Konsumenci europejscy, którzy przywieźli najwięcej skarg do Hiszpanii w 2020 r

Pasażer składa skargę do linii lotniczej.
Czas snu ekspansja

Konsumenci z Francji, Włoch, Belgii, Niemiec i Wielkiej Brytanii to Europejczycy, którzy w 2020 r. Złożyli największą liczbę skarg do Hiszpanii w ramach zakupów transgranicznych, a większość zarejestrowanych przez nich skarg dotyczy transportu, restauracji i żywnościowy. Zakwaterowanie, wypoczynek, kultura, odzież i obuwie.

Zostało to ujawnione w raporcie z działalności Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Hiszpanii w 2020 r. (CEC-Hiszpania), który obejmuje roszczenia i zapytania podzielone na sektory i kraje, które w 2020 r. Wyniosły odpowiednio 4447 i 8555.

Jeśli chodzi o roszczenia, Europejskie Centrum Konsumenckie w Hiszpanii obsłużyło 2699 roszczeń od konsumentów zamieszkałych w innych krajach europejskich oraz rozpatrzyło kolejne 1748 roszczeń transgranicznych od konsumentów zamieszkałych w Hiszpanii, co łącznie stanowiło prawie 4450 roszczeń w 2019 r. 3109. .

Konsumenci europejscy najczęściej korzystają z tej sieci, aby narzekać na zakupy transgraniczne dokonywane w firmach w Hiszpanii: Francji (451 skarg), Włoszech (431), Belgii (300), Niemczech (220), Wielkiej Brytanii (207), Islandii (cztery ) i Norwegii (10), a najmniej Słowacji (11) i Łotwy (11).

Z punktu widzenia rozwoju z roku na rok, wśród krajów europejskich o największej liczbie procesów transgranicznych kierowanych do firm hiszpańskich, to właśnie Polska najbardziej zwiększyła liczbę postępowań sądowych, która podwoiła swoje roszczenia w 2020 roku o pięć (z 103 w 2020 r. w porównaniu do 20 w 2019 r.), następnie Włochy z prawie trzykrotnie większą liczbą roszczeń (431 w 2020 r. i 156 w 2019 r.) oraz Belgia ze wzrostem o 58,7% (300 w 2020 r. i 189 w 2019 r.).

W 2020 roku sektorami o największej liczbie reklamacji był transport (2357), a następnie restauracje i obiekty noclegowe (651), rozrywka i kultura (548, trzy razy więcej w 2019), moda i obuwie (231) oraz wyposażenie domu. . Oraz sprzęt (140) i łączność (106), chociaż roszczenia w tej ostatniej spadły o 51,9% w porównaniu z 2019 r

Zapytania

Jeśli chodzi o zapytania, CECEspa obsłużyła 8555 wniosków o udzielenie informacji w 2020 r., Prawie 40% więcej niż w roku poprzednim, a konsumenci z krajów Unii Europejskiej (UE) najczęściej korzystali z sieci europejskich centrów konsumenckich, aby rozwiać wątpliwości dotyczące transgranicznych zakupów Hiszpańskie przedsiębiorstwa z Francji (102 zapytania), Niemiec (46), Włoch (44), Wielkiej Brytanii (34) i Portugalii (23).

Krajem, w którym odnotowano największy wzrost liczby takich konsultacji były Włochy, trzykrotny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim (44 konsultacje w 2020 r. W porównaniu do 15 w 2019 r.); Francja, która wzrosła z 37 w 2019 r. Do 102 w 2020 r., Prawie trzykrotnie, a Niemcy, które wzrosły z 21 do 46 roszczeń, ponad dwukrotnie więcej w 2019 r. Z kolei kraje o najmniejszej liczbie zapytań to Chorwacja, Słowenia i Węgry, z jednym zapytaniem.

Według sektorów sektorami, które otrzymały najwięcej zapytań w 2020 r., Były transport, restauracje, zakwaterowanie, rozrywka, kultura, telekomunikacja, odzież, obuwie i wreszcie meble. Chociaż transport otrzymał największą liczbę konsultacji, sięgającą 2145 w 2020 r. W porównaniu do 1234 w 2019 r., Sektorem, który odnotował największy wzrost liczby konsultacji, są usługi gastronomiczne i noclegowe, osiągając 456 w 2019 r. I 1096 w 2020 r. , co oznacza wzrost o 140%.

Kolejne miejsce zajęła branża modowa (odzież i obuwie) ze 166 zapytaniami w 2019 r. I 268 w 2020 r. (61,44% więcej), a na trzecim miejscu znalazł się sektor mebli i sprzętu AGD ze 115 zapytaniami w 2019 r. I 174 w 2020 r. (51% jeszcze).

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *