On Grupa Lavazzy o wynikach finansowych za rok 2022 i finalizacji przejęcia francuskiej spółki Maksymalna kawa operacji, która została po raz pierwszy ujawniona 28 listopada 2022 roku. W 2022 roku podmiot odnotował ok. Przychody 2,7 mld euro, wzrost o 17,6% w porównaniu z 2021 r. Opłaty wzrosły zarówno w kanale głównym, jak i kanale poza domem. Konkretnie na kanale poza domemwyższy wzrost faktur był przypisywany pozytywnemu wpływowi wyższych obrotów (+26%).
Wyniki z 2022 roku to kolejny kamień milowy dla naszej grupy. Pomimo szczególnie trudnego scenariusza udało nam się utrzymać wzrost przychodów i marżę na poziomie z lat ubiegłych. Było to możliwe dzięki ogromnemu zaangażowaniu na wszystkich poziomach firmy w realizację strategii międzynarodowego wzrostu, wraz z ograniczaniem kosztów w bardzo złożonej sytuacji” – powiedział. Antonio Paravalle, dyrektor generalny Grupy Lavazza. Grupa koncentruje się teraz na wyjątkowym wzroście kosztów zaobserwowanym w ciągu roku, który będzie miał również znaczący wpływ w 2023 r.
Sekcja pszenica Wciąż rośnie i ten rok okazał się również najbardziej dynamiczny na rynku. Patrząc na 15 największych regionów geograficznych, w których działa grupa, sektor odnotował wzrost udziału w rynku o 1,4% w porównaniu do 2021 roku, natomiast zyskał +1,5 punktu udziału w wyniku wzrostu o 12% w porównaniu do 2021 roku.
w klipie pojedyncza usługa (kapsułki z kawą), która nadal jest najbardziej konkurencyjna, grupa kontynuuje realizację planu wprowadzenia na rynek kapsułek aluminiowych. W ujęciu geograficznym Grupa odnotowała wartościowy wzrost sprzedaży w kanale detalicznym Niemcy (+ 18,1%), Zjednoczone państwo (+ 14,1%) i Polska (+28%); Włochy i Francja Odnotowały również wzrost odpowiednio o 1,5% i 6,1%, po spadku w 2021 roku.
EBITDA Grupy wynosi 309 mln euro, co odpowiada 312 mln euro w 2021 r., przy marży EBITDA na poziomie 11,4% w porównaniu z 13,5% w 2020 r. EBITDA wyniosła 160 mln euro, zgodnie z wartością 164 mln euro z 2021 r., przy marży EBIT na poziomie 5,9% w porównaniu z 2021 r.
Antonio Paravalle: „Wyniki 2022 r. to kolejny kamień milowy dla naszej grupy. Pomimo szczególnie trudnego scenariusza udało nam się utrzymać wzrost przychodów i utrzymać marżę na poziomie z poprzednich lat”
On Zysk netto to 95 mln eurow porównaniu do 105 rok wcześniej. Pozycja finansowa netto na koniec 2022 roku wynosi 136 mln euro. Inflacja miała również wpływ na bilans, szczególnie pod względem wzrostu zapasów, co spowodowało, że przepływy pieniężne z działalności operacyjnej osiągnęły nieznacznie ujemny poziom (-8 mln euro).
Podobnie jak w poprzednich latach Grupa Lavazza będzie publikować Raport zrównoważonego rozwoju dobrowolne w czerwcu, przygotowane według standardów określonych przez Global Reporting Initiative, wiodący międzynarodowy standard dot Raportowanie wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju, audytowane przez stronę trzecią. Raport zrównoważonego rozwoju analizuje wpływ działań prowadzonych przez Grupę, która określiła cztery priorytetowe filary zrównoważonego rozwoju, na których należy się skoncentrować: Cel 5 – Równość płci, Cel 8 – Godna praca i wzrost gospodarczy, Cel 12 – Odpowiedzialna produkcja i konsumpcja , Cel 13 – Działania na rzecz klimatu.
31 marca 2023 r., po uzyskaniu zgody francuskiego Urzędu ds. Konkurencji, Spraw Konsumentów i Oszustw (DGCCRF), przejęcie MaxiCoffee zostało sfinalizowane. Francuska firma, zatrudniająca około 1500 pracowników, wystawia faktury na około 300 milionów euro i obsługuje zarówno osoby fizyczne, jak i firmy za pośrednictwem firmowej platformy handlu elektronicznego, sieci 60 agencji handlowych we Francji, Ecole du Café Sklepy koncepcyjne. Platforma oferuje wybór 8000 produktów z ponad 350 różnych marek kawy (ziarna, fusy i kapsułki), a także szeroką gamę ekspresów do kawy, ekspresów do kawy, młynków do kawy i akcesoriów.
„Dzięki temu przejęciu kontynuujemy naszą strategię ekspansji międzynarodowej i wzmocnienia działalności na kluczowych rynkach. MaxiCoffee będzie miało całkowicie oddzielne i niezależne kierownictwo, zachowując jednocześnie odnoszący sukcesy model biznesowy” – powiedział Antonio Baravali, dyrektor generalny Grupy Lavazza.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”