Flix chce promować bardziej zrównoważony transport na obszarach wiejskich w niekorzystnej sytuacji

Flix chce promować bardziej zrównoważony transport na obszarach wiejskich w niekorzystnej sytuacji

Z ponad 5500 miejsc docelowych obecnie połączonych przez Flix na całym świecie, około 30% ma mniej niż 20 000 mieszkańców.

W szczycie letniego sezonu podróżniczego i dużym zapotrzebowaniu na wygodne i przystępne cenowo rozwiązania w zakresie mobilności, przewód Kontynuuje rozbudowę swojej globalnej sieci miast, aby ułatwić bardziej przystępne cenowo i zrównoważone podróże w 41 krajach na całym świecie. Czyni to, zwracając szczególną uwagę na obszary wiejskie w celu promowania lokalnych możliwości zrównoważonego rozwoju.

Według oficjalnych danych UE obszary wiejskie są domem dla około 30% ludności UE i mają stać się ośrodkami innowacyjnych pomysłów dotyczących bardziej zrównoważonych modeli biznesowych. Istnieje jednak znaczna luka w mobilności między kontekstami miejskimi i pozamiejskimi, która osłabia lokalny potencjał wzrostu gospodarczego i ogranicza mobilność ludności.

Zgodnie ze swoją wizją podróżowania jako podstawowego prawa człowieka i zgodnie ze strategią generowania wartości dla społeczności, w których działa, Flix stopniowo zwiększał liczbę małych miast w swojej sieci, jednocześnie poprawiając połączenia z główne ośrodki miejskie.

Tak więc z ponad 5500 destynacji obecnie połączonych przez Flix, 30% ma mniej niż 20 000 mieszkańców, a odsetek ten jest wyższy w takich krajach jak Chorwacja (78%), Polska (41%) czy Włochy (40%).

Stale rozwijając swoją sieć, nawet w odległych obszarach, gdzie FlixBus jest jedyną formą transportu publicznego, Flix może odegrać ważną rolę w zapewnieniu swobodnego przepływu ludzi i wspieraniu rozwoju lokalnych gospodarek.

André Schwämmlein, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Flix, podkreśla, że ​​„jako globalny operator mobilności uznajemy skalę naszej sieci za wyjątkową okazję do podsumowania globalnej różnorodności i przekształcenia jej w katalizator rozwoju. Jesteśmy zaangażowani w tworzenie wartości dla społeczności, którym służymy, i dostrzegamy ogromny potencjał inteligentnej, przystępnej cenowo mobilności jako kluczowego czynnika napędzającego lokalny dobrobyt gospodarczy. Ułatwianie kontaktów ze społecznościami oddalonymi i znajdującymi się w niekorzystnej sytuacji oznacza zachęcanie do podróżowania i turystyki oraz pomaganie we wzmacnianiu ich dziedzictwa, otwierając w ten sposób nowe możliwości tworzenia wartości.

W Hiszpanii często mówi się, że system koncesji międzyregionalnych linii autobusowych ma gwarantować dostawy do obszarów o niedostatecznym zasięgu. Nie mówi się jednak o ogromnej liczbie kontaktów, których nie ma w naszym kraju, właśnie ze względu na inercję tego modelu. W stolicach prowincji, takich jak Walencja, Murcja, Alicante, Malaga i Kordoba, brakuje ponad 23 bezpośrednich połączeń autobusowych z innymi stolicami. I jest wiele innych lokalizacji, takich jak Sewilla, Saragossa, Bilbao i Valladolid, gdzie brakuje ponad 15 bezpośrednich połączeń. Prawdziwym wyzwaniem dla Empty Spain jest połączenie regionu bez radia, a FlixBus może w tym pomóc” – potwierdza Pastiga, dyrektor generalny FlixBus na Hiszpanię i Portugalię.

Na przykład Walencja nie ma bezpośrednich połączeń autobusowych z Valladolid, A Coruña, Oviedo, Burgos, Salamanką, Huelvą, León, Kadyksem, Ourense, Gironą, Lugo, Guadalajarą, Toledo, Pontevedra, Palencia, Zamora, Avila, Huesca i Segovią. i Syrii. Lub Vigo, Gijon, Jerez de la Frontera, Algeciras lub Santiago de Compostela.

„Nieistniejących jest 25 połączeń, z których wiele można by rozbudować, aby umożliwić wykorzystanie tras międzynarodowych do obsługi stacji pośrednich – tzw. w systemie koncesyjnym – potwierdza. Pastega.

Ponadto świadczenie usług masowej mobilności na obszarach wiejskich jest ważnym aspektem realizacji długoterminowych ambicji dekarbonizacji określonych w porozumieniu paryskim w celu ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia.

Na przykład dane z Raport o przyszłości transportu miejskiego Stwierdzono, że obszary poza głównymi miastami Wielkiej Brytanii są odpowiedzialne za ponad 70% emisji z transportu krajowego, które przypisuje się brakowi transportu publicznego.

„Zapotrzebowanie na silniejszą mobilność masową na obszarach wiejskich jest w pełni zgodne z naszym celem, jakim jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r. Dążąc do długoterminowej transformacji naszej floty poprzez testowanie alternatywnych paliw i układów napędowych we współpracy z graczami premium, dostrzegamy zmianę od sposobu myślenia o mobilności prywatnej do mobilności masowej jako pierwszy i niezbędny krok w kierunku stopniowej dekarbonizacji.

zmiana mobilności

Zaangażowanie Flix w przyszłość neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla nie ogranicza się do obsługi regionów o niedostatecznym zasięgu, ponieważ dąży do celu, jakim jest szersza transformacja mobilności.

Zrównoważone tworzenie wartości pozostaje podstawową koncepcją w wizji Flix polegającej na dostarczaniu rentownej strategii wzrostu. Oznacza to inwestowanie w rozbudowę sieci i intermodalne formy transportu, a także zachęcanie do poprawy infrastruktury oraz badań i rozwoju paliw i systemów alternatywnych, przy jednoczesnym testowaniu tych, które na obecnym etapie wydają się najbardziej obiecujące: w tym sensie planuje się rozpocząć projekt wyposażenia nawet 50 autobusów w technologię BioLNG do końca 2023 roku.

BioLNG to tylko jedno z wielu rozwiązań, które Flix przetestował w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, chociaż nie ma technologii, która pozwoliłaby na neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w autobusach dalekobieżnych.

Ostatnie osiągnięcia obejmują wprowadzenie dwóch nowych autobusów wyposażonych w panele słoneczne na trasach międzynarodowych oraz projekt z Daimler Buses dotyczący opracowania w pełni elektrycznych autobusów w ciągu czterech lat.

Dodane zostały projekty rozpoczęte w procesie przekształcania floty Flix w efektywne zarządzanie flotą, pozwalające na optymalne wykorzystanie pojazdów na drodze oraz korzystanie z nowoczesnej i wydajnej floty. Te dwa środki pozwoliły pasażerom Flix uniknąć ponad 800 000 ton dwutlenku węgla w samym 2022 roku, wybierając ich usługi zamiast innych opcji, takich jak samochody czy samoloty.

przechodzić. sformułowanie. TR

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *