Hiszpański handel detaliczny rośnie o 9,6%, czyli więcej niż w przypadku głównych gospodarek europejskich

Hiszpański handel detaliczny rośnie o 9,6%, czyli więcej niż w przypadku głównych gospodarek europejskich

Po silnym ciosie, jaki zadała epidemia sprzedaż na sztukiPodobnie jak wiele innych rodzajów działalności gospodarczej, sektor ten ponownie odnotował w naszym kraju silny wzrost.

Tak więc, chociaż ludność ma kontrolę nad swoją konsumpcją, w wyniku wysokich cen i wysokich stóp procentowych, Inflacja zwiększyła wolumen działalności zarejestrowanej w sprzedaż na sztuki.

Według danych z badań „Europejski handel detaliczny 2022-2023”Przygotowane przez firmę konsultingową Gfk, W 2022 roku rozliczenia tego sektora w naszym kraju wzrosły o 9,6% rok do roku. Wzrost ten wynosi ponad 3 punkty procentowe Powyżej średniej europejskiej (+6,5%) Rzeczywiście Wyprzedza rozwój trzech głównych gospodarek Starego Kontynentu: Francja (+7,8%), Włochy (+4,4%), Niemcy (+1%).

Największy wzrost odnotowano w kategorii „non-food” o 10%, natomiast sprzedaż „masowa konsumpcja” wzrosła o 8,8%.

Możliwości w Europie Wschodniej

Chociaż wolumen sprzedaży detalicznej w Hiszpanii silnie rośnie, rzeczywiście tak jest Kraje Europy Wschodniej, w których sprzedaż w tym sektorze rośnie najbardziej. Na szczycie tego rankingu Słowacja (+23,2%), Zanim Bułgaria (19,4%), Łotwa (17,9%) i Polska (17,5%). Dlatego wejście na te rynki mogłoby stanowić interesującą szansę biznesową.

przeciwnie, Rynki północnoeuropejskie wykazują większą powściągliwość w rozwoju wolumenu sprzedaży swojego sektora sprzedaż na sztuki, nawet w niektórych krajach. Tak jest w Szwecji, gdzie spadła o 0,7%. W Norwegii (+0,3%) i Danii (0,5%) zanotowano ledwo zauważalne wzrosty. Szwajcarski handel detaliczny również wykazał dużą powściągliwość (+0,3%).

Siła nabywcza rośnie

Siła nabywcza obywateli jest uważana za jeden z najbardziej wpływowych czynników zwiększających sprzedaż w tym sektorze. Badanie to wykazało Siła nabywcza Hiszpanów na mieszkańca osiągnęła w 2022 r. 15 314 euro, czyli o ponad 3000 euro mniej niż średnia w UE-27.Który osiągnął 18 468 euro.

Tak naprawdę Hiszpania nie znajduje się nawet w pierwszej dziesiątce krajów, jest w środku zestawienia, na 12. miejscu.

Co więcej, nasza siła nabywcza Wzrosła mniej niż w całej Unii Europejskiej. Będąc w Hiszpanii wzrosła o nie więcej niż 4%, Średnia siła nabywcza wzrosła w ubiegłym roku o 6,1%.

To umiarkowanie w zwiększaniu naszej siły nabywczej wpływa również na nasze zachowania jako konsumentów. Na przykład kilka miesięcy temu tak powiedzieliśmy Produkty marek własnych stanowią już 4 z każdych 10 euro w koszyku.

W każdym razie GfK twierdzi, że średnia unijna wynosząca 27 to liczba orientacyjna, ponieważ budżet, jaki faktycznie dysponują konsumenci na wydatki i oszczędzanie, znacznie różni się w zależności od kraju. Podkreśla, że ​​trzeba liczyć się ze wzrostem cen, który negatywnie wpływa na realną siłę nabywczą.

Kraje, których ludność się znajduje Większa siła nabywcza Jesteśmy Luksemburg (37,015 euro na osobę), Dania (30 850 euro), Niemcy (24 782 euro), Austria (24 631 euro) i Irlandia (24,052 euro).

Więcej wydajemy na handel detaliczny

Kolejnym aspektem analizowanym w raporcie jest: Udział spożycia prywatnego przypadający na sprzedaż na sztuki. Aspekt ten jest bardzo istotny, gdyż udział wydatków gospodarstw domowych przeznaczanych na podstawowe zakupy, takie jak żywność, oraz udział konsumpcji prywatnej przeznaczany na… sprzedaż na sztuki Jesteśmy Zmniejsz bardziej dojrzałą gospodarkę.

W razie Hiszpania, Udział konsumpcji przypadający na handel detaliczny utrzymał się na poziomie 36% jego siły nabywczej. Większy udział mają niektóre kraje sąsiadujące, takie jak Francja (40%) czy Portugalia (38%). W innych jest mniej, np. w Niemczech (27%) i Włoszech (30%).

w tym Zestaw 27 Kraje Unii Europejskiej, mimo że w ubiegłym roku wolumen sprzedaży dystrybucyjnej znacząco wzrósł, to Przydzielona kwota konsumpcji prywatnej sprzedaż na sztuki Upadłem po raz pierwszy od lat.

Tak to widzi doradca Powróciła chęć zakupów, ale konsumpcja została stłumiona przez wysoką inflację i wysokie ceny energiico doprowadziło do przekierowania części środków wcześniej przeznaczonych na zamówienia w sprzedaż na sztuki.

W rezultacie udział konsumpcji prywatnej Spadek o 4,6% do 34,2% W Unii Europejskiej – 27.

Kraje Europy Wschodniej wykazały najwyższe wskaźniki. Wyjaśnia to na przykład GfK WęgryJest to kraj szczególnie dotknięty inflacją i wysokimi cenami, gdyż jego udział sięgnął 49%. I są bardzo blisko Bułgaria i ChorwacjaObaj mają po 47%.

Dawid Ramos

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *