Madryt – Kontynuując strategiczną ofensywę, którą brytyjski międzynarodowy detalista zdecydował się rozpocząć w celu wzmocnienia swojej tożsamości jako międzynarodowej grupy, JD Sports ogłosił zawarcie umowy nabycia 100% polskiej międzynarodowej grupy marketingu inwestycyjnego (MIG). ). Spółka będąca właścicielem sieci odzieży sportowej i casualowej Sizeer i 50 Style oraz wielomarkowej sieci obuwniczej Symbiosis, w której JD Sports kontrolował już 60 proc. udziałów.
W ten sposób, po przejęciu przez JD Sports 60% MIG w kwietniu 2021 r., co było zwieńczeniem procesu ogłoszonego na początku marca tego samego roku, brytyjska międzynarodowa firma detaliczna ogłosiła teraz zakup pozostałych 40. procent spółki pozostał w rękach jej akcjonariuszy mniejszościowych, co sprawiło, że JD Sports objęło do 100 procent kapitału zakładowego polskiej spółki. Wszystko to jest wynikiem przejęcia, dla którego nie podano dalszych szczegółów finansowych i które w każdym razie nadal oczekuje na odpowiednią zgodę Komisji Europejskiej w celu jego sfinalizowania. Powinien zostać ukończony najpóźniej w czwartym kwartale 2023 r. W tym czasie JD Sports oficjalnie przejmie 100% kapitału zakładowego MIG, zapewniając w ten sposób konsolidację i pozycjonowanie JD Sports w szczególnie wyjątkowym miejscu. sposób na rynkach Europy Europa Środkowo-Wschodnia jest miejscem, w którym polski wielonarodowy detalista koncentruje większość swojej działalności.
Regis Schultz, obecny dyrektor generalny JD Sports, wyjaśnia niektóre dane udostępnione opinii publicznej z tego samego adresu, co brytyjska firma. „Zwiększenie obecności JD w regionie poprzez otwieranie nowych sklepów i dalsze inwestycje w nasze możliwości wielokanałowe to kluczowa część strategicznego planu rozwoju ogłoszonego podczas naszej prezentacji na Capital Markets Day”, wyjaśnia Schultz. Complementary to solidna platforma dla działalności MIG”, podkreśla prezes JD Sports, podczas gdy „JD brand”, główna sieć brytyjskiej grupy detalicznej, która ma największy rozmach i repozycjonowanie w skali globalnej, jest właśnie celem, który stoi jako jeden z głównych celów tego strategicznego planu firma wystartowała, „i początkowo wykazała się dużym zainteresowaniem wśród konsumentów, a my będziemy nadal na tym bazować”. lokalny zespół zarządzający”.
Z 270 milionami funtów sprzedaży i serią Sizer jako głównym atutem
Jej początki sięgają początków działalności Zbigniewa Grząki, około 1989 roku, jako detalisty specjalizującego się w odzieży sportowej, po ugruntowaniu swojej pozycji na rynku polskim poprzez powołanie Marketing Investment Group (MIG) w 1998 roku, do dnia dzisiejszego firma w stanie rozszerzyć i umocnić swoją obecność w regionie wraz z siecią handlową składającą się z blisko 400 sklepów dystrybuowanych głównie w Polsce i na Litwie, a także w Niemczech, Czechach, Słowacji, Litwie, Łotwie, Estonii, Rumunii i Węgry. Przedsiębiorstwa są zarządzane bezpośrednio i franczyzowo, pod markami własnymi MIG, sieciami Sizer, 50 Style, Symbiosis oraz wyspecjalizowanymi firmami Timberland, Umbro, Lotto i New Era, których MIG został wyłącznym dystrybutorem na polski rynek rynek.
Z tymi samymi aktywami jako listem przewodnim, co zostało również uzupełnione przez różne międzynarodowe portale sprzedaży online, na których sprzedawali swoją ofertę brokera cyfrowego na te same rynki, aktywa, które bez wątpienia pasują do każdego Sizer JD Sports, stały się jednym z największych atrakcji firmy. regionu, co pozwoliło jej od tego czasu do chwili obecnej rozszerzyć swoją obecność na łącznie 5 rynków w Europie Środkowej i Wschodniej ramię w ramię z łącznie 18 sklepami JD. Instytucje, które wraz z resztą działalności MIG doprowadziły polską spółkę do zakończenia ostatniego roku finansowego, który zakończył się 31 stycznia 2023 roku, odnotowując łączne obroty na poziomie 270 mln funtów.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”