Francja twierdzi, że Unia Europejska Zrezygnować z propozycji regulacyjnej Euro 7, aby dalej ograniczać zanieczyszczenie Do wszystkich samochodów z silnikami spalinowymi. Wszystko to wynika z jego przekonania, że producenci stracą przewagę konkurencyjną i będą mogli przeznaczyć pieniądze na dostosowanie się do przyspieszenia rozwoju pojazdów elektrycznych.
Francuski minister gospodarki i finansów Bruno Le Maire potwierdził w czwartek, że norma Euro 7 oznacza a „bezużyteczne” pieniądze Producenci samochodów przyspieszą rozwój pojazdów elektrycznych i technologii jutra. Francuski minister myśli, że jest lepszy”.Zapomnij o tej regule dla pojazdów termicznych.
Ze swojej strony powiedział Le Maire, który uczestniczył w Dufresne (północna Francja) w inauguracji pierwszej we Francji fabryki akumulatorów elektrycznych do samochodów, gdzie szczególnie skupił się na fakcie, że nikt Do głównych konkurentów sektora motoryzacyjnego na poziomie europejskim należą Chiny i Stany Zjednoczone narzucić coś podobnego do ich producentów.
Stany Zjednoczone przeznaczą 370 miliardów dolarów
„Unia Europejska musi pokazać swoją siłę przemysłową” – podkreślił, zanim odniósł się do tych dwóch. Wielkie wyzwania Który, jego zdaniem, jest wprowadzany do europejskiego przemysłu. Pierwszy pochodzi z Chin ze względu na swoją siłę przemysłową w sektorze pojazdów elektrycznych, ponieważ przoduje na świecie pod względem większej baterii i energii elektrycznej krytyczne minerały konieczne do jego zbudowania.
Drugi pochodzi z USA ze względu na ustawę o redukcji inflacji (IRA), która nakazuje budżet w wysokości ok 370 miliardów dolarów W działaniach wsparcia dla branż związanych z transformacją energetyczną, w tym pojazdów elektrycznych, o ile są one produkowane w tym kraju. Z tego powodu, jak podkreślił francuski minister, „europejska IRA jest niezbędna do obrony naszych przemysłowych interesów”.
Koniec ze sprzedażą samochodów generujących dwutlenek węgla
Komisja Europejska (KE) przedstawiła swoją propozycję Euro 7 w listopadzie ubiegłego roku, aby zaktualizować przepisy, które określałyby limity emisji zanieczyszczeń z pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi. Od 2025 do 2035 rokukiedy można sprzedawać tylko nowe samochody, które nie generują dwutlenku węgla.
Propozycja ta spotkała się z bezpośrednim sprzeciwem Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów (ACEA), które uważa, że jej wdrożenie kosztowałoby producentów między sobą. Czternaście razy więcej Według szacunków Komisji Europejskiej to około 2000 euro więcej za każdy samochód osobowy lub ciężarowy wyposażony w silnik spalinowy.
Hiszpania i Rumunia kandydują do centrali Renault
Renaultktóra w najbliższych dniach musi zdecydować, w jakim kraju ulokuje siedzibę swojej spółki zależnej Horse, która będzie zajmować się biznesem pojazdów z silnikami spalinowymi, skrupulatnie czeka Hiszpania Jest sporządzony zgodnie ze standardem Euro 7, ponieważ jest głównym kandydatem na goszczenie tej centrali wraz z Rumunią.
Rumunia, podobnie jak Francja, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Węgry, Włochy i Polska, jest częścią bloku krajów, które odrzucają ten nowy standard, ponieważ Odbije się to na inwestycji O prawdziwy cel, jakim jest neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, i że zaszkodziłoby to europejskiej konkurencyjności.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”