W środku globalnej panoramy, w której inflacja znalazła się w centrum uwagi, jedno słowo rozbrzmiewa jako rozwiązanie dla konsumentów: odsprzedaż. Konsumenci zmienili swoje przyzwyczajenia konsumpcyjne i coraz częściej interesują się używaną odzieżą z platform takich jak Micolet.
Micolet to platforma sprzedaży odzieży używanej, która ma ponad 2,5 miliona użytkowników. Jest obecny w Portugalii, Francji, Włoszech, Belgii, Niemczech i Polsce. Platforma oferuje innowacyjne rozwiązania poprzez swój model biznesowy „Resale as a Service”.
W 2015 roku Micolet powstał w Hiszpanii, gdzie odzież używana wciąż była przeżyciem przeznaczonym dla młodej, miejskiej i nowoczesnej publiczności. Zrównoważony rozwój w tamtym czasie był tematem nieznanym zdecydowanej większości populacji. W tej chwili jest zupełnie inaczej, 38% kobiet kupuje już odzież używaną, a zakupy generacji X i Baby Boomers rosną najbardziej.
Gospodarka o obiegu zamkniętym jest najbardziej wrażliwym rozwiązaniem na inflację twarzy
Są kupcy takich marek jak Gucci czy Louis Vuitton, którzy również kupują i sprzedają ubrania na pchlim targu. Oba procesy, które w przeszłości mogły być piętnowane społecznie, dziś są bardzo powszechną dynamiką w szafach latynoskich kobiet, a dużą częścią tego dążenia jest odpowiedzialność i bezprecedensowa świadomość ekologiczna.
Raport końcowy, odzież używana
Według Thred Up (raport z odsprzedaży 2023) Szacuje się, że do 2027 roku rynek odzieży używanej osiągnie wartość 326 mln euro. Rynek odzieży używanej będzie rósł trzy razy szybciej niż światowy rynek mody tradycyjnej.
Second hand odnotował wzrost o 28% w 2022 roku. Oczekuje się, że do 2024 roku 10% światowego sektora mody będzie stanowić odzież używana. Nie chodzi tylko o wybiegi, ale w 2022 roku duże grupy modowe wkraczają na rynek na europejskim poziomie. Duże grupy, takie jak Zara, Decathlon, Primark, SheIn, H&M i Other Stories. Widziane są również marki luksusowe, które chcą postawić na ten bardziej zrównoważony sektor, takie jak Hugo Boss czy Balenciaga.
Ewolucja mody w Hiszpanii stała się przedmiotem intensywnej debaty w obecnym scenariuszu, który charakteryzuje się globalną sytuacją, która prowadzi do 3,4% spadku globalnego wzrostu w 2022 roku. Mimo trudnych czasów 87% badanych firm pozytywnie ocenia branżę modową w naszym kraju. Jedynie 13% ankietowanych firm ocenia sytuację na rynku modowym w Hiszpanii jako niekorzystną.
Obecna sytuacja używanych rzeczy w Hiszpanii została wzmocniona przez zmianę ustawodawstwa, w szczególności ustawę o odpadach i zanieczyszczonej glebie dla gospodarki o obiegu zamkniętym. To nowe prawodawstwo stawia przed firmami tekstylnymi wyzwanie, które będzie musiało sprawować większą kontrolę nad produkcją, projektować ubrania nadające się do recyklingu i oferować opcje obiegu zamkniętego dla ich nadwyżek, takie jak sprzedaż używanych, recykling, naprawa i darowizny.
Platformy takie jak MICOLET mają bardzo niezwykłą strategię
Używane palety, takie jak Micolet, oferują szczególnie efektywne rozwiązanie dla firm tekstylnych i wszystkich konsumentów. Dzięki innowacyjnemu modelowi odsprzedaży jako usługi platformy te stanowią prostą alternatywę dla ponownego wykorzystania zapasów. Pozwalają markom sprzedawać używane produkty w sklepie internetowym.
Możliwość dana samym markom, aby oferować wszystkim swoim klientom możliwość bezpośredniego zakupu używanych produktów bez konieczności korzystania z pośredników zewnętrznych. Model biznesowy Platformy, które go wdrażają, pozwalają markom na częściowy zwrot początkowej inwestycji poczynionej w produkcję, bez ponoszenia dodatkowych kosztów i przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów.
Kojarzenie zrównoważonych wartości z marką, która nawiązuje głębszą relację z konsumentami, którzy coraz bardziej cenią zrównoważoną modę i szukają marek zaangażowanych w odpowiedzialność za środowisko.
Jak podano w BMI przygotowanym przez Micolet, z 48% firm uważa, że zrównoważony rozwój jest ważny w ich strategii dotyczącej reputacji lub wizerunku, a także coraz bardziej pozytywna zmiana w nastawieniu klientów do zrównoważonej modyWyraźnie widać większe zainteresowanie społeczeństwa ubieraniem się odpowiedzialnie iz poszanowaniem środowiska.
Innowacyjne rozwiązanie w branży modowej
Circular fashion jest innowacyjnym rozwiązaniem w branży modowej i potencjalnym strategicznym sojusznikiem dla firm, które chcą dostosować się do nowych wymagań rynku. Poprzez zjawisko kupowania i sprzedawania można dostrzec skuteczną odpowiedź na wyzwania inflacji, pozwalając konsumentom cieszyć się modą bez narażania swojej gospodarki.
strategia Odsprzedaż jako usługa stała się atrakcyjną propozycją dla firm tekstylnych, Ponieważ nie tylko daje im to możliwość zmniejszenia ilości odpadów i maksymalizacji zasobów, ale także daje im przewagę konkurencyjną poprzez zwiększenie lojalności i zaufania konsumentów.
W kontekście, w którym zrównoważony rozwój nabrał decydującego charakteru w decyzjach zakupowych, pośrednie podejście oferowane przez platformy takie jak Micolet Doskonale dopasowuje się do aktualnych wymagań rynku i otwiera przed branżą tekstylną nowe możliwości w zakresie rentowności i odpowiedzialności społecznej.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”