Małe i średnie firmy również mogą oszczędzać dzięki sztucznej inteligencji

MŚP to zazwyczaj te, które borykają się z największymi trudnościami we wdrażaniu narzędzi, które pozwalają im na postęp w cyfrowej transformacji. To właśnie chcesz zmienić FedryJest to firma specjalizująca się w sztucznej inteligencji, która dostarcza rozwiązania wspierające małe i średnie firmy w procesie podejmowania decyzji i rozpoczyna swoją ekspansję w Europie z zamiarem zdobycia pozycji lidera w sektorze sztucznej inteligencji na starym kontynencie . Jego pierwszym krokiem jest otwarcie Vedrai Iberia w Hiszpanii z siedzibą w Madrycie, założyciela Alkemy Iberia i byłego dyrektora generalnego Groupon Spain, Ferdinando Meo, jako prezesa.

Vedrai demokratyzuje AI

Firma została założona we Włoszech przez 27-letniego przedsiębiorcę Michele Grazioli, prezesa i dyrektora generalnego firmy, podczas pandemii COVID-19 w 2020 roku. Vedrai pomaga małym i średnim firmom wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji w różnych sektorach, od produkcji po handel detaliczny i jedzenie. Vedrai ma na celu demokratyzację i udostępnienie sztucznej inteligencji małym i średnim firmom, pomagając menedżerom w podejmowaniu świadomych decyzji, a tym samym zmniejszając koszty błędnych decyzji poprzez dostarczanie rozwiązań, które mogą być łatwo i niedrogo wykorzystywane przez firmy. Nazwa Vedrai, która kończy się dwuliterowym skrótem sztucznej inteligencji, nawiązuje do idei przewidywania czegoś i przewidywania jego skutków.

Dla każdej funkcji biznesowej (CEO, CFO, Sprzedaż, Marketing, Produkcja) Vedrai zapewnia dedykowanego wirtualnego agenta, który monitoruje miliony danych wewnętrznych (produkcja, zarządzanie, księgowość) oraz zmiennych zewnętrznych (makroekonomia, pogoda, trendy badawcze) w celu obliczanie przyszłego wpływu każdej decyzji biznesowej. Przykładem jest prognozowanie wahań cen surowców w celu optymalnego zarządzania zapasami, czy szacowanie popytu na różne produkty.

Vedrai pomaga małym i średnim firmom wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji w różnych sektorach, od produkcji po handel detaliczny

Niespełna dwa lata po powstaniu Vedrai przyciągnął uwagę wielu klientów. W rezultacie jej siła robocza wzrosła z trzech pracowników do ponad 80, w większości poniżej 30. roku życia, a w kwietniu ogłosił podwyższenie kapitału o ponad 40 milionów euro, kierowane przez Azimut, największą na świecie niezależną firmę zarządzającą aktywami finansowymi. sektora we Włoszech. Wzrost ten był uzupełnieniem umowy klubu z lipca 2021 r., w ramach której Fedrai zebrał 5 milionów euro od 32 niezwykłych inwestorów, w tym kapitana włoskiej piłki nożnej Giorgio Chielliniego, tenora Andreę Bocelli oraz założyciela i dyrektora generalnego Calzedonia Sandro Veronese. Kolekcja.

Otwarcie w Hiszpanii

Aby wdrożyć model, który daje tak dobre wyniki za granicą, we Włoszech, firma rozpoczęła swoją europejską ekspansję z Hiszpanii wraz z utworzeniem Vedrai Iberia. Otwarciem biura w Madrycie, jako Prezes Vedrai Iberia, kieruje Ferdinando Meo, założyciel Alkemy Iberia, który wcześniej pełnił funkcję Dyrektora Generalnego w Groupon Hiszpania. Dodatkowo oceniane są potencjalne akwizycje hiszpańskich firm zajmujących się sztuczną inteligencją w celu natychmiastowego przyspieszenia wzrostu na rynku.

„Teraz, gdy skonsolidowaliśmy naszą obecność na rynku włoskim, naszym celem jest wyniesienie Vedrai poza granice kraju. Nasza firma wiedziała, jak wykorzystać moment i możliwości, jakie stwarza rynek. Wierzymy, że dzięki nowemu kapitałowi wzrost, będzie można przyspieszyć internacjonalizację i wzrost na rynkach zagranicznych” – skomentował Michele Grazioli, prezes i dyrektor generalny Vedrai.

Przyjęcie sztucznej inteligencji: scenariusz europejski

Wiodące kraje europejskie pod względem inwestowania w sztuczną inteligencję to Francja, Niemcy i Wielka Brytania, a następnie Hiszpania, Włochy, Holandia i Polska. We Włoszech rynek sztucznej inteligencji pozostaje w tyle w porównaniu z resztą świata: w 2021 r. jego wielkość osiągnęła 380 mln euro, co stanowi wzrost o 27% w stosunku do roku poprzedniego.

W przypadku Hiszpanii rynek ten ma się rozwijać: pod koniec 2020 r. hiszpański premier Pedro Sanchez przeznaczył 600 mln euro inwestycji publicznych na promocję dziedziny sztucznej inteligencji w latach 2021–20233. Inteligencja w hiszpańskich firmach ma duży margines na poprawę, ale daje zachęcające liczby: w 2020 r. 7% hiszpańskich firm korzystało z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, w porównaniu do 6% średnio w UE 4. Hiszpański rynek pod względem cyfryzacji dorównuje Włoski: sztuczna inteligencja ma mocny start W ten sposób Vedrai może przyczynić się do swojego rozwoju w kontekście większej otwartości.

„W najbliższych latach hiszpański rynek sztucznej inteligencji będzie się rozwijał. Rząd wykazuje duże zainteresowanie tym sektorem inwestycjami i środkami publicznymi, a możliwości dialogu między operatorami z branży a firmami jest coraz więcej, co prowadzić do większej wiedzy na temat tych narzędzi”, podkreśla Ferdinando Meo, prezes Vedrai Iberia. „Pomagając włoskim firmom, Rozwiązania Vedrai AIPomoże hiszpańskim biznesmenom i menedżerom w podejmowaniu świadomych decyzji, zmniejszając koszty dokonywania błędnych wyborów”.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.