Indeks wzrósł o 4 punkty w porównaniu z lipcem, rejestrując 44,6 jednostek. Wbrew rekordom kraj pozostaje w strefie pesymizmu.
Początek drugiego semestru, który charakteryzował spadek liczby zakażeń Covid-19, na razie przyniósł chilijskiej gospodarce dobre nastroje. W rzeczywistości, indeks zaufania konsumentów (CCI), opracowywany co miesiąc przez międzynarodową firmę konsultingową Ipsos, wzrósł w sierpniu o 4 punkty, osiągając 44,6 jednostek.
Oprócz utrzymania się na najwyższym poziomie od czasu eksplozji społecznej, kraj ten był krajem, w którym zaufanie konsumentów wzrosło najbardziej spośród 28 gospodarek objętych analizą. Z czwartym z rzędu wzrostem Chile uplasowało się na 17. miejscu na świecie.
Ten ostatni został osiągnięty dzięki potrójnemu skokowi od lipca przez International Trade Center, który mierzy poziom optymizmu konsumentów co do obecnej i przyszłej gospodarki krajowej, finansów osobistych, oszczędności i zaufania inwestycyjnego.
Choć wciąż na pesymistycznym terytorium, Chile przoduje – wraz z Meksykiem – wśród uwzględnionych w rankingu krajów Ameryki Łacińskiej, wyprzedzając m.in. Brazylię, Peru i Argentynę, a poza regionem Koreę Południową, Japonię i Węgry.
Nowy niski poziom zakażeń Covid-19 oraz fakt, że 80% dorosłej populacji ukończyło pełny program szczepień, były jednymi z najważniejszych punktów badań terenowych przeprowadzonych między 23 lipca a 6 sierpnia, okresem, w którym dopuszczono również większe swobody indywidualne. które zapłodniły.
Ponadto prezydent Pinera potwierdził, że Family Income Emergency (IFE) będzie dostępny tak długo, jak będzie to konieczne, a Sinovac ogłosił, że zainstaluje w Chile dwa zakłady do produkcji i badań szczepionek.
Jorge Lopez, dyrektor Ipsos Chile, komentuje, że wzrost zaufania chilijskich konsumentów tłumaczy się przede wszystkim „rosnącym poczuciem poprawy obecnej sytuacji gospodarczej, co przekłada się na ideę, że poprawiają się warunki znalezienia pracy i inwestowania”.
To, jak mówi przedstawiciel firmy konsultingowej, znajduje odzwierciedlenie we wzroście wszystkich subwskaźników, na których budowany jest CCI, w szczególności podkreślając 5-punktowe skoki w obecnej sytuacji i inwestycjach. Jeśli chodzi o oczekiwania, wzrost wyniósł 3,6 jednostki, natomiast w biznesie poprawa wyniosła 2,8.
Jorge Lopez, dyrektor Ipsos Chile
pod światem
Chociaż zmiana w globalnej panoramie była marginalna, średnia z 28 rozpatrywanych gospodarek wzrosła o 0,2 punktu w porównaniu z lipcem, podnosząc CCI do 48,5 jednostki w zeszłym roku.
Choć subindeks oczekiwań dotyczących pracy wzrósł o 0,7 punktu, to z drugiej strony oczekiwania dotyczące obecnej gospodarki spadły o 0,4 jednostki, co według Lopeza może wynikać z silnego wpływu zmiennej delta Covid-19 . w krajach Europy i Ameryki Północnej.
Oprócz Chile, krajami o największym wzroście zaufania były Hiszpania i Indie z poprawą o dwa punkty, a następnie Polska, która wzrosła o 1,6 jednostki.
Z kolei Chiny i Stany Zjednoczone odnotowały dwa największe spadki, 1,7 i 2,2 punktu. Mimo to pozostali wśród pierwszych miejsc w rankingu, w dziedzinie nazywanej przez dyrektora Ipsos „optymistyczną”.
Azjatycki gigant nadal znajduje się na pierwszym miejscu pomiaru z ufnością 71,6 jednostek, a za nim jest Arabia Saudyjska z 64,5. Z kolei Turcja zajmuje ostatnie miejsce w grupie z wynikiem 28,7 punktu, po spadku o 1,4 punktu.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”