Koncern Volkswagen, który nie podjął jeszcze decyzji co do lokalizacji fabryki akumulatorów, w związku z nowym amerykańskim prawem rozważa jej budowę w tym kraju.
W 2021 roku A.J Grupa Volkswagena Potwierdziła zamiar budowy do sześciu fabryk akumulatorów w Europie w latach 2021-2030. potwierdził pierwszą fabrykę baterii w Szwecji (która rozpocznie produkcję baterii w tym roku), drugą w Niemczech i trzecią w Sagunto (która zostanie uruchomiona w 2026 r.); Grupa nie wskazała jeszcze, gdzie planuje zbudować czwartą fabrykę baterii, do której aspirują Węgry, Polska, Słowacja i Czechy.
Winą za tę niechęć było przez kilka tygodni ogłoszenie ustawy o ograniczaniu inflacji (Ustawa o irlandzkiej armii republikańskiej) wdrożona przez Demokratycznego CEO Joe Bidena w Stanach Zjednoczonych i to właśnie ta ustawa będzie miała budżet w wysokości 369 000 milionów dolarów (350 000 milionów euro), Nagradzanie zrównoważonych inicjatyw przemysłowych za pomocą dotacji i obniżek podatków; Podobnie jak stacje akumulatorów samochodów elektrycznych.
Jak stwierdzono w tej ustawie, Producenci akumulatorów będą uprawnieni do „Kredytu produkcyjnego zaawansowanej produkcji” w wysokości 35 USD za kWh rocznej wydajności.za (lub, co to jest to samo, 35 milionów dolarów za GWh). W przypadku zakładu o dużej wydajności, takiego jak ten, który grupa zamierza zbudować, pomoc ta może ostatecznie wynieść od 9 000 do 10 000 mln USD.
O przyszłości tej fabryki akumulatorów ma zadecydować Unia Europejska
Według Financial Times, Liderzy Grupy Volkswagen rozmawiali już o możliwości przeniesienia tego zakładu do Stanów Zjednoczonych.; Oczekiwanie na odpowiedź UE w sprawie ustawy o IRA, która mogłaby zostać uchwalona w tych dniach.
Potwierdzają to zebrane przez agencję oświadczenia Prasa europejskaźródła Grupy Volkswagen w Hiszpanii: „Wciąż oceniamy odpowiednie lokalizacje dla przyszłych fabryk baterii w Europie Wschodniej i Ameryce Północnej. Nie podjęto jeszcze żadnych decyzji. Trzymamy się naszego planu budowy fabryk baterii o mocy około 240 GWh w Europie do 2030 r., ale żeby to zrobić Potrzebujemy konkurencyjnych warunków ramowych. Dlatego czekamy na to, co Zielony Ład przyniesie UE«.
W rzeczy samej , Te same źródła wykluczają jakąkolwiek zmianę opinii na temat Fabryki Baterii Saguntodo których wskazali, że ich przyszłość jest „zabezpieczona”.
Tworzenie większej liczby fabryk baterii jest zagrożone dla Europy
Z rozdzielczością grupy w powietrzu, To bardzo ważne, co kilka dni temu napisał Thomas Schmal, Chief Technology Officer w Grupie Volkswagen Na swoim profesjonalnym LinkedIn i po spotkaniach z kilkoma komisarzami europejskimi: „Dzisiaj biznesem akumulatorowym kierują firmy azjatyckie. Podczas gdy Stany Zjednoczone doganiają dzięki ustawie o obniżeniu inflacji, Europa pozostaje coraz bardziej w tyle.Powiedział.
„Warunki ustawy o IKE są bardzo atrakcyjne Europa ryzykuje przegraną w wyścigu o miliardowe inwestycje, które rozstrzygną się w nadchodzących miesiącach i latach.Mężczyzna inkluzyjny.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”