DeFodi PicturesGetty Images
Ceny oleju napędowego mogą drastycznie wzrosnąć do 2030 r., Jeśli Unia Europejska oprze się wyłącznie na rynkach uprawnień do emisji dwutlenku węgla, aby osiągnąć znaczące redukcje emisji w transporcie drogowym i domowym.
Dowodem na to jest moje badanie „Badanie różnych metod kompensacji w celu zmniejszenia emisji z transportu i ogrzewania w Europie” Cambridge Econometrics, do którego ma dostęp Unia Europejska ds. Transportu i Środowiska (Transport i Środowisko).
Emisje CO2
W raporcie przewiduje się, że cena węgla w UE osiągnie szacunkowy koszt 180 euro za tonę do 2030 r., Co będzie miało wpływ na cenę oleju napędowego, która może stać się droższa. 50 centów za litr.
Należy pamiętać, że rynek uprawnień do emisji dwutlenku węgla wyłonił się jako narzędzie redukcji emisji dwutlenku węgla w celu dostosowania się do Protokołu z Kioto. W ten sposób możliwy jest zakup uprawnień do emisji gazów cieplarnianych (GHG) i certyfikatów redukcji emisji między rządami, firmami prywatnymi, a nawet osobami fizycznymi.
Na przykład firma, która najbardziej zanieczyszcza, może kupić obligację odpowiadającą 1 tonie dwutlenku węgla (CO2), a tym samym uniknąć kary podatkowej.
Według tego stowarzyszenia problem polega na tym, że przywódcy Unii Europejskiej debatujący nad sposobem osiągnięcia proponowanych celów klimatycznych na 2030 r. Nie powinni tego zmieniać. Rynek uprawnień do emisji dwutlenku węgla W centrum uwagi.
Jego zdaniem powinna ona opierać się na krajowych celach klimatycznych, surowych normach CO2 i znacznie niższej cenie emisji dwutlenku węgla z jasną i hojną rekompensatą dla gospodarstw domowych o niskich i średnich dochodach.
Wysoki poziom oleju napędowego
We Francji, gdzie podwyżka podatku od oleju napędowego wywołała poważne protesty tak zwanych żółtych kurtek, ceny paliw wzrosną o 35% w 2030 r., Jeśli rynek uprawnień do emisji dwutlenku węgla w Unii Europejskiej będzie główną metodą osiągnięcia celów redukcji emisji, zgodnie z powyższym. nauka. Prawie podwoi też koszty ogrzewania gazu (92%).
W Niemczech, gdzie ceny benzyny są obecnie relatywnie niskie, rachunki za ogrzewanie gazowe wzrosną o 135%, a ceny paliw o 32%. W Polsce zmotoryzowani zapłacą 31% więcej do końca dekady, ogrzewanie gazowe o 70% więcej, a węgiel o 188% więcej.
Według Sofie Defour, dyrektor klimatyczny T&E, powiedział: „To badanie pokazuje, jak absurdalne jest poleganie wyłącznie na rynkach uprawnień do emisji dwutlenku węgla w celu dekarbonizacji transportu. Ceny uprawnień do emisji dwutlenku węgla są ważne, ale przede wszystkim wspierają bardziej skuteczną politykę, taką jak normy emisji spalin samochodowych, a na pewno nie na tych poziomach cen. świata, w jaki sposób dokonać szybkiej zmiany. I jest to sprawiedliwe, ale tylko wtedy, gdy używają odpowiednich narzędzi ”..
Dlatego wzywają do bardziej ambitnych krajowych celów klimatycznych, które pozwolą rządom na stopniowe wycofywanie flot pojazdów spalinowych, inwestowanie w czysty transport, taki jak koleje, oraz podejmowanie innych środków. Jak twierdzą autorzy badania, środki te są skuteczniejsze i bardziej sprawiedliwe, aby osiągnąć cele klimatyczne na 2030 r., Z których wynika również, że w ten sposób gospodarka UE mogłaby wzrosnąć średnio o 2%.
redukować zanieczyszczenie
T&E zauważa, że ustalona cena emisji dwutlenku węgla na poziomie UE lub krajowym może pomóc w zmniejszeniu emisji z transportu drogowego, ale tylko w połączeniu z ambitnymi, prawnie wiążącymi celami krajowymi na mocy ustawy o wspólnym wysiłku.
Dochód uzyskany dzięki ustalonej cenie emisji dwutlenku węgla powinien być również inwestowany w technologie niskoemisyjne, takie jak modernizacja budynków, ale musi być również „przekazywany” obywatelom poprzez zniżki na rachunki za energię elektryczną lub płatności, które można by nazwać „zyskami klimatycznymi”.
Dla Sophie Devore podstawy „muszą pochodzić z takich inicjatyw, jak samochody o zerowej emisji, szybka energia elektryczna i stworzenie ujednoliconej sieci ładowania na całym świecie”.
Na razie przywódcy UE przekażą Komisji Europejskiej, jakie metody należy zastosować, aby osiągnąć cel bloku, jakim jest zmniejszenie emisji o 55% do 2030 r.
Ta zawartość jest tworzona i obsługiwana przez stronę trzecią i jest importowana na tę stronę, aby pomóc użytkownikom w podaniu ich adresów e-mail. Więcej informacji o tej i podobnych treściach możesz znaleźć na piano.io
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”