w 1987 roku Berry Gales Bayassyn właściciela młyna pszennego i warsztatu w Castellterçol (Barcelona), postanowił zbudować fabrykę do produkcji croissantów, która uzupełniłaby dotychczasowy biznes z siecią piekarni. Molly Vail. Ten komercyjny zakład, przeznaczony do wzrostu w branży ciast mrożonych, był ziarnem europastry.
Firma zaczynała od dostarczania tysięcy bagietek do barów i restauracji, ale punkt zwrotny, który ją zmienił, nastąpił Igrzyska Olimpijskie 1992Ponieważ grupa miała zapas chleba dla wszystkich sportowców. Ponadto w połowie lat 90. fundusz venture capital dynamicznie rozwijał się z tego pierwszego Konsultanci ABnabyła 20% udziałów w firmie, przyspieszając rozwój na rynku krajowym, podczas gdy ekspansja międzynarodowa przyspieszyła jej start w 1999 roku wraz z wprowadzeniem na rynek marki Donut. zwrotnica.
Dobry rozwój biznesu sprawił, że w 2007 roku zatrudnił Europastry Santander I Citigroup rozpocząć IPO, które ostatecznie zostało przerwane z powodu zawirowań na rynku. Cztery lata później udziałowcem spółki został fundusz private equity Zdrowie matki i dzieckaktóry nabył 18% kapitału – później stał się 20% – w tym samym czasie, w którym rodzina Gallés nabyła Jordiego Gallisa GabarroSyn Perry’ego Gallisa, który pełnił już funkcję prezesa, zwiększył swój udział z 71% do 80%.
W 2018 r. znowu biły bębny opv. Rzeczywiście, Europastry JPMorgan, Morgan Stanley i ING zatrudniły się do wejścia na giełdę. W tym czasie jej obroty wynosiły 600 mln euro, a całkowity dochód operacyjny (ebitda) 95 mln euro. Te liczby sprawiły, że wycena spółki przesunęła się w przedziale 900-1200 mln. Oczekiwano, że MCH przekaże prawie cały swój udział inwestorom, podczas gdy istniała większa niepewność co do tego, jaki procent podzieli rodzina założycieli. Ta zagadka nie została wyjaśniona w 2019 roku, ponieważ ING doradzał opóźnienie IPO ze względu na wojnę handlową USA-Chiny, ryzyko recesji i niestabilność polityczną w Hiszpanii.
Oczywiście sytuacja nie poprawiła się w 2020 roku od wybuchu pandemii Covid-19, więc plan roll-outu pozostawiono, podobnie jak wypieki Europastry, do ostygnięcia w zamrażarce.
To, co wcale nie osłabło, to rozwój katalońskiej firmy. W ubiegłym roku zanotowała obrót w wysokości 1121 mln euro, co oznacza wzrost o 32,6% w porównaniu z 2021 r. Ponadto zainwestowała 120 mln euro w badania, rozwój i technologię. Jej plany ekspansji na tym się nie kończą, ponieważ rozbudowuje fabrykę Azuqueca de Henares (Guadalajara) W celu zwiększenia mocy produkcyjnych pieczywa gotowego. Firma posiada już 26 zakładów produkcyjnych w Hiszpanii, Portugalii, Holandii, Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Rumunii i zatrudnia 5700 osób.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”