Ministerstwo Zrównoważonej Gospodarki, Sektorów Produkcyjnych, Handlu i Pracy oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Nadzwyczajnych Klimatów i Transformacji Środowiska współpracują przez kolejny rok, aby promować i zachęcać do spożycia pomarańczy i klementynek ze Wspólnoty Walenckiej na dwóch strategicznych rynkach sektora w Europie, takich jak Niemcy i Wielka Brytania.
Rafa Climent i Mireia Mollà podkreślili znaczenie promowania i standaryzacji inicjatyw, które pomagają zwiększyć spożycie cytrusów w społeczności Walencji.
„Naszą wolą jest utrzymanie naszego wsparcia dla sektora oraz zwiększenie wiedzy i spożycia pomarańczy i klementynek ze społeczności Walencji z wartościami związanymi z wysoką jakością, zdrowiem i zrównoważonym rozwojem zarówno na rynku wewnętrznym, jak i na rynkach strategicznych sektora – zauważyła Climent.
Ze swojej strony Molla zwrócił uwagę na znaczenie „połączenia otwarcia nowych rynków ze wsparciem mającym na celu umocnienie pozycji lidera w tych krajach i regionach, w których nasze pomarańcze i klementynki są znane ze swojej jakości, smaku i maksymalnych gwarancji spożycia”.
W tym sensie Ministerstwo Rolnictwa będzie odpowiedzialne za promowanie konsumpcji w wspólnocie Walencji i zrównoważonej gospodarki – poprzez Ivace International – zrobi to w Niemczech i Wielkiej Brytanii, poprzez kampanię skierowaną do osób mających obawy związane ze zdrowiem, zdrowym odżywianiem i zrównoważony rozwój.
Z tej okazji kampania rozpocznie się w październiku, aby zachęcić konsumentów do zamawiania pomarańczy i klementynek ze społeczności Walencji w sklepach i supermarketach.
W tym celu stworzono stronę docelową z informacjami o powodach wyboru pomarańczy i klementynek ze społeczności Walencji. Link można znaleźć na tej stronie tutaj
Na rynku niemieckim kampania jest skoncentrowana w miastach Berlin, Hamburg, Monachium, Kolonia i Frankfurt, z podziałem na zainteresowania skierowane do osób zainteresowanych zdrowym stylem życia, gotowaniem, wyrobami dla smakoszy i środowiskiem. Środowisko, produkty ekologiczne, rodzina i podróże.
W Wielkiej Brytanii kampania – z identyczną segmentacją – jest skoncentrowana w miastach Londyn, Birmingham, Glasgow i Leeds.
eksport cytrusów
Eksport cytrusów w okresie styczeń-lipiec wyniósł 1 422,79 mln euro, co stanowi niewielki wzrost o 0,36% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
Rynek niemiecki pozostaje głównym kierunkiem eksportu cytrusów o wartości 368 mln euro w tym okresie, przy spadku o 14,9%. Niemcy koncentrują 26% eksportu cytrusów w regionie Walencji.
Na drugim miejscu jest Francja z udziałem 291,8 mln euro i spadkiem o 2,89%. Na trzecim miejscu znalazła się Wielka Brytania z wartością 170,53 mln euro i tempem wzrostu 7,41%.
Poniżej znajdują się Holandia, Włochy, Polska, Belgia, Szwecja, Mała Republika i Szwajcaria. Wśród tych dziesięciu najlepszych kierunków wyróżnia się 50% wzrost eksportu do Włoch i 23% wzrost eksportu do Czech.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”