Firmy napędzające zrównoważoną przyszłość – EzAnime.net

Firmy napędzające zrównoważoną przyszłość – EzAnime.net

Ten kierunek biznesowy wskazuje na wysoki poziom partycypacji w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju i wspólnym budowaniu lepszej rzeczywistości. Trzymanie się z dala od tego silnego nurtu w świecie korporacji nie jest już opcją. Przedsiębiorczość społeczna nabiera tempa.

Zrównoważone przedsiębiorstwo społeczne: czy jesteśmy pewni, że wiemy, co to jest? Wielu przedsiębiorców znajduje nową perspektywę, która może pomóc w budowaniu lepszej przyszłości dla wszystkich dzięki rozwiązaniom biznesowym spełniającym potrzeby społeczne. Termin przedsiębiorstwo społeczne został szybko rozpowszechniony przez silny nurt DEI (różnorodność, równość i włączenie), trzyczęściowy hymn współczesnego społeczeństwa. Kiedy od dziesięcioleci mówimy o zrównoważonym rozwoju społecznym, siła jednostki pozostaje nieujawniona i nie wspierana przez świat biznesu. Instytucja społeczna jest stworzona, aby wzmocnić pozycję ludzi, zaspokoić ich wyjątkowe potrzeby i pomóc „wykluczonym” w uczestniczeniu w systemach finansowych, społecznych i gospodarczych. .

Zdjęcie Ryutaro Tsukata i Pexels

Przedsiębiorstwo społeczne: praca na rzecz dobra

Przedsiębiorstwo społeczne to firma, która realizuje podwójną misję, zwiększa przychody i wywiera wpływ społeczny. Współcześni konsumenci są bardziej lojalni wobec firm, które oferują coś poza własnymi produktami i usługami. Ufają markom, które napędzają inicjatywę, służą wspólnemu dobru i realizują cele społeczne. Obserwujemy powstawanie firm for-profit i non-profit, które promują wartości środowiskowe i społeczne w swoich organizacjach i poza nimi. Jego celem jest wzmocnienie pozycji tych segmentów społeczeństwa, których potrzeby były wcześniej pomijane.

Przedsiębiorstwo społeczne to organizacja, która ponosi odpowiedzialność za bycie dobrym obywatelem i służenie jako wzór do naśladowania dla swoich pracowników i konsumentów. Słuchaj, inwestuj i wspieraj inicjatywy non-profit, które pomagają osiągnąć Cele Zrównoważonego Rozwoju. Dla firm o ustalonej pozycji, przedsiębiorstwo społeczne oznacza włączenie wpływu społecznego do istniejących operacji biznesowych i nadanie priorytetu celom społecznym wraz ze wzrostem finansowym. dla startupówPrzedsiębiorczość społeczna oznacza umiejętność włączenia wpływu społecznego i stabilności finansowej w DNA firmy od jej powstania.

Nowa definicja sukcesu biznesowego

Sukces biznesowy nabrał dziś nieco innego znaczenia. Osiąganie tradycyjnych celów biznesowych nie jest już jedyną miarą sukcesu. Dziś firmy są cenione nie tylko za wyniki, ale także za interakcje z konsumentami i ich wpływ na społeczeństwo. Według Deloitte Insights, gdy dyrektorów generalnych zapytano o najlepszą miarę sukcesu w ostatnich latach, większość odpowiedziała, że ​​wpływ na społeczeństwo, w tym nierówności dochodowe, różnorodność i środowisko.

Kiedy firma, zespół lub jednostka podejmie decyzję o zmianie kultury, w pewnym stopniu podążają ścieżką przedsiębiorczości społecznej. To tylko kwestia wyboru każdej osoby, która decyduje o sile wpływu społecznego i ich uczuciach (pozytywnych lub negatywnych). Zawsze istnieje możliwość wyboru udziału lub nie. Określa przyszłą krzywą życia firmy i jednostki, a także ich zdolność do wywierania wpływu. Nie wybieranie niczego i tak oznacza podjęcie własnej decyzji.

Wydajność powinna załatwić sprawę. Bo teraz?

Zdjęcie Bret Sayles w Pexels

Nie powiemy „wiele”, ale raczej „rosnąca liczba” przedsiębiorstw, które dziś stały się przedsiębiorstwami społecznymi. Odpowiedzialność korporacyjna miała już swoje miejsce w wielu firmach, ale przekształcenie w przedsiębiorstwo społeczne oznacza głębszą zmianę w myśleniu i działaniu biznesowym. Dlaczego ta zmiana ma miejsce teraz? Te pięć czynników tworzy dla niej sprzyjające środowisko.

Największe Oczekiwania Liderów Biznesu Aby odpowiedzieć na największe problemy społeczne na świecie, takie jak nierówności, zły stan zdrowia, ograniczony dostęp do usług finansowych itp. jak najwięcej na swoich obszarach.

Dążyć do integracji w różnych sektorach biznesu. Czarna istota żyje, Azjata żyje materią, biała istota żyje. Kobiety-przedsiębiorcy powinny mieć równy dostęp do usług finansowych i ubezpieczeniowych. Pochodzenie etniczne nie powinno być powodem odmowy kredytu. To dopiero początek… Firmy odpowiedzialne społecznie starają się zatrzeć, a nawet wyeliminować granicę między różnymi grupami społecznymi, oferując bardziej dostępne i integracyjne produkty i usługi.

Zachęcaj do przynależności pośród pragnienia indywidualności. Kiedy mówimy o przynależności społecznej, uważamy jednostki za wyjątkowe części większej całości, w której wszyscy przyczyniają się do osiągania wspólnych celów. Co by było, gdyby jednostka była traktowana jako źródło siły wspólnoty, doświadczenia i umiejętności? Ogólnie rzecz biorąc, ludzie o podobnych poglądach są gotowi zjednoczyć się, aby osiągnąć coś większego, niż mogliby zrobić, gdyby byli trzymani osobno. Obecnie wiele marek wierzy, że inspirując ludzi w firmie i poza nią do skupiania się wokół tych samych celów, mogą budować silniejsze, bardziej produktywne zespoły i promować włączenie społeczne.

Promuj kompetencje finansowe, cyfrowe i społeczne. Analfabetyzm jest jednym z głównych czynników ludzkiego cierpienia i wyzwań w wielu aspektach życia. Edukacja finansowa jest główną potrzebą nowoczesnego społeczeństwa, zwłaszcza jeśli chodzi o ochronę i wzmocnienie pozycji młodzieży, mniejszości znajdujących się w niekorzystnej sytuacji ekonomicznej i osób starszych. Przejmując wiodącą rolę w edukacji finansowej w mediach społecznościowych i innych kanałach internetowych, przyszłościowe organizacje finansowe i start-upy z branży fintech pomagają powstrzymać alarmujący trend lęku finansowego i ubóstwa w społeczeństwie. na .

To samo dotyczy umiejętności technicznych i społecznych. Domowy styl życia przyspieszył proces cyfryzacji i stworzył warunki, w których firmy i klienci muszą nauczyć się zarządzać swoim życiem niemal całkowicie online. Jednak wiele osób wykonujących zawody „nietechniczne” i osoby starsze borykają się z tym cyfrowym zaburzeniem jako problemem z powodu niewystarczającej znajomości technologii. Dziś niektóre firmy starają się traktować ten segment konsumentów ze szczególną sympatią. Pomaga konsumentom uczestniczyć w nowej gospodarce cyfrowej, zapewniając łatwe do zrozumienia treści w mediach społecznościowych, rozbudowaną obsługę klienta i porady z pierwszej ręki dotyczące korzystania/kupowania ich usług i produktów online. . Ponadto firmy mogą przyczyniać się do dobra społecznego poprzez podnoszenie świadomości kluczowych wartości społecznych, takich jak sprawiedliwość, różnorodność i integracja wśród swoich pracowników i konsumentów.

Wzmocnienie pozycji pracowników. Niektóre firmy podejmują kroki w celu zintegrowania zdrowia finansowego, społecznego, fizycznego i psychicznego swoich pracowników ze środowiskiem pracy (zarówno rzeczywistym, jak i cyfrowym), aby pomóc im doświadczyć dobrego samopoczucia nie tylko podczas nieobecności w pracy, ale także podczas w pracy. Z dala.

