Gospodarka wiedzy szuka swojego miejsca w świecie

Udział EoC w krajowym eksporcie do czerwca br. spadł do 8,2%, wynika z raportu Argencom, izby skupiającej firmy z tego sektora. Ta wartość jest daleka od rekordowego udziału 9,6% w grudniu 2017 r., kiedy eksport osiągnął 7 335 mln USD. Od tego czasu nastąpił spadek w dziesięciu kolejnych kwartałach, z odbiciem w ostatnim kwartale, przynosząc roczną wartość do 5 776 mln USD na dzień 30 czerwca tego roku.

Od Argencom ostrzegli, że „szansa dla Argentyny jest wciąż otwarta, ponieważ każdego dnia świat wymaga więcej usług ze strony przemysłu opartego na wiedzy”, ale zapalili światło ostrzegawcze przed niektórymi cechami tego sektora.

„Ta utrata udziału jest spowodowana głównie wpływem powiększającej się luki kursowej na eksport” Ciągłość stosowania ceł wywozowych na usługi. Tak więc w ostatnim półroczu wartość uzyskiwana ze sprzedaży za granicą odbiegała od 70 do 85 pesos za dolara, co stanowi około 45% całkowitej kwoty zafakturowanej”, podkreśla badanie Argenconomics, roczny raport analizujący najważniejsze wskaźniki wydajności sektora w Argentynie iw wiodących krajach.

Argencom stwierdził, że „ta obserwowana utrata wartości powoduje dwie poważne konsekwencje: znaczny drenaż mózgów profesjonalistów średniego i wysokiego szczebla, którzy migrują na nieformalny rynek, aby pobierać za swoje usługi „darmowe dolary”, oraz ucieczkę firm, które ich działalność w krajach z kontekstowymi lepszymi regulacjami, wzajemnością i opodatkowaniem, ponieważ mogą oni w pełni wykorzystać wartość swojego eksportu”.

Badanie ostrzega, że ​​połączenie globalnego wzrostu i krajowej stagnacji spowodowało, że udział Argentyny w eksporcie usług opartych na wiedzy spadł z 0,44% w 2010 r., 0,27% w 2019 r. i 0,25% w 2020 r.

Etapie

W ankiecie zwrócono jednak uwagę, że mimo lekkiego odbicia w ostatnim kwartale i zapowiedzi wygaśnięcia praw do usług eksportowych, wciąż czeka na zajęcie się uwarunkowaniami zatrzymania ucieczki talentów i usług. Biznes komercyjny .

Podczas pandemii popyt na usługi oparte na wiedzy przyspieszył, a jej eksport osiągnął historyczny rekord udziału w światowym handlu w 2020 roku. Jednak Argentyna marginalnie korzysta z tego scenariusza, ponieważ wzrost luki kursowej wpływa na konkurencyjność naszych eksporterów i zachęca do drenażu mózgów ze wszystkich branż wiedzy Sebastian Mukuria, prezes fundacji.

Warto zauważyć, że raport przedstawia dane Narodowego Instytutu Statystyki i Spisu Powszechnego (Indec) dotyczące rozwoju eksportu argentyńskiego do II kwartału br. . Nie jest też zapowiedzią przyszłej obniżki ceł eksportowych ogłoszonej przez rząd na 2022 rok.

Obraz (6) .jpg

„Rozpowszechnienie pracy zdalnej, wraz ze szkodliwym skutkiem luki kursowej, poważnie wpływa na rynek pracy w branżach wiedzy, które cierpią z powodu uciekania talentów, którzy decydują się sprzedawać swoje usługi klientom zagranicznym poza rynkiem pracy” – powiedział Luis Galeazzi , CEO Regulatora Argencom.

Drugi kwartał 2021 r. był pierwszym od 2017 r., w którym eksport wykazał pozytywny skok rok do roku, trendu, którego nie można jeszcze uznać za definitywny. Jednak w ciągu tego roku 6 argentyńskich firm pierwotnie dotarło do kategorii nosorożca, co świadczy o płodności ekosystemu i talentu profesjonalistów. W ubiegłym roku do pięciu tradycyjnych jednorożców dołączyły przypadki Vercel, Mural, Aleph, Bitfarms, Ualá i TiendaNube.

Argencom ostrzega, że ​​pojawienie się jednorożców świadczy nie tylko o wysokich umiejętnościach technicznych i zawodowych naszych specjalistów, ale także o dostępności globalnych funduszy, które aktywnie poszukują możliwości wykorzystania nowych możliwości rozwoju biznesu za pomocą kapitału inwestycyjnego. Jednak firmy te rozwijały swój rozwój głównie poza rynkiem krajowym i słuszniej było nazwać je „jednorożcem argentyńskich przedsiębiorców”.

Następuje utrata udziału gospodarki opartej na wiedzy w globalnym rynku. Zła notatka dla argentyńskiego eksportu, kontrastująca z faktem, że argentyński rynek jest nadal silny pod względem talentów, a argentyńskie nosorożce wciąż się wyłaniają, od argentyńskich przedsiębiorców i profesjonalistów, którzy urodzili się w Argentynie, ale rozwijają się na całym świecie Przeszliśmy z 5 do 11 nosorożce, to ogromny skok” – wyjaśnił Galeazzi.

Mówiąc dokładniej, zauważył, że firmy w gospodarce opartej na wiedzy nadal zajmują trzecie miejsce na liście krajowego eksportu i że „perspektywy są nadal pozytywne”, ale ubolewał, że kraj „nie korzysta z doskonałego okna możliwości oferowanego przez globalne rynku dzisiaj”. Stwierdził stan krajów, które z tego korzystają.

Tak jest w takich krajach jak Polska, która ma cechy podobne do Argentyny, której eksport wzrósł w okresie 2010-2020 o 146,7%, podczas gdy eksport Argentyny wzrósł w tym samym okresie tylko o 13,8%. Pod względem zmienności 2019-2020 wzrost dla kraju Europy Wschodniej wyniósł 9,1% i spadł o 7,5% dla tych szerokości geograficznych.

Galeazzi szczegółowo przedstawił sytuację wielu krajów Europy Wschodniej, pokazując, że mają one podobne cechy rozwojowe jak Argentyna, a nie kraje tzw. Pierwszego Świata. Przedstawiono jednak przypadek krajów latynoamerykańskich i wypowiedziano się na temat Kostaryki. Kraj ten urósł o 167,7% w ciągu dekady i 4,5% w ubiegłym roku.

Ponadto raport pokazał dane dla Azji i wyjaśniono, że jej eksport spadł, ponieważ telepraca spowodowała złe połączenie z tymi krajami i nastąpiło przesunięcie popytu do innych regionów.

Są kraje, które dobrze wykorzystują eksplozję gospodarki opartej na wiedzy. Powiedział, że ważne są polityki, które pozwalają przyciągnąć firmy do swoich granic, im bardziej rozwinięta jest polityka publiczna poświęcona gospodarce opartej na wiedzy, opodatkowaniu i ubezpieczeniu społecznemu.

Prezes Argencom zakwestionował potencjał argentyńskiej gospodarki opartej na wiedzy i zasugerował przyjrzenie się Polsce. Podkreślił, że jest „pięć razy większy niż to, co dzisiaj eksportuje Argentyna, i może być sygnałem ostrzegawczym tego, co może stać się eksplozją argentyńskiej gospodarki opartej na wiedzy”.

Dla Galeazzi ma to wiele wspólnego z faktem, że „kraje, które skorzystały z tej eksplozji, wygenerowały regulacje i inwestycje, aby przyciągnąć firmy na swoje terytorium i opracowały określone programy. Są to kraje, które mają większą stabilność w swoich regulacjach, finansowych i biznesowych, cierpimy z powodu niestabilności, nie możemy określić wartości dolara w ciągu trzech miesięcy. Nasz eksport musi być mierzony w dolarach, a ta niestabilność ma charakter strukturalny. Pomimo tych problemów nadal utrzymujemy nasz eksport, a argentyńskie talenty są wysoce ceniony na całym świecie” – zaznaczył podczas prezentacji raportu z danymi branżowymi.

https://twitter.com/Argencon/status/1451564588743512072

Santiago Mignone, główny partner PwC w Argentynie, stwierdził, że należy docenić uprzywilejowaną pozycję Argentyny, między innymi ze względu na strefę czasową Stanów Zjednoczonych. „Jesteśmy Polską w Europie i mamy kontakt online z głównym nabywcą na świecie, którego nie ma w Indonezji i Chinach. Zauważył, że angielski jest bardzo dobry pod względem liczby i jakości ludzi.

Ze swojej strony Nestor Nossetti, założyciel Globant i wiceprezes Argencom, dodał: „Spaliśmy, wszystko się rozwija, technologia ma cykle aktualizacji mierzone w miesiącach. Co miesiąc pojawia się coś nowego, sztuczna inteligencja, nowe technologie do pojazdów, rolnictwa i medycyny”. Cała ta rewolucja ma ogromną prędkość, z której świat chce skorzystać. Polska lub jak to miało miejsce wcześniej z Irlandią, Izraelem i Indiami. Różne kraje mogą z tego skorzystać”.

Nossetti sprecyzował, że wszystko to ma związek z „wizją państwa” i nie może być tylko ścieżką, którą podąża firma. Są okazje, których nie można przegapić, sektor jest na czas.

Globalne dane dotyczące rozwijającego się sektora

  • Knowledge Economy eksportuje 5 776 milionów dolarów i pozostaje trzecią kategorią w sprzedaży zagranicznej w Argentynie, po kompleksie nasion oleistych i zbóż. Obecnie zatrudnia 436 tys. specjalistów, co stanowi 7% oficjalnego zatrudnienia.
  • W wyniku tej pandemii zwiększył się jego udział w światowym handlu i stanowi 11,15% całkowitego eksportu.
  • W Argentynie udział eksportu od czerwca br. spadł do 8,2%. Ta wartość jest daleka od rekordowego udziału 9,6% w grudniu 2017 r., kiedy eksport osiągnął 7 335 mln USD. Od tego czasu nastąpił spadek w dziesięciu kolejnych kwartałach, z odbiciem w ostatnim kwartale, przynosząc roczną wartość do 5 776 mln USD na dzień 30 czerwca tego roku.
  • Połączenie globalnego wzrostu i krajowej recesji zmniejszyło udział Argentyny w eksporcie usług opartych na wiedzy z 0,44% w 2010 r. do 0,27% w 2019 r. i 0,25% w 2020 r.
  • Nie udało się jeszcze określić skutków funkcjonowania ustawy o gospodarce opartej na wiedzy, natomiast zniesienie praw do eksportu usług zacznie obowiązywać od stycznia 2022 r.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *