Kostaryka. W celu wzmocnienia i konsolidacji eksportowej oferty Kostaryki w Panamie i innych krajach Ameryki Środkowej promotor handlu zagranicznego (PROCOMER), krajowa marka Essential Costa Rica oraz delegacja 21 firm uczestniczyły w wielosektorowym Expocomer 2023, które odbyło się miejsce od 28 do 30 marca w Amador Convention Center w Panama City.
Expocomer zgromadził ponad 600 firm z ponad 30 krajów w kategoriach takich jak żywność, napoje i produkty rolne; Tekstylia, odzież i akcesoria. Technologia i elektronika.
Firmy Nutrisol Vite, Empaques Plásticos Ltda, Industrias Alimenticias De La Vega, Comercializadora Interglobal-interglo, Innovo, Play and Dream, Quality XP Development, Demeter Innovation Lab, WeBrand, ZEWS, moOve Marketing; Weź udział w stoisku. podczas gdy Plastilang, Icepack, Torelli, Instamasa, Chemical/Toons, Apprp Forestal, YuntaTica, Naox, Thermosolutions, Grupo Coris; Promuj swoje produkty w programie.
„Ameryka Środkowa i Panama to naturalne rynki dla Kostaryki. Zarówno wysokiej jakości produkty i usługi, które eksportujemy, jak i język, kultura i bliskość to tylko niektóre z cech, które pozwoliły nam z powodzeniem lokować wiele produktów z różnych sektorów w tych regionach. Dlatego Expocomer nadal jest wydarzeniem Ważna część naszego biznesplanu, ponieważ umożliwia eksport wielu małym i średnim kostarykańskim firmom, zwłaszcza z regionów poza obszarem metropolitalnym”, powiedział Mario Saenz , PROCOMER Menedżer Rozwoju Eksportu.
Podczas targów kostarykańskie firmy prowadziły działania takie jak spotkania biznesowe z potencjalnymi kupcami z Panamy, wizyty w punktach sprzedaży i aktywacje platform w celu reklamowania produktów i zainteresowania klientów z Panamy i innych krajów Ameryki Środkowej.
Dla MoOve Marketing udział w Expocomer był doskonałą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych. Usługi takie jak nasze w zakresie reklamy i produkcji audiowizualnej są coraz bardziej zglobalizowane. Ukończenie piątego roku naszej działalności pozwoliło nam wzbogacić się doświadczeniem, osiągnąć potencjał techniczny i ludzki, aby rozszerzyć nasze międzynarodowe usługi, dzięki czemu wszystkie te lata wsparcia ze strony PROCOMER zaczęły odzwierciedlać się w naszej działalności, dojrzałości naszej działalności i oczywiście w statusie usług międzynarodowych, jak to miało miejsce w Panamie i Stanach Zjednoczonych” – skomentował Walter Monje, dyrektor generalny moOve Marketing, firmy należącej do Pérez Zeledón.
W 2022 roku* 636 kostarykańskich firm wysłało swoje produkty do Panamy, a 948 firm eksportowało do innych krajów Ameryki Środkowej. Eksport na rynek panamski osiągnął w ubiegłym roku 487,9 mln USD, przy średnim rocznym wzroście (CAGR) w latach 2018-2022 na poziomie 2%.
Panama to trzeci rynek eksportowy Kostaryki w regionie Ameryki Środkowej, stanowiący 20% całkowitej wartości eksportu do tego regionu w 2022 roku. Główne sektory eksportu to: żywność (36%), chemia farmaceutyczna (28%), tworzywa sztuczne ( 10%) oraz elektryka i elektronika (6%).
Z kolei do Ameryki Środkowej eksport Kostaryki wyniósł w 2022 r. 1931 mln USD, co stanowi 16% całkowitego eksportu na całym świecie w tym roku, przy łącznej rocznej stopie wzrostu w latach 2018-2022 na poziomie +10%.
fontanna. przyczynowy
*Dane dotyczące eksportu Kostaryki za 2022 r. nie uwzględniają miesięcy kwietnia, maja i czerwca ze względu na naruszenie systemów Ministerstwa Finansów.
„Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem.”