Miłość do piłki nożnej i manipulacja

„Piłka nożna należy do kibiców” – usłyszałem w tym tygodniu od wtorku, kiedy angielskie drużyny zrezygnowały z nieudanego przetargu na Premier League w bloku; „Angielscy fani wygrali tę bitwę” – powiedział Jorge Valdano. Kevin De Bruyne przypomniał sobie swoje marzenie o graniu w najlepszych turniejach i chociaż wiedział, że jest to część wielkiego mechanizmu ekonomicznego reprezentowanego przez profesjonalną piłkę nożną, to wciąż był dzieckiem, które marzyło o grze w Lidze Mistrzów; Sami gracze Liverpoolu wydali ulotkę z takimi samymi warunkami jak Atletico Madryt, ale prawda jest taka, że ​​te uroczystości muszą zostać uratowane, ponieważ piłka nożna jest nadal w trakcie strzelaniny między biznesmenami, którzy nadmuchali rynek, ale chcą więcej, a polityków sportowych, którzy również dbają o swoje interesy gospodarcze.

Fraza, która zapoczątkowała tę współpracę, jest piękna i przybliża nas do romansu, możemy dogadać się z De Bruyne i opowiedzieć historie, które pokazują naszą miłość do piłki nożnej, ale prawda jest taka, że ​​podczas gdy my wypełniamy strony romantycznymi danymi, liderzy piłki nożnej są naprawdę zaprojektować swój nowy program, aby nie popaść w błędy Super Ligi. (Stworzenie biuletynu w środku nocy w Europie, bez możliwości wyjaśnienia zalet sportowych, które przeważą, i mechanizmów solidarności finansowej tak, aby zyski z turnieju przenikały do ​​najważniejszych małych przedsiębiorstw) – przyznał dziś rzecznik GBMorgan (głównego sponsora Premier League): „To jasne, że jesteśmy. Źle oceniamy, jak to porozumienie będzie wyglądać w całości społeczność piłkarska i jak wpłynie na nią w przyszłości. Dowiemy się z tego ”. To znaczy, jeśli jesteśmy po stronie romantyków, wygrywa się bitwę, ale nie wojnę.

Nie ma jednak powodów do pogłębiania szczęścia niektórych fanów i mediów, ponieważ romans może również pomóc w sprzedaży produktu. Tego samego dnia narodziła się Premier League, UEFA zaprezentowała nowy format Ligi Mistrzów UEFA, który wejdzie w życie w 2024 roku. Niektórzy mogą przypuszczać, że po pasjonującej obronie piłki nożnej i małych drużyn, organizacje takie jak Ligi, UEFA i FIFA Rozpoznają również obszary szans, w których muszą się zmienić, ale reakcja była inna i trwa nadal w piłkarskiej passie: nowy format sprowadza się do usunięcia obecnej fazy grupowej, aby stworzyć rundę, w której każda drużyna gwarantuje dziesięć mecze przed fazą pucharową: więcej meczów, więcej operacji Transmisje, więcej pieniędzy dla klubów i samej UEFA; Jeśli ten wzrost meczów oznacza większe obciążenie dla piłkarzy, a jeśli ten wzrost oznacza niższą jakość rozgrywek, to nie ma to znaczenia, bo szafki będą pełne.

Ligi podskoczyły, gdy ogłoszono Premier League, nagle przypominając sobie mniejsze zespoły, które mogą znikać, ale teraz pojawia się pytanie na przykładzie ligi hiszpańskiej, na czele której stoi Javier Tepas. Dzięki temu zwycięstwu dla (brytyjskich) fanów zmieni się paradygmat dystrybucji praw telewizyjnych i uczyni to sprawiedliwym, tak jak to ma miejsce w Anglii i Niemczech, czy też utrzyma prymat Realu Madryt, Barcelony i Atletico, które teraz zarabiają więcej pieniędzy, ponieważ z nich więcej Jakie korzyści generują?

UEFA Donna była oburzona zdradą Andrei Agnelli (prezes Juventusu w Turynie i Europejskiego Związku Klubowego), ale oprócz stworzenia nowego formatu Ligi Mistrzów opartego na komercyjnej formule, po prostu pokazała jej, że druga strona jest nieelastyczna: pomimo pandemii, kontynuuje swój pomysł w „Organizowaniu Mistrzostw Narodów Europy od 11 czerwca” i nieustannie organizuje je w różnych miejscach starego kontynentu; Tzw. Euro travel w miastach takich jak Rzym, Baku, Sankt Petersburg, Monachium, Budapeszt, Kopenhaga, Londyn, Glasgow, Amsterdam i Bukareszt, niezależnie od tego, że zorganizowanie turnieju o tych cechach zwiększa możliwość większej komunikacji między kibicami którzy będą podążać za różnymi miejscami dla swoich drużyn, czyli UEFA, której bardzo zależało Przez kibiców w próbie zamachu stanu w Premier League, na turniej, który organizuje, wydaje się, że nie dba o bezpieczeństwo zdrowotne tych samych kibiców.

Bilbao i Dublin również były miejscami do podróżowania w euro, ale stracili swoje miejsca na rzecz Sewilli i Sankt Petersburga (które będą gościć więcej meczów, zanim stracą irlandzką stolicę). Rada Miejska Bilbao, na czele której stanęła Amaia Arregi, nie była przygotowana do zmiany swojej polityki w celu zapobieżenia przypadkom Covid-19 i pozostała stanowcza w obliczu presji ze strony UEFA, która zezwoliła na przyjęcie co najmniej 25% udziałów nowego San. Mames w 14 czerwca meczach między Hiszpanią, Szwecją, Hiszpanią i Polską 19 i Hiszpanią przeciwko Słowacji 23. Nie udało się osiągnąć zadowalającego porozumienia, więc usunął ciało z siedzibą główną z Bilbao i przekazał je do Sewilli, gdzie władze Andaluzji zgodził się zezwolić na 30% pojemności stadionu „La Cartuja”. UEFA uzasadniła swoją decyzję myśleniem o kibicach: „Po decyzji władz lokalnych stało się jasne, że jest mało prawdopodobne, aby kibice mogli uczestniczyć w meczach, które miały tam być rozgrywane (nawet nie ustąpili Bilbao), Związek Piłki Nożnej (RFEF), UEFA zaproponowała przeniesienie tych meczów w inne miejsce w kraju gospodarza, po prostu po to, aby kibice mogli uczestniczyć w meczach po roku, w którym nie mogli oglądać piłki nożnej na żywo na stadionach.

Tak jak mówi się, że szefowie dysydenckich klubów, które założyły Superligę, wzięli piłkę i zakończyli mecz (tak jak to miało miejsce, gdy właściciel piłki się zdenerwował), UEFA robi to samo z Radą Miejską, opierając się na danych z pandemii. , nie chce ciąć swoich środków, nie dba o to UEFA Jeśli Bilbao zainwestowało już 1,5 mln euro w organizