Konrad Caczmarczyk: Polski toast z Kolumbii

Ten kelner, który wkrótce będzie reprezentował Kolumbię na World Cocktail Contest 2021, mówi, że mezcal to napój, który zyskał dużą popularność w ostatnich latach.

Jak trafiasz do Kolumbii i jak widzisz wrzucenie Cię do naszego kraju w zawodzie „barmana”?

Miałem okazję pracować w kilku miastach, a jednym z nich była Barcelona w Hiszpanii. Tam pracowałem w słynnym barze i poznałem Jenny, dziewczynę z Kolumbii iz czasem zdecydowaliśmy się zamieszkać razem i przeprowadziliśmy się do tego kraju. Jeśli mówimy o przyszłości, to wciąż widzę siebie w Kolumbii, bo to raj do robienia koktajli dzięki bioróżnorodności i mam nadzieję, że później będę mógł otworzyć własny bar, który będzie oknem na kolumbijskie smaki, łamie wykresy.

Co oznacza dla Polaka reprezentowanie Kolumbii w globalnych zawodach, takich jak Mistrzostwa Świata w 2021 roku?

Mam zaszczyt reprezentować kraj, który codziennie inspiruje mnie swoimi wspaniałymi produktami. Jestem podekscytowany, mogąc przedstawić światu jego smaki.

Jaki składnik kolumbijski zdyskredytował cię z powodu twojej kreatywności?

Trudno wybrać tylko jedną, ale uwielbiam Figuę za jej wszechstronność, smak i orzeźwiający zapach, który przenosi mnie w głąb lasu.

Jakiego składnika kolumbijskiego nauczysz się w globalnym finale światowych rankingów 2021?

To wciąż działa i wolę mieć niespodziankę!

Mówiąc o nowych trendach, jakie wyzwania widzisz w przygotowywaniu gotowych koktajli i okazjach do picia koktajli w domu?

Największym wyzwaniem związanym z gotowymi koktajlami jest to, że my barmani możemy zapewnić, że koktajl dotrze do domów w takiej samej jakości, jak gdybyśmy go przygotowywali w barze. Dodatkowo musimy zadbać o trwałość produktu w czasie, ponieważ nie wiemy, jak długo nasz konsument będzie pił koktajl. Jednak od momentu ponownego otwarcia barów zauważyłem spadek sprzedaży gotowych koktajli, choć nadal mogą one stanowić dobrą alternatywę dla imprez grupowych czy komercyjnych.

Jeśli chodzi o kwestie logistyczne i innowacyjne, jak postrzegasz „miejsca” (miejsca spotkań), które mogą sprawić, że koktajle będą bardziej odpowiednie dla opcji konsumpcji w domu?

Pomyśl o wartości dodanej, takiej, że możemy zapewnić doświadczenie w domu naszych klientów i zapewnić najlepszą jakość produktu.

Jakie są te „alkohole wysokoprocentowe” (destylowane napoje alkoholowe, na przykład rum, whisky, brandy, wódka i tequila), które uważasz za najpopularniejsze obecnie i które zawsze umieszczasz w swoich kreacjach?

Mezcal zyskał dużą popularność i jest obecnie bardzo nowoczesnym duchem klienta. Jej mocny smak i dymny aromat są bardzo popularne wśród kolumbijskich kubków smakowych.

Szybka i łatwa wskazówka dotycząca przygotowania koktajli …

Tanqueray świder: 60 ml Tanqueray Ten, 20 ml soku z cytryny, 20 ml syropu prostego. Dodaj wszystkie składniki do blendera i potrząśnij dużą ilością lodu. Podawaj w schłodzonej filiżance. Prosty syrop: dodaj równe wagowe porcje wody i białego cukru do blendera i mieszaj, aż cukier się rozpuści. Przechowuj go w czystym pojemniku w lodówce.

Jak ciekawi są konsumenci, gdy podchodzą do „sommeliera”?

Klienci, którzy przychodzą do baru, są zawsze bardzo ciekawi i chętni do nauki. Bardzo cenimy to w moim zespole, Santiago i Valentinie, ponieważ uwielbiamy rozmawiać o produktach i technologiach, których używamy.

Jakie pytanie pojawia się najczęściej podczas przygotowywania koktajli?

Najczęstsze pytanie brzmi: jaki jest najbogatszy koktajl? Ale jest to odpowiedź subiektywna, zależy od Twojego gustu, więc zaczynamy pytać o Twoje upodobania, aby zaproponować Ci najlepszy koktajl według Twoich preferencji.

Jak ważna jest rekomendacja „kelnera” przy prowadzeniu / edukowaniu konsumentów?

Myślę, że to kluczowe, ponieważ koktajle w Kolumbii są nadal rzadkością w porównaniu do opcji zamówienia ginu z tonikiem. Dlatego misją jest poprowadzenie ich do odważenia się wyjść ze swojej strefy komfortu i spróbować czegoś nowego.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *