IKEA RENTAL to eksperymentalna usługa dla firm i freelancerów, której celem jest dotarcie do 30 rynków i 1 miliona klientów do 2030 roku.
Madryt, 29 lat (prasa europejska)
IKEA ma już w Hiszpanii wypożyczalnię mebli, skierowaną do przedsiębiorstw, firm i osób samozatrudnionych, i robi to z myślą o dalszym wpływie na jej ideę promowania gospodarki o obiegu zamkniętym. Ta nowa usługa ma dotrzeć do 30 rynków i 1 miliona klientów do 2030 roku.
Koncepcja była już wdrażana w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Danii i Polsce i skupiała się na wynajmowaniu i wynajmowaniu mebli i przedmiotów dekoracyjnych klientom biznesowym IKEA, a firma urodzona w Szwecji rozważa uruchomienie tej nowej usługi w Hiszpanii jako ostatni krok w kierunku zrównoważona gospodarka o obiegu zamkniętym.
Wypożyczalnia IKEA jest dostępna we wszystkich centrach w Hiszpanii z dwoma opcjami, metodą, w której klient płaci stałą miesięczną opłatę, a na koniec umowy nabywa własność produktów poprzez uiszczenie dodatkowych opłat i elastyczną, która na to pozwala. decyduje po wygaśnięciu umowy o zakupie mebli i przedmiotów dekoracyjnych. Celem tej drugiej formuły jest nadanie meblom drugiego życia.
Nowa usługa będzie ogólnie dostępna dla wszystkich produktów w asortymencie pomimo pewnych wyjątków ze względu na higienę i skład i będzie nadal świadczona poprzez planowanie przez szwedzkich ekspertów krajowych, oprócz transportu lub montażu.
Chociaż wejście do branży wynajmu koncentruje się na firmach, IKEA rozpoczęła również współpracę z Rentchester, platformą do wypożyczania mebli detalicznych na zasadzie subskrypcji, która również ułatwia drugie życie w wyposażaniu domu.
Należy pamiętać, że w ramach strategii gospodarki o obiegu zamkniętym i strategii zrównoważonego rozwoju, poprzez którą aspiruje do tego, aby stać się firmą w pełni obiegową w tej dekadzie, IKEA uruchomiła już Zielony Piątek, który w zeszłym roku odkupił od swoich klientów ponad 300 000 mebli. Drugie życie 47 milionów mebli.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”