Historia i sprawy bieżące portu Punta del Este

Najważniejszy i najbardziej popularny kurort w Maldonado, Punta del Este, jest domem dla jednej z najważniejszych międzynarodowych marin w Urugwaju: Nuestra Senora de la Candelaria. Został ochrzczony tym imieniem, ponieważ został odkryty 2 lutego 1516 r. – w dniu obchodów Virgen de la Candelaria – przez hiszpańskiego nawigatora i odkrywcę Juana Díaza de Solísa.

Port znajduje się u zbiegu rzeki Rio de la Plata i Oceanu Atlantyckiego. Z 430-metrowym falochronem, główną usługą, jaką oferuje, jest cumowanie łodzi sportowych: pięć miejsc do cumowania, cumy przyścienne i Borneo oraz ochronny falochron z miejscem do cumowania.

W tym celu dysponuje łącznie 490 miejscami do cumowania i miejscem na lądzie dla około 350 łodzi. Jednocześnie służy jako miejsce cumowania dla małych łodzi rybackich dostarczających towary dla zlokalizowanych tam przedsiębiorstw; Jest to dodatek do przybycia lwów morskich na wybrzeże, które przychodzą na molo, aby cieszyć się świeżymi rybami.

Port Nuestra Senora de la Candelaria jest odwiedzany przez cały rok przez turystów, którzy cumują swoje łodzie, a także statki wycieczkowe, które cumują w pobliżu jego wybrzeża, dzięki czemu setki turystów są zabierane na główne molo małymi łodziami, a następnie mogą odwiedzić główne Uzdrowisko Fernandinino. Na jego dziedzińcu znajdują się budynki dla firm realizujących transfery na wyspy de Lobo i Gorete lub dla tych, którzy chcą zrobić dzień wędkarstwa sportowego.

W porcie Punta del Este prowadzone są zakrojone na szeroką skalę działania morskie, między innymi Buenos Aires – Międzynarodowe Regaty Punta del Este, Around Alone i Off-Shore of Punta del Este. W jego sąsiedztwie znajduje się sieć wysokiej klasy restauracji oraz założony 97 lat temu jachtklub, instytucja organizująca i nadzorująca część odbywających się tam zawodów.

Bawić się

22 maja zostało zawarte porozumienie pomiędzy Ministerstwem Transportu i Robót Publicznych (MTOP), Krajową Administracją Portów (ANP) a gminą Maldonado na sporządzenie wstępnego projektu planu zagospodarowania przestrzennego portu Nuestra Señora dei. Kandelaria.

„To nie tylko falochrony, ale patrząc z punktu widzenia turystów, czego potrzebuje Punta del Este, aby uczynić to miejsce bardziej atrakcyjnym niż jest teraz. Oczywiście już jest atrakcyjna, ale w porcie trwają prace (…). Musimy dokonywać inwestycji, które można sfinansować w oparciu o atrakcyjność miejską, jaka może otaczać port – podkreślił ówczesny prezes portfolio Luis Alberto Heber.

Komendant, który dwa dni później został mianowany ministrem spraw wewnętrznych po śmierci Jorge Laranagi, wyjaśnił, że pojawiły się już pojedyncze pomysły na renowację starych budynków portu. Dodał, że „istnieje specjalna inicjatywa powołania nowego falochronu, aby zamknąć port i zapewnić bezpieczeństwo statkom, czego wymaga port Punta del Este”.

Jeśli chodzi o możliwą datę ustalenia, jaki będzie plan, który zostanie opracowany, powiedział, że idealny model będzie przed końcem roku. „Przed końcem roku (chcielibyśmy) wiedzieć, co to jest mapa drogowa, co chcemy zobaczyć zrobione w porcie Punta del Este, który zachowuje stary, a także zapewnia jakość usług i infrastruktury morskiej, która jest niezbędny.”

Ze swojej strony szef Narodowej Agencji Portowej Juan Corbelo potwierdził, że po zatwierdzeniu Ustawy o Pilnych Rozważaniach (LUC), przejście koi w orbicie administracji portu i obszaru obsługi Narodowej Utworzono Dyrekcję Hydrografii. . Od MTOP do ANP. „Oczywiste jest, że zarówno porty Punta del Este, jak i Piriapolis mają bardzo istotny wpływ na prowincję Maldonado” – podkreślił.

Wraz z opracowaniem tego planu „stworzymy teren dla portu Punta del Este jako motoru wzrostu i ważnego bodźca w odniesieniu do uzdrowiska, rozwoju działalności turystycznej i wzrostu komercyjnego” – wskazał.

Dla Corbelo to, co należy stworzyć, to połączenie między portem a miastem. „W związku z tym mogą pojawić się ulepszenia z punktu widzenia nieruchomości, które są kontynuowane i współdziałają z ulepszeniami z punktu widzenia infrastruktury portowej, które są ujęte w różnych obszarach wspólnych obszarów dla przyjemności całej społeczności, a w tym szczególności turystyka.”

Klub jachtowy

Założony 14 lutego 1924 roku Yacht Club Punta del Este miał swoje pierwsze spotkanie 26 maja tego samego roku w Hotelu España. Osiem lat później nieruchomość została nabyta na podstawie koncesji, że w 1946 r. wybudowano jej siedzibę u zbiegu ulic 10 i 13. Należy zauważyć, że w 1970 r. aktem władzy ustawodawczej i wykonawczej dokonano zakupu ziemi została zrobiona z klubu.

Od początku istnienia jednym z celów jachtklubu jest promowanie spotkań z innymi instytucjami tego samego kalibru oraz tworzenie i rozwijanie regat. Do tego stopnia, że ​​21 lutego 1926 roku Fundacja prowadziła pierwszą organizację, w której wzięło udział dwóch członków klubu: Tito van Biborg i Nikito Luisaga. Zwycięzcą tego konkursu został Van Peborgh.

Z kolei pierwszy turniej o charakterze międzynarodowym odbył się dopiero w 1941 r., w którym obecni byli tylko zawodnicy z obu brzegów Río de la Plata, konkurs, w którym zwyciężyli Felix Leborgne i Julio Petit.

Znani sportowcy, którzy startowali w Jacques Punta del Este to Alejandro Foglia, flagowiec Urugwaju na Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie w 2008 roku (Chiny) oraz jego siostra Andrea i Mariana, dwukrotne mistrzynie świata w SNEP. Do tego Fernandeus Hernán Ombre i Fernando Diez, którzy niedawno zdobyli srebrny medal na Żeglarskich Mistrzostwach Świata Juniorów w Gdyni w 49. klasie.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *