Grand Theft Auto VI Hakowanie, które postawiło branżę gier wideo na krawędzi

Świat przemysłu gier wideo został zrewolucjonizowany w tym tygodniu, kiedy wyciekło ponad 50 minut filmów z twórcami gier wideo. Grand Theft Auto VIKolejny tytuł Rockstara, który jest jednym z najbardziej oczekiwanych tytułów na świecie. filtracja to Zmobilizował nawet FBI do odnalezienia intruza. Co ujawniło, że materiał był trendem we wszystkich sieciach społecznościowych.

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że po oficjalnym potwierdzeniu rozwoju GTA 6 w lutym 2022 r., nie było jeszcze nic, nawet obrazu ani zdjęcia samej gry wideo.

Tworzenie gier wideo AAA (najwyższy budżet) jest drogie, zajmuje lata i Niesie ze sobą nowe formy wyzysku w pracy, takie jak kryzys: Pracownicy (w tym przypadku: programiści) są nisko opłacani, pracują w godzinach nadliczbowych, aby dotrzymać terminów i pracują po sto godzin tygodniowo bez przerw, połączenie, które kończy się przyczyną różnych problemów zdrowotnych dla pracowników. Gry wideo, takie jak Cyberpunk 2077, Uncharted 4: Kres złodzieja, Fortnite, Fallout 4 i Red Dead Redemption 2 (kolejny z najpopularniejszych tytułów Rockstar), znalazły się wśród najwyżej budżetowych tytułów zgłaszanych pod kątem exploitów w branży.

Nie ma konkretnej daty rozpoczęcia prac nad GTA 6, ale na podstawie wcześniejszych przecieków w różnych mediach szacuje się, że rozpoczął się on między 2017 a 2018 rokiem.

Jego data premiery nie została jeszcze ustalona, ​​ale nietrudno założyć, że może on kumulować się w sumie 10 lat przed wprowadzeniem go na rynek. The Last Guardian powstało osiem lat, Duke Nukem: Forever 14 lat, a Cyberpunk 2077 dziewięć lat. Żaden z tych trzech tytułów nie wydaje się usprawiedliwiać opóźnień, jakie umieszczają wśród tych, które miały najdłuższy rozwój.

Niektórzy mieli w najlepszym razie przeciętną sprzedaż i recenzje. Wydanie Cyberpunka 2077 w 2020 roku było tak fatalne pod względem przyjęcia przez krytyków i użytkowników, że groziło zrujnowaniem reputacji polskiego studia CD Projekt Red, które wcześniej było chwalone za stworzenie Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, gry z 2015 roku. Laureat nagrody roku.

Saga Grand Theft Auto to jedno z najważniejszych wydarzeń w historii gier wideo.. Z drugiej strony innowacje techniczne umożliwiły spopularyzowanie stylu gier opartego na koncepcji otwartego świata, która oferuje graczom możliwość wyboru, co robić w wirtualnym mieście, które oferuje historie wykraczające poza główną narrację.

Sukces, który rozpoczął się niesławnym sukcesem Grand Theft Auto III w 2001 roku, poszerzonym o Grand Theft Auto Vice City w 2002 roku i Grand Theft Auto San Andres w 2004 roku. GTA Vice City i GTA San Andreas były dwoma najlepiej sprzedającymi się tytułami w Oba mają sprzedaż w omawianych latach i oba są ledwo dostępne na jednej konsoli (PlayStation 2 firmy Sony). W ciągu niespełna czterech lat Rockstar ma na swoim koncie dwa bestsellery, które również zostały docenione przez resztę branży.

Nagrody Emmy i kryzys instytucji przyznających nagrody

Krytyczny i komercyjny sukces po raz kolejny towarzyszył Rockstarowi i Take-Two Interactive (firmie zajmującej się dystrybucją) wraz z Grand Theft Auto IV. Jednak pomimo posiadania dwóch platform (Playstation 3 firmy Sony i Xbox 360 firmy Microsoft), gra była piątym bestsellerem 2008 roku, wyprzedzając tytuły, które towarzyszyły ogromnemu sukcesowi konsoli. Wii od Nintendo.

Pięć lat później był to Grand Theft Auto V. Mimo że znajdował się w czołówce najlepiej sprzedających się gier konsolowych tego roku, i Generuje ponad miliard dolarów zysku Dzięki temu, że jest to najbardziej udane ze wszystkich GTA, przychody były nieco mniejsze niż w przypadku darmowych gier na urządzenia mobilne, takich jak Candy Crush, gdzie zysk jest w postaci małych płatności.

Różnica czasowa między GTA V a GTA VI jest rzeczywiście największa spośród różnych części serii. Wygląda na to, że rynkowa strategia Rockstar i Take-Two Interactive zdała sobie sprawę, że w dobie gier online GTA V potrafi wycisnąć o wiele więcej niż poprzednie gry.

Branża muzyczna szuka ukłonu

Chociaż początkowo był oferowany tylko na Playstation 3 i Xbox 360, później został rozszerzony na PC, Playstation 4, Xbox One, Playstation 5 i Xbox Series X/S. Do tej pory sprzedała się w ponad 169 000 egzemplarzy na całym świecie i jest drugą najlepiej sprzedającą się grą w historii, po samym Minecrafcie. Rozszerzanie dostępności na różnych platformach było jedną ze strategii rynkowych.

Wraz z GTA V cel rozwoju popremierowego zmienił się dramatycznie w porównaniu z poprzednimi grami.. Zamiast koncentrować zasoby na ulepszaniu rozgrywki dla pojedynczego gracza w stosunku do głównej narracji, kolejne treści skupiały się na doświadczeniu Grand Theft Auto Online. Jak wskazuje tytuł, GTA Online to sieciowy tryb wieloosobowy. W oparciu o koncepcję Games as a Service, GTA Online było darmowe dla posiadaczy GTA V. Prawdziwe pieniądze. Gracze mogą kupować pojazdy, ubrania i inne przedmioty, którymi mogą się pochwalić w GTA Online.

Ten model biznesowy sprawił, że GTA V stał się najbardziej dochodowym produktem w historii branży rozrywkowej. Do 2018 r. wygenerował ponad 6 miliardów dolarów zysków. Wśród ujawnionych filmów deweloperskich haker zażądałby okupu za część kodu źródłowego gry, czyli część bazy języka programowania, od której zależy wszystko inne.

Dla zaangażowanych firm wyciek kodu źródłowego jest najbardziej wrażliwą częścią, ponieważ może zagrozić przyszłemu modelowi biznesowemu, jak nieuniknione GTA Online dla GTA VI. Na razie, pomimo spekulacji, że rozwój gier może cofnąć się do zera, Rockstar potwierdził, że nie będzie opóźnień w planowanych produkcjach.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.