3 firmy społeczne, które wymyślają się na nowo z myślą o zrównoważonym rozwoju

Te trzy firmy są prawdziwymi przykładami przedsiębiorstw społecznych, które dbają i przyczyniają się do dobra wszystkich, oferując swoje produkty i usługi. Poznaj ich: startup, firmę nastawioną na zysk i organizację non-profit.

Hennii: potencjalna zmiana w finansach

Hennii to najmniejsza marka na liście. Jest to startup Fintech z siedzibą w San Francisco, założony przez Tauseefa Bashira w 2020 roku. Realizuje społeczną misję uczynienia usług finansowych bardziej inkluzywnymi i dostępnymi dla wszystkich dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Zespół stworzył osobistego asystenta finansowego w oparciu o konwersacyjną sztuczną inteligencję, aby umożliwić ludziom budowanie bogactwa i spokoju ducha, który towarzyszy rodzajowi bezpieczeństwa finansowego, które towarzyszy społecznie świadomym działaniom. Jego głównym celem jest pomoc członkom pokolenia Z i milenialsom w efektywniejszym zarządzaniu finansami osobistymi, podniesieniu ich edukacji finansowej oraz szybszej i łatwiejszej spłacie kredytów studenckich i zadłużenia na kartach kredytowych.

Mobilny medyk: społeczny wpływ na opiekę zdrowotną

Medic Mobile to firma technologiczna typu non-profit założona przez Josha Nisbeta w 2009 roku. Pomaga pracownikom służby zdrowia, szpitalom i rodzinom zapewnić wysokiej jakości opiekę osobom, które jej potrzebują, za pomocą narzędzi internetowych i mobilnych. Ponadto firma rozpowszechniła swoją inicjatywę w 23 krajach, gdzie przeszkoliła i wyposażyła 13 173 pracowników medycznych w unikalną technologię mobilną, która obejmuje aplikacje do komunikacji SMS i SIM wraz z opartą na danych analizą wydajności i analizą do zarządzania systemami opieki zdrowotnej.

Ben and Jerry’s: czynniki społeczne w przemyśle spożywczym

Ta marka znana jest głównie z lodów i odważnych oświadczeń na rzecz praw człowieka. Cena ich lodów jest znacznie wyższa niż w przypadku innych marek, ale robią to, aby zapłacić pensję wystarczającą dla swoich pracowników. [$18.13] godzina. Ben & Jerry’s twierdzi, że jego misją jest „tworzenie połączonego dobrobytu dla wszystkich związanych z naszą działalnością — dostawców, pracowników, rolników, franczyzobiorców, klientów i sąsiadów”. Ponadto marka znana jest z silnych oświadczeń korporacyjnych dotyczących ekologicznego rolnictwa i produkcji, sprawiedliwości rasowej oraz kwestii LGBTQ+.

Przechodząc do biznesu przyszłości

Transformacja przedsiębiorstw biznesowych w przedsiębiorstwa społeczne nabiera tempa w różnych branżach. Przedsiębiorczość społeczna odzwierciedla dwa główne i integrujące się trendy, a mianowicie „inwestowanie wpływu społecznego” i „świadoma konsumpcja”. W samym środku pandemii i niepewnych czasów społeczeństwo przechodzi transformację w kierunku bardziej świadomego konsumpcjonizmu i życia w ogóle. W tej ogromnej fali „świadomych” trendów społecznych wielu inwestorów aktywniej finansuje startupy z misją społeczną. Trend przedsiębiorczości społecznej przyniesie znaczące zmiany i określi, ile firm będziesz szukać w najbliższej przyszłości.

zdjęcie autora

Autor: Dana Kachan

MustafaHosny O Boże, Amen

Dana Kachan jest autorką, prelegentką, konsultantką marketingową i konsultantką ds. startupów. Doradzał ze startupami technologicznymi i zakładał firmy w Stanach Zjednoczonych, Singapurze, Polsce, Izraelu i na Ukrainie. Dana była gościem mówcy w marketingu podczas World Digital Weeks 2021 i European Digital Week 2020. Jest… Zobacz pełny profil ›

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *