Almeria jest trzecią najbardziej eksportującą prowincją w pierwszym kwartale 2023 roku z rekordową sprzedażą na poziomie 2 017 mln euro i wzrostem o 8,2 proc. całkowity. Andaluzja.
Ponadto odnotowała nadwyżkę handlową w wysokości 537 mln euro, najlepszą wśród prowincji, ze wskaźnikiem pokrycia na poziomie 136 procent, trzecią najlepszą, według danych dostarczonych przez Xtenda.
Według produktów, siedem z 10 największych eksportowanych kwartałów odnotowało wzrost, a warzywa przewodziły sprzedaży, która stanowiła 74 procent sprzedaży, przy eksporcie o wartości 1 493 mln euro i wzroście o 9 procent.
Za nimi uplasowali się producenci kamienia i tynku, 143 mln euro, 7,1 procent całości, spadek o 17,6 procent; i wyroby ceramiczne, 69 mln euro, czyli 3,4% całości, co oznacza wzrost o 33%.
Owoce zajmują czwarte miejsce z 58 milionami euro, 2,9 procent, co oznacza wzrost o 32 procent; oraz tworzywa sztuczne i ich produkty, 41 mln euro, czyli 2% całości, co oznacza spadek o 1,3%.
Sól i siarka zajęły szóste miejsce w eksporcie, 29,5 miliona euro, 1,5 procent, wzrost o 38 procent. Olejki zapachowe o wartości 18 mln euro, 0,9 proc. i trzeci najlepszy wzrost w pierwszej dziesiątce ze wzrostem o 44 proc.; Żywe rośliny o wartości 16 mln euro, spadek o 0,8 procent i spadek o 5,4 procent; Nawozy, z eksportem na poziomie 15,3 mln euro i drugim co do wielkości wzrostem w pierwszej dziesiątce na poziomie 63 proc.
Wreszcie, organiczne chemikalia z 15 milionami euro i potrójną sprzedażą dzięki wzrostowi o 218 procent, najlepszy wzrost w pierwszej dziesiątce
Jeśli chodzi o rynki, osiem z dziesięciu największych rynków odnotowuje wzrost, przy czym Niemcy przodują w eksporcie ze sprzedażą na poziomie 585 mln euro, co stanowi 29 procent całkowitej sprzedaży, trzeci najlepszy wzrost w pierwszej dziesiątce ze wzrostem o 22,4 procent; Za nią uplasowała się Holandia ze sprzedażą w wysokości 212 mln euro, co stanowi 10,5 procent całości, co oznacza wzrost o 19,5 procent; Wielka Brytania, o 205 mln euro, 10,2 proc. i spadek o 16,9 proc.
Na czwartym miejscu jest Francja z 203 milionami euro, czyli 10,1 procent całości, co oznacza wzrost o 3,8 procent. Na piątym miejscu są Stany Zjednoczone ze sprzedażą na poziomie 110 milionów euro, co stanowi 5,4 procent całości, co oznacza wzrost o 4,7 procent; Za nią uplasowała się Polska z 91 milionami euro, 4,5 procent całości i spadkiem o 5,4 procent, oraz Włochy z 82 milionami euro, 4 procentami i spadkiem o 12,4 procent.
Belgia zajmuje ósme miejsce pod względem sprzedaży z 61 milionami euro, co oznacza wzrost o 28 procent, i zajmuje drugie miejsce w całej dziesiątce, a za nią plasuje się Portugalia ze sprzedażą na poziomie 49 milionów euro i największym wzrostem na rynkach pierwszej dziesiątki, co oznacza wzrost o 36 procent. Wreszcie Dania ze sprzedażą na poziomie 41 mln euro i wzrostem o 12,1 proc.
Słuchaj na żywo COPE, najlepszych rozmówców Radia. Jeśli chcesz, możesz pobrać aplikację COPE do iOS I android.
I pamiętaj, w COPE znajdziesz najlepszą analizę bieżących wydarzeń, nasze klucze komunikacyjne do zrozumienia wszystkiego wokół siebie, najlepsze historie, rozrywkę, a przede wszystkim te głosy, których nie znajdziesz nigdzie indziej.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”