Korea Południowa, Algieria i Polska, obszary biznesowe dla hiszpańskich firm

Korea Południowa, Algieria i Polska, obszary biznesowe dla hiszpańskich firm

Eksport danych w naszym kraju bije rekord za rekordem. Znalazło to ponownie odzwierciedlenie w szczytowej sprzedaży osiągniętej w pierwszych dziesięciu miesiącach 2015 roku. Jednak w naszym sektorze produkcyjnym niewiele jest firm zajmujących się tą działalnością. W szczególności od tego czasu 3,91% z całkowitej liczby hiszpańskich przedsiębiorstw – 3 186 878, zgodnie z najnowszą aktualizacją Centralnego Katalogu Firm (DERS) – jedynie 132 277 przeznaczono na eksport według stanu na październik ubiegłego roku, jak wskazano w najnowszym Raport miesięczny handlu zagranicznego za miesiąc październik.

Co więcej, według Sekretarza Stanu ds. Handlu w 2014 r. większość sprzedaży zagranicznej – konkretnie 99,7% – koncentrowała się w 26% przedsiębiorstw, co odzwierciedla nadmierną koncentrację tej działalności w Hiszpanii.

Tę tradycyjną przeszkodę można rozwiązać poprzez odpowiednie badanie rynku. W tym sensie, gdy hiszpańska firma myśli o sprzedaży za granicą, jako opcję szybko pojawiają się dwa regiony geograficzne: Europa i Ameryka Łacińska. W pierwszym przypadku dane potwierdzają ten wybór: jak wynika z miesięcznego raportu Sekretarza Stanu ds. Handlu, w październiku 2015 r. udział eksportu do UE wyniósł 65,9% całości.

Tak naprawdę na szczycie rankingu głównych kierunków docelowych naszych produktów znajdują się kraje europejskie. W tym sensie hiszpański eksport na rynek motoryzacyjny ma szczególne znaczenie w Niemczech i Francji. Co więcej, należy zauważyć, że rynek mebli w tym ostatnim kraju eksplodował w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, osiągając 25% całkowitego eksportu tej branży, według Krajowego Stowarzyszenia Producentów i Eksporterów Mebli Hiszpanii. (Anime).

Mniej tradycyjne obszary

Istnieją inne opcje europejskie – mniej tradycyjne – ale z ogromnym potencjałem na ten rok. Tak jest w przypadku Polski, jednego z krajów, w którym sprzedaż hiszpańskiej odzieży wzrosła w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku o 0,4%. Podobnie samochody są drugim najczęściej importowanym produktem w tym kraju, co należy wziąć pod uwagę w przypadku sektora motoryzacyjnego. Ponadto region ten może służyć jako łącznik z innymi regionami w bliższym otoczeniu, takimi jak Rosja.

Jednak Europa nie jest już jedynym kierunkiem dla naszych firm. „W ciągu ostatnich dziesięciu lat nastąpiła niezwykła dywersyfikacja rynków. W 2005 r. Unia Europejska wchłonęła 71% naszego eksportu, podczas gdy w 2014 r. odsetek ten spadł do 63%” – wyjaśnia Francisco Javier Garzón, dyrektor generalny Icex. To wyjaśnienie tylko potwierdza, że ​​pomimo tradycyjnej ciężkości Starego Kontynentu istnieją inne rynki.

Jednym z nich jest Korea Południowa, nasz trzeci rynek eksportowy na kontynencie azjatyckim. W tym sensie dynamika wzrostu w 2014 r. przekroczyła 80% i oczekuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat przekroczy 15%. Ten azjatycki kraj oferuje możliwości inwestycyjne w dwóch obszarach: zarządzania środowiskiem i motoryzacji.

Ostatecznie Meksyk awansował na 13. miejsce w rankingu kierunków eksportu. Dobra inwestycyjne są najlepiej sprzedającymi się produktami w Hiszpanii, dlatego oczekuje się, że w 2016 r. pozostaną one ważnym rynkiem.

Rolno-spożywczy w Afryce i Stanach Zjednoczonych

Dyrektor generalny Icex uważa, że ​​Afryka może stać się priorytetowym kierunkiem dla Hiszpanii. „W ciągu zaledwie dwóch lat odsetek usług świadczonych przez nasze biura handlowe w Afryce wzrósł z 17% całości w 2012 r. do 22% w 2014 r.” – zauważa. W rzeczywistości w 2015 r. Icex zorganizował forum inwestycyjne w Republice Południowej Afryki, które obejmowało również okoliczne rynki Mozambiku, Botswany, Namibii i Malawi. Organizacja zwraca także uwagę na takie kraje jak Algieria, gdzie hiszpański sektor rolno-spożywczy stopniowo zyskuje na wadze.

Do tego stopnia, że ​​na tę sekcję przypada 42% krajowej konsumpcji kraju, dlatego stanowi ona ważny rynek dla naszego kraju. Z drugiej strony Stany Zjednoczone stanowią wielką szansę dla sektora rolno-spożywczego, zwłaszcza w przypadku produktów takich jak wino i oliwa. Ponadto jest to główne miejsce przeznaczenia hiszpańskich jaj w skorupkach, a za nim plasują się takie kraje jak Francja.




You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *