International Press Institute wraz z innymi partnerami tworzącymi projekt Media Innovation Europe uruchomił sześciomiesięczny program mający na celu pomóc nowym mediom stać się rentownymi przedsiębiorstwami. Program zapewnia wsparcie finansowe, szkolenia, dostęp do sieci i coaching Dla firm informacyjnych opracowujących innowacyjne modele biznesowe i produkty.
Program ma na celu Firmy, które mają minimalny odpowiedni produkt i planują go wprowadzić na rynek w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Podczas programu uczestnicy będą pracować nad zidentyfikowaniem luk na rynku, lepszym zrozumieniem potrzeb informacyjnych swoich odbiorców, stworzeniem prototypu produktu, pilotażem, testowaniem i utrzymaniem startupu lub części modelu biznesowego lub treści.
Startupy medialne, do których mogą się zgłosić, mogą obejmować między innymi następujące rodzaje treści i produktów generujących przychody: dochody czytelników, pakiety członkowskie, pozyskiwanie młodych czytelników, pionowe wideo społecznościowe, wiadomości cyfrowe z reklamami, dźwięk cyfrowy, biuletyny, oraz prenumerata drukowana i/lub cyfrowa, lub formularze non-profit lub darowizny.
Aby się zgłosić, uczestnicy muszą udowodnić, że zespół ma sprawdzony pomysł na biznes i to Zespół posiada odpowiednią mieszankę umiejętności do realizacji Twojego projektu, takich jak doświadczenie w edycji i zarządzaniu mediami.
Wnioskodawcy muszą mieć siedzibę w jednym z następujących krajów: Albania, Austria, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Republika Cypryjska, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Kosowo, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Malta, Mołdawia, Czarnogóra, Holandia, Macedonia Północna, Polska, Portugalia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja i Ukraina.
Wnioskodawcy mogą ubiegać się o dotacje w wysokości od 5 000 do 15 000 euro. Wybrane projekty podpiszą umowę o dofinansowanie z Międzynarodowym Instytutem Inwestycji w celu otrzymania środków. Wypłata środków nastąpi w dwóch transzach: 60% kwoty dofinansowania po podpisaniu umowy o dofinansowanie, pozostałe 40% po zakończeniu realizacji projektu.
Chętni mogą zgłaszać się do udziału w Lokalizacja projektu.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”