Sewilla, 19 lat (prasa europejska)
Eksport Sewilli osiągnął rekordową kwotę 5227 mln euro w pierwszych ośmiu miesiącach roku, co stanowi wzrost o 24,9% w porównaniu do stycznia-sierpnia 2021 r. i najlepszy wynik w historii w tym okresie, co czyni ją trzecim krajem eksportującym. Prowincja odpowiadała za 18,2% sprzedaży w Andaluzji.
Według danych dostarczonych przez Extenda i konsultowanych przez Europa Press, tym dobrym danym towarzyszy nadwyżka 902 mln euro, druga najlepsza prowincja, oraz wskaźnik pokrycia wynoszący 121%, co wynika z różnicy w imporcie pod względem wartości. . 4 325 mln, wzrost o 39% w porównaniu do 2021 r.
W pierwszych ośmiu miesiącach 2022 roku Sewilla zarejestrowała łącznie 3924 firm eksportowych. Spośród nich prawie jedna trzecia (1252) to regularni eksporterzy, których wzrost wyniósł 5,6% i przewyższył wszystkie odnotowane w 2021 r. (1242).
W tym sensie rośnie sprzedaż siedmiu z dziesięciu największych eksportowanych produktów, które wyróżniają się różnorodnością. Pierwszy rozdział sprzedał 974 miliony oliwy z oliwek (18,6% całości), dzięki niezwykłemu wzrostowi o 22,9%. Następnie samoloty i pojazdy 899 mln (wzrost o 17,2% i 23,4%). A kompleksy przemysłowe 349 mln, czyli 6,7%.
Na drugim miejscu znalazły się przetwory warzywno-owocowe 325 mln, ze wzrostem o 6,2% i 17,6. Następnie owoce 274 mln (5,2% i wzrost o 11,4%). odbiorniki, kotły i maszyny jądrowe – 189 mln (3,6% i -13,9%); maszyny, urządzenia i materiały elektryczne, 168 mln mydeł (147 mln, 3%); Odlewnictwo, żelazo i stal, 142 miliony i zboże, najbardziej rozwijający się rozdział w „pierwszej dziesiątce”, +96-krotnie, do 125 milionów.
Sewilla oferuje znaczną dywersyfikację swojego eksportu, a kraje z czterech kontynentów znajdują się w dwunastu najlepszych destynacjach. W pierwszych ośmiu miesiącach rynkiem numer jeden była Francja z 713 milionami (13,6% całości i +0,9% r/r); Następnie Portugalia 433 mln (8,3% + 1,3%) i Stany Zjednoczone 413 mln euro, 7,9% i wzrost o 46%.
Na czwartym miejscu jest Wielka Brytania, 372 mln, 7,1% i spadek o -26%. Belgia 354 mln, a następnie Niemcy 351 mln (6,7%). Włochy – 347 mln euro (7%); Turcja, ze 174 milionami (3,9%) i najwyższym wzrostem w „pierwszej dziesiątce”, pomnożając tę liczbę przez pięć (+417%); Holandia, z 167 mln (3,6%) i +55%, trzecia pod względem wielkości; Maroko ma 97 milionów (1,9%) i wzrost o +40%.
Eksport w 2021 r.
Sewilla osiągnęła eksport w 2021 r. o wartości 6867 mln, co stanowi wzrost o 11,7% w porównaniu do 2020 r. Problem, który pozwolił jej zająć pozycję trzeciej eksportowej prowincji Andaluzji, z 19,9% sprzedaży (34 552 mln).
A import wzrósł o 12,3% do 5220 mln, co doprowadziło do nadwyżki handlowej 1,647 mln, która jest drugą co do wielkości prowincją ze wskaźnikiem pokrycia 132%.
firmy eksportujące
Sewilla osiągnęła rekordową liczbę eksportowanych firm w 2021 roku z 5520 firmami, co czyni ją trzecią prowincją pod względem liczby firm. Dzieje się tak dzięki wzrostowi o 31% w porównaniu do 2020 r., który jest drugą najwyższą stopą wzrostu w guberniach. Ponadto jest to pierwsze województwo pod względem liczby regularnych firm eksportujących, z 1241 firmami eksportowymi, czyli o 3,2% więcej niż w 2020 r. i stanowi 95% sprzedaży.
W 2021 roku osiem z pierwszych 13 rynków wzrośnie, dzięki czemu dotrze do czterech kontynentów. Jego pierwsze zagraniczne destynacje to kraje europejskie: Francja: 988 mln, 14,4% całości, +4%; Za nimi plasuje się Wielka Brytania 792 mln, 11,5% i ponad dwukrotnie większa sprzedaż (139%); I Niemcy 722 mln, spadek o 10,5%, spadek o 22,1%. Portugalia 656 mln, czyli 9,6% i wzrost o 3,2%; oraz Belgia, gdzie jej dane podwajają się do 517 mln (7,5%).
Extenda wspiera umiędzynarodowienie produkcyjnej tkanki Sewilli poprzez swój roczny program pracy. W ten sposób w 2020 roku łącznie 1526 firm z Sewilli wzięło udział w 785 działaniach zorganizowanych przez Extendę, co stanowiło 36% wszystkich eksporterów i przewyższało liczbę stałych eksporterów (1202) z prowincji, którzy wyprodukowali 5155 uczestników.
Liczba spółek uczestniczących w akcjach Extenda wzrosła o 15,6% w porównaniu do 2019 r. (+206 spółek), co dodało +43% udziałów (+1.549) w +29,1% akcji (+177). Ponad jedna czwarta firm należy do sektora konsumenckiego (441), a następnie do przemysłu (314), rolno-spożywczego (229) i usług (170). Z drugiej strony sektor wielosektorowy to 991.
W roku naznaczonym ograniczeniami przemieszczania się z powodu pandemii najwięcej zaangażowania generowały działania w obszarze informacyjnym (3 262), następnie promocja (1 178), szkolenia (438), networking z zagranicą (194) oraz doradztwo (83). ). W szczególności podkreśla udział firm z Sewilli w seminariach (1861), konferencjach technicznych (707), możliwościach biznesowych (525), wystawach grupowych (180), szkoleniach technicznych (214) i odwróconych misjach handlowych (109).
Rynki, które przyciągnęły najwięcej uwagi firm z Sewilli to Stany Zjednoczone, Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Polska i Włochy. Podkreśla udział w działaniach skoncentrowanych na sektorach i rynkach istotnych dla Sewilli, takich jak sektor rolno-spożywczy, lotniczy, modowy czy kulturalny oraz na rynkach takich jak Stany Zjednoczone, Japonia czy Bliski Wschód.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”