Heura zbiera 16 milionów podczas wycieczki prowadzonej przez Impact Fooding

Heura zbiera 16 milionów podczas wycieczki prowadzonej przez Impact Fooding

Heura zebrała 16 milionów euro na sfinansowanie wzrostu produktów białkowych pochodzenia roślinnego, które naśladują smak i konsystencję mięsa.

Runda inwestycyjna była prowadzona przez Barcelona Impact Fooding Fund, a towarzyszyły jej Unovis, Lever VC, Capital V i Green Monday. Jedna czwarta inwestycji – 4 miliony – pochodzi z zakończonej na początku tego miesiąca kampanii crowdfundingowej z udziałem konsumentów, drobnych inwestorów, przedsiębiorców takich jak Oscar Pierre i Michel van Dorsen oraz znanych piłkarzy, takich jak Sergi Roberto, Cesc Fabregas, Saul Niguez czy Chris Smalling.

„Chcemy zaangażować wszystkich w narodziny rzezi XXI w. W 2040 r. 60% spożywanego przez nas mięsa będą stanowiły warzywa” – mówi Mark Coloma, współzałożyciel wraz z Bernatem Ananiosem.

Liczby

Firma, która wprowadzi na rynek „fabryczny” produkt wieprzowy, ma obroty na poziomie 8 milionów i straciła 900 000 euro

Heura zainwestuje pieniądze w wprowadzenie na rynek nowych produktów spożywczych. Jeszcze bliżej, zaplanowany na trzeci kwartał, jest produkt naśladujący smak wieprzowiny i przypominający „symbol” hiszpańskiej gastronomii. Kształt jest nadal utajniony.

Ten produkt zostanie dodany do aktualnego katalogu, który składa się z 8 referencji pomiędzy karmami dla kurczaka i wołowiny produkowanymi z soi oraz w postaci hamburgerów, pulpetów, szaszłyków czy nuggetsów. Coloma zauważa, że ​​kolejna część pieniędzy zostanie zainwestowana we wzmocnienie obecności za granicą, zwłaszcza we Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Holandii, gdzie firma widzi większe możliwości. W sumie Heura jest obecna w 16 krajach, m.in. w Polsce, Hongkongu, Wietnamie, Malezji, Egipcie, Kanadzie i Chile, a także w Hiszpanii.


Przeczytaj także

Blanca Jespert

Pod względem wyników początek Jego obroty osiągnęły 8 milionów w 2020 roku, trzykrotnie więcej niż w poprzednim roku, ale daleko od pierwotnie oczekiwanych 12 milionów. „Pandemia obniżyła oczekiwania, ponieważ 20% sprzedaży pochodzi z sektora hotelarskiego, sektora objętego ograniczeniami. W tym roku będziemy nadal podwajać przychody poprzez wzmocnienie wszystkich dywizji. Supermarkety mają udział w 80%. ”

Coloma komentuje również, że Heura odnotowała stratę w wysokości 900 000 euro, a perspektywy na nadchodzące lata pozostaną na minusie, ponieważ środki zostaną zainwestowane we wzrost. Zespół składa się z 65 osób i przed końcem roku osiągnie setkę.

Patrząc w przyszłość do 2022 r., Heura spodziewa się, że kolejna runda inwestycji będzie nadal rozszerzać ekspansję. Model biznesowy będzie nadal opierał się na projektowaniu i dystrybucji, podczas gdy produkcja będzie zlecana na zewnątrz. Obecnie firma posiada sześć fabryk rozmieszczonych między Hiszpanią, Francją i Holandią. W odległej przyszłości nie wyklucza otwarcia własnej fabryki.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *