzysów ostatnich lat.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”