Heura zebrała 16 milionów euro na sfinansowanie wzrostu produktów białkowych pochodzenia roślinnego, które naśladują smak i konsystencję mięsa.
Runda inwestycyjna była prowadzona przez Barcelona Impact Fooding Fund, a towarzyszyły jej Unovis, Lever VC, Capital V i Green Monday. Jedna czwarta inwestycji – 4 miliony – pochodzi z zakończonej na początku tego miesiąca kampanii crowdfundingowej z udziałem konsumentów, drobnych inwestorów, przedsiębiorców takich jak Oscar Pierre i Michel van Dorsen oraz znanych piłkarzy, takich jak Sergi Roberto, Cesc Fabregas, Saul Niguez czy Chris Smalling.
„Chcemy zaangażować wszystkich w narodziny rzezi XXI w. W 2040 r. 60% spożywanego przez nas mięsa będą stanowiły warzywa” – mówi Mark Coloma, współzałożyciel wraz z Bernatem Ananiosem.
Liczby
Firma, która wprowadzi na rynek „fabryczny” produkt wieprzowy, ma obroty na poziomie 8 milionów i straciła 900 000 euro
Heura zainwestuje pieniądze w wprowadzenie na rynek nowych produktów spożywczych. Jeszcze bliżej, zaplanowany na trzeci kwartał, jest produkt naśladujący smak wieprzowiny i przypominający „symbol” hiszpańskiej gastronomii. Kształt jest nadal utajniony.
Ten produkt zostanie dodany do aktualnego katalogu, który składa się z 8 referencji pomiędzy karmami dla kurczaka i wołowiny produkowanymi z soi oraz w postaci hamburgerów, pulpetów, szaszłyków czy nuggetsów. Coloma zauważa, że kolejna część pieniędzy zostanie zainwestowana we wzmocnienie obecności za granicą, zwłaszcza we Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Holandii, gdzie firma widzi większe możliwości. W sumie Heura jest obecna w 16 krajach, m.in. w Polsce, Hongkongu, Wietnamie, Malezji, Egipcie, Kanadzie i Chile, a także w Hiszpanii.
Przeczytaj także
Pod względem wyników początek Jego obroty osiągnęły 8 milionów w 2020 roku, trzykrotnie więcej niż w poprzednim roku, ale daleko od pierwotnie oczekiwanych 12 milionów. „Pandemia obniżyła oczekiwania, ponieważ 20% sprzedaży pochodzi z sektora hotelarskiego, sektora objętego ograniczeniami. W tym roku będziemy nadal podwajać przychody poprzez wzmocnienie wszystkich dywizji. Supermarkety mają udział w 80%. ”
Coloma komentuje również, że Heura odnotowała stratę w wysokości 900 000 euro, a perspektywy na nadchodzące lata pozostaną na minusie, ponieważ środki zostaną zainwestowane we wzrost. Zespół składa się z 65 osób i przed końcem roku osiągnie setkę.
Patrząc w przyszłość do 2022 r., Heura spodziewa się, że kolejna runda inwestycji będzie nadal rozszerzać ekspansję. Model biznesowy będzie nadal opierał się na projektowaniu i dystrybucji, podczas gdy produkcja będzie zlecana na zewnątrz. Obecnie firma posiada sześć fabryk rozmieszczonych między Hiszpanią, Francją i Holandią. W odległej przyszłości nie wyklucza otwarcia własnej fabryki.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”