„Mam nadzieję, że filmy będą wyglądały zgodnie z planem”.

„Mam nadzieję, że filmy będą wyglądały zgodnie z planem”.

Rok 2022 będzie rokiem okolicznościowym dla kinematografii w naszym kraju, ponieważ powrót widzów do kin utknął w martwym punkcie ze względu na skrajną niepewność i wojnę o cyfrowe przestrzenie nadawcze. To właśnie festiwale będą starały się tchnąć nową witalność w publiczność, która wciąż niechętnie przeżywa tradycyjne doświadczenie oglądania filmów, ponieważ jest to Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Guadalajara (FICG) Jeden z architektów do tego.

W dniach 10-18 czerwca br. odbędzie się 37. edycja FIGC, w której weźmie udział wiele narodowych osobistości filmowych, a także ciekawe premiery międzynarodowe, z udziałem Polski. Sugerowany harmonogram Rodolfo Castillo Morales A jego zespół składa się z kilku projektów, które mają szeroki zakres tematyczny.

Jakie dyskursy po pandemii będą eksplorować kino w nadchodzących latach? Oczywiste jest, że filmowcy będą mieli wiele obaw po kryzysie zdrowotnym, a Festiwal Filmowy w Guadalajara będzie idealną okazją, aby to udowodnić:

„Ciekawe, że tematyka filmów wybranych na ten rok była zróżnicowana, ponieważ w poprzednich edycjach mieliśmy wiele filmów o złożonej tematyce związanej z bieżącymi wydarzeniami w naszym kraju, co jest konieczne, ale ta edycja została otwarta na dalsze obecne problemy.

Dzięki możliwości poznania różnych obszarów tematycznych w produkcjach biorących udział w wydarzeniu, dokument stał się – po części dzięki transmisji – silnym wsparciem dla przedstawiania historii o niewielkiej oglądalności, coś, co filmy dokumentalne pokażą w najnowszym wydaniu tego wydarzenia. spotkanie filmowe:

„Film dokumentalny w Meksyku bardzo zmienił się z dwóch konkretnych przypadków; po pierwsze demokratyzacja technologii, czyli środków produkcji, które pomogły zmienić języki i tematy; po drugie, festiwale, które stworzyły przestrzeń do szkolenia i bezpośredniego kontaktu z osobowościami z krajowego i międzynarodowego przemysłu, coś, co wcześniej nie istniało. I doprowadziło do powstania Nowego Meksykańskiego Kina Dokumentalnego” – powiedział Rodolfo o rozwoju filmu dokumentalnego w naszym kraju i o tym, jak festiwale filmowe promowały go w ostatnich latach.

Jest to fakt, że liczba produkcji w ostatnich dwóch latach z powodu pandemii zmniejszyła się, powodując spadek liczby filmów, a to z kolei będzie miało konsekwencje dla łącznej liczby zgłoszeń na tegorocznych festiwalach filmowych:

„Prawdę mówiąc, nastąpił spadek liczby otrzymanych filmów, ale nie był to zbyt duży. Zanim mieli mało czasu na organizację imprezy, nastąpiła istotna zmiana tematyki filmów, w której wykorzystano m.in. zalety nowych technologii w odniesieniu do historii związanych z pandemią” – powiedział Castillo.

Guadalajara stała się jedną z największych przeciwwag dla centralizacji przemysłu filmowego w Meksyku, w dużej mierze dzięki festiwalowi, który zapewnia różne programy wsparcia filmowcom i ludziom, którzy mają wielki głód, aby przyczynić się do tworzenia filmów na poziomie krajowym:

„Festiwal był bardzo ważny dla rozwoju lokalnego przemysłu, ponieważ organizowanie wydarzenia, na którym można spotkać wielu ludzi z zewnątrz, z przestrzeniami szkoleniowymi, pomaga młodym ludziom otworzyć szeroką gamę możliwości. Z drugiej strony Guadalajara ma znaczące bogactwo kulturowe i artystyczne, a także rozwój przemysłowy, który uzupełnia powyższe, co daje lepsze możliwości realizacji projektów budowlanych – stwierdził reżyser.

Model projekcji obecnej wersji festiwalu zostanie poddany pewnym modyfikacjom, o czym powiedział nam Rodolfo Historia scenariusza:

„Ponieważ sytuacja była tak skomplikowana jak na kino, jako przestrzeń fizyczna, postanowiliśmy, że wszystkie nasze spektakle będą twarzą w twarz. Zdawaliśmy sobie sprawę, że sytuacja pandemiczna to bardzo pilna sprawa, ale mamy nadzieję, że filmy obejrzą zgodnie z planem Chcemy oglądać filmy w naszych kinach, odkładając na bok projekcje online, nie dlatego, że to nie jest zabawne, ale dlatego, że ważne jest dla nas zapraszanie ludzi z powrotem do kin, ponieważ tak prawie zawsze powinno być oglądane kino” Castillo zawarta.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *