nowy etap w luxionahistoryczna katalońska firma zajmująca się systemami oświetleniowymi, znana wcześniej jako J. Feliu de la Penya.
Firma uzupełniła plik Podwyższenie kapitału 12,13 mln Od euro, by oczyścić swój bilans i stawić czoła nowemuJest w fazie wzrostu, według źródeł w firmie, która zamknęła swoją fabrykę w Canovelles (Vallès Oriental) i zlikwidowała niektóre linie swojej działalności przed wybuchem Covid.
Od 2019 roku Luxiona jest większościowym właścicielem Stolica Szerpów. Menadżer kapitału podwyższonego ryzyka Potem było to zrobione w około 60% po wykupieniu 40% CaixaBank i Banco Sabadell – po 20% każdy – i otrzymać część posiadanych przez siebie udziałów Rodzina TajówZałożyciel firmy.
Podwyższenie kapitału gotówkowego, na które Luxiona uruchomiła w lutym ubiegłego roku Maksymalna kwota 14,55 mln EUR nie jest w pełni pokryta. od 12,13 mln, Sherpa Capital wstrzyknął dwanaście milionów w euro, a pozostała część została objęta przez akcjonariuszy mniejszościowych.
Przyczynić się do kontroli
Po tej operacji, którą te same źródła opisują jako „punkt zwrotny” dla Luxiony, Sherpa zwiększa swój udział w spółce oświetleniowej do prawie 100% kapitału zakładowego.
Luxiona, której obroty w 2018 roku wyniosły ponad 60 milionów, odnotowała trochę w zeszłym roku Sprzedaż 31 milionów euro. To niepowodzenie wynika przede wszystkim z Wycofać się z niektórych rynków zagranicznych, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, i zrezygnować z branży oświetlenia dekoracyjnego.
Myślenie o planie działania Luxiony teraz Rozwój na rynku krajowym w segmentach już istotnych na poziomie międzynarodowymPrzede wszystkim higieniczno-medycznej, do której zalicza się systemy oświetlenia pomieszczeń czystych w zakładach farmaceutycznych, chemicznych czy elektronicznych, a także dla ośrodków zdrowia. Firma postawi również na Sklepy i branże, nie zapominając o sektorze biurowym.
Jednocześnie Luxiona, która projektuje swoje produkty w Barcelonie, Chce wzmocnić swoją strukturę przemysłową, inwestując 3 miliony euro w swoją fabrykę w Polscektóra jest jedyną firmą zlokalizowaną w podwarszawskim Macierzyszu.
Powierzchnia tych obiektów to ponad 56 000 metrów kwadratowych, aw planach Luxiony jest ich ulepszenie pod względem technologicznym, a także przekształcenie ich w znakomitą ofertę dla obecnych i przyszłych klientów marki.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”