Galle, galicyjskie frytki, jak nasze babcie odnoszące sukcesy w Hiszpanii

Galle, galicyjskie frytki, jak nasze babcie odnoszące sukcesy w Hiszpanii

Pablo Fernández Lemía był szefem zarządu firmy, ale wiedział, że chce zrobić coś więcej. Jego dziadek, który jest związany ze światem upraw, zachęcił go do spotkania z twórcą Który od dawna sprzedawał mu ziemniaki i tak powstała zalążek Patatas Galli, firma Ourense, której jest dzisiaj dyrektorem. „Osoba, której przedstawił mnie mój dziadek, nauczyła mnie wielu rzeczy i Pomogło mi to zacząć” – mówi Pablo, który założył firmę w 2011 roku.

Chociaż galicyjskie ziemniaki są znane na całym świecie, Pablo twierdzi, że Xinzo de Limia w Ourense jest miejscem narodzin tego produktu. „Mamy najlepsze ziemniaki na świecie i wykorzystujemy to, aby je łączyć Ręcznie robiona patelnia, podobnie jak ta, którą nasze babcie robiły na patelni, jest powolnym procesem i wykonana z wielką miłością”Dyrektor uspokaja.

Tak więc w dużych frytownicach przemysłowych ziemniaki są myte w oleju „tak, jakby zostały zrobione na patelni w domu”, mówi Pablo. Oprócz trzech podstawowych składników, Wysokiej jakości ziemniaki niskosodowe, olej słonecznikowy, sól morska, torebki dwuwarstwowe, bardzo mocne pudełkowe Inne „składniki” pochłaniające wilgoć to inne „składniki” chroniące produkt i osiągające efekt końcowy.

Pablo Fernández Lemía wyjaśnia, że ​​jego produkcja to zawsze od 50 do 60% tego, co maszyny są w stanie wytworzyć. „Nie chcemy być przemysłowym ziemniakiem. Nie pobieramy opłat za maszyny, ponieważ daje nam to dodatkową jakość; Chcemy czystych ziemniaków i robimy to na małym ogniu, aby nie było problemów z olejami”, wyjaśnia kierownik Gallez.

skaliste początki

Chociaż Pablo rozpoczynając swój projekt miał jasność co do tego, co chce osiągnąć i jaki produkt chciałby zaoferować, pierwsze lata nie były łatwe. „Wprowadzenie nowej marki na rynek jest zawsze skomplikowane i to też były skomplikowane lata Po kryzysie z 2008 roku nastąpiła potężna recesja. Początki były skomplikowane, ale stopniowo były dobre, a rok po roku rosliśmy 15-20% rocznie – mówi.

Ewolucja tej galicyjskiej marki ziemniaków jest konsekwentna od samego początku. W roku narodzin targu (2011) wyprodukowali 20 000 toreb; Dziś produkują od 5000 do 6000 toreb dziennie. Wzrost spowodował już dwie zmiany w obiektach.

Chociaż epidemia też była Poważny cios dla tej „rzemieślniczej” firmy z Ourense, przyniósł także wiadomość do firmy. „Jesteśmy w IRT od dłuższego czasu, ponieważ epidemia bezpośrednio dotknęła naszych głównych klientów, którymi są właściciele hoteli, a także ucierpieliśmy z powodu kryzysu naftowego z powodu wojny na Ukrainie” – wyjaśnia Fernandez Lemia.

Ale pod koniec 2020 r. i na początku XXI wieku Galician stał się pierwszym galicyjskim producentem, który wyprodukował aromaty, nową gamę produktów, która według Pabla „otrzymała niesamowity odbiór”. „Smak churrasco sprzedaje się świetnie, a nowe wydanie zaplanowano na 2 lub 3 wrześnianowy smak, który ujawnimy i myślę, że to również zadziała.”

Frytki Gale.

Zakłady na terytorium kraju

Chociaż ten galicyjski producent opuścił granice, jego kierownik zapewnia, że ​​eksport nie jest w tej chwili jednym z obszarów jego działalności. „Przed epidemią dużo walczyłem o eksport, bo wydawało mi się, że to dobra opcjaz kursami, ale w końcu postanowiłem postawić na najbliższy rynek, wynoś się to jest bardzo trudne „potwierdza Pablo Fernandez Lemia.

Rynek w Galle jest Koncentruje się głównie na Galicji, Asturii, Kraju Basków, Katalonii, Kastylii, Leonie i czymś w LewancieE, wyłania się reżyser. „Nasza siła tkwi w Galicji, gdzie jesteśmy blisko, mamy bardziej kontrolowaną dystrybucję Francja, Niemcy, Słowenia, wysyłamy do Polski, I robimy pewne testy, w których wysłaliśmy już 20 lub 30 palet do Chin” – mówi.

Jeśli chodzi o rynek azjatycki, Pablo podkreśla, że ​​jest on naprawdę złożony. „Potrzebujesz źródła „tak” lub „tak”. Jednak robimy ten test, ponieważ przyszli nas szukać”.

Cele wyznaczone przez firmę w krótkim okresie nie będą koncentrować się na eksporcie, ale na terytorium kraju. „Poświęcimy się rynkowi krajowemu, czyli tym co kontrolujemy i co znamy„Będziemy kontynuować nasz wysokiej jakości produkt, ziemniaki Xenzo”, mówi Fernandez-Lemia. Levante, Katalonia i Portugalia będą głównymi ośrodkami dla firmy w 2023 roku.

Do projektu wymyślonego przez Pabla, który nie tylko stał się rzeczywistością, W swojej 11-letniej historii urósł dwucyfrowo, Ma wiele historii do opowiedzenia. Historie, które również będą gotowane na wolnym ogniu, podobnie jak ich produkty.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *