Z ponad 5500 miejsc docelowych obecnie połączonych przez Flix na całym świecie, około 30% ma mniej niż 20 000 mieszkańców.
W szczycie letniego sezonu podróżniczego i dużym zapotrzebowaniu na wygodne i przystępne cenowo rozwiązania w zakresie mobilności, przewód Kontynuuje rozbudowę swojej globalnej sieci miast, aby ułatwić bardziej przystępne cenowo i zrównoważone podróże w 41 krajach na całym świecie. Czyni to, zwracając szczególną uwagę na obszary wiejskie w celu promowania lokalnych możliwości zrównoważonego rozwoju.
Według oficjalnych danych UE obszary wiejskie są domem dla około 30% ludności UE i mają stać się ośrodkami innowacyjnych pomysłów dotyczących bardziej zrównoważonych modeli biznesowych. Istnieje jednak znaczna luka w mobilności między kontekstami miejskimi i pozamiejskimi, która osłabia lokalny potencjał wzrostu gospodarczego i ogranicza mobilność ludności.
Zgodnie ze swoją wizją podróżowania jako podstawowego prawa człowieka i zgodnie ze strategią generowania wartości dla społeczności, w których działa, Flix stopniowo zwiększał liczbę małych miast w swojej sieci, jednocześnie poprawiając połączenia z główne ośrodki miejskie.
Tak więc z ponad 5500 destynacji obecnie połączonych przez Flix, 30% ma mniej niż 20 000 mieszkańców, a odsetek ten jest wyższy w takich krajach jak Chorwacja (78%), Polska (41%) czy Włochy (40%).
Stale rozwijając swoją sieć, nawet w odległych obszarach, gdzie FlixBus jest jedyną formą transportu publicznego, Flix może odegrać ważną rolę w zapewnieniu swobodnego przepływu ludzi i wspieraniu rozwoju lokalnych gospodarek.
André Schwämmlein, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Flix, podkreśla, że „jako globalny operator mobilności uznajemy skalę naszej sieci za wyjątkową okazję do podsumowania globalnej różnorodności i przekształcenia jej w katalizator rozwoju. Jesteśmy zaangażowani w tworzenie wartości dla społeczności, którym służymy, i dostrzegamy ogromny potencjał inteligentnej, przystępnej cenowo mobilności jako kluczowego czynnika napędzającego lokalny dobrobyt gospodarczy. Ułatwianie kontaktów ze społecznościami oddalonymi i znajdującymi się w niekorzystnej sytuacji oznacza zachęcanie do podróżowania i turystyki oraz pomaganie we wzmacnianiu ich dziedzictwa, otwierając w ten sposób nowe możliwości tworzenia wartości.
W Hiszpanii często mówi się, że system koncesji międzyregionalnych linii autobusowych ma gwarantować dostawy do obszarów o niedostatecznym zasięgu. Nie mówi się jednak o ogromnej liczbie kontaktów, których nie ma w naszym kraju, właśnie ze względu na inercję tego modelu. W stolicach prowincji, takich jak Walencja, Murcja, Alicante, Malaga i Kordoba, brakuje ponad 23 bezpośrednich połączeń autobusowych z innymi stolicami. I jest wiele innych lokalizacji, takich jak Sewilla, Saragossa, Bilbao i Valladolid, gdzie brakuje ponad 15 bezpośrednich połączeń. Prawdziwym wyzwaniem dla Empty Spain jest połączenie regionu bez radia, a FlixBus może w tym pomóc” – potwierdza Pastiga, dyrektor generalny FlixBus na Hiszpanię i Portugalię.
Na przykład Walencja nie ma bezpośrednich połączeń autobusowych z Valladolid, A Coruña, Oviedo, Burgos, Salamanką, Huelvą, León, Kadyksem, Ourense, Gironą, Lugo, Guadalajarą, Toledo, Pontevedra, Palencia, Zamora, Avila, Huesca i Segovią. i Syrii. Lub Vigo, Gijon, Jerez de la Frontera, Algeciras lub Santiago de Compostela.
„Nieistniejących jest 25 połączeń, z których wiele można by rozbudować, aby umożliwić wykorzystanie tras międzynarodowych do obsługi stacji pośrednich – tzw. w systemie koncesyjnym – potwierdza. Pastega.
Ponadto świadczenie usług masowej mobilności na obszarach wiejskich jest ważnym aspektem realizacji długoterminowych ambicji dekarbonizacji określonych w porozumieniu paryskim w celu ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia.
Na przykład dane z Raport o przyszłości transportu miejskiego Stwierdzono, że obszary poza głównymi miastami Wielkiej Brytanii są odpowiedzialne za ponad 70% emisji z transportu krajowego, które przypisuje się brakowi transportu publicznego.
„Zapotrzebowanie na silniejszą mobilność masową na obszarach wiejskich jest w pełni zgodne z naszym celem, jakim jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r. Dążąc do długoterminowej transformacji naszej floty poprzez testowanie alternatywnych paliw i układów napędowych we współpracy z graczami premium, dostrzegamy zmianę od sposobu myślenia o mobilności prywatnej do mobilności masowej jako pierwszy i niezbędny krok w kierunku stopniowej dekarbonizacji.
zmiana mobilności
Zaangażowanie Flix w przyszłość neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla nie ogranicza się do obsługi regionów o niedostatecznym zasięgu, ponieważ dąży do celu, jakim jest szersza transformacja mobilności.
Zrównoważone tworzenie wartości pozostaje podstawową koncepcją w wizji Flix polegającej na dostarczaniu rentownej strategii wzrostu. Oznacza to inwestowanie w rozbudowę sieci i intermodalne formy transportu, a także zachęcanie do poprawy infrastruktury oraz badań i rozwoju paliw i systemów alternatywnych, przy jednoczesnym testowaniu tych, które na obecnym etapie wydają się najbardziej obiecujące: w tym sensie planuje się rozpocząć projekt wyposażenia nawet 50 autobusów w technologię BioLNG do końca 2023 roku.
BioLNG to tylko jedno z wielu rozwiązań, które Flix przetestował w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, chociaż nie ma technologii, która pozwoliłaby na neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w autobusach dalekobieżnych.
Ostatnie osiągnięcia obejmują wprowadzenie dwóch nowych autobusów wyposażonych w panele słoneczne na trasach międzynarodowych oraz projekt z Daimler Buses dotyczący opracowania w pełni elektrycznych autobusów w ciągu czterech lat.
Dodane zostały projekty rozpoczęte w procesie przekształcania floty Flix w efektywne zarządzanie flotą, pozwalające na optymalne wykorzystanie pojazdów na drodze oraz korzystanie z nowoczesnej i wydajnej floty. Te dwa środki pozwoliły pasażerom Flix uniknąć ponad 800 000 ton dwutlenku węgla w samym 2022 roku, wybierając ich usługi zamiast innych opcji, takich jak samochody czy samoloty.
przechodzić. sformułowanie. TR
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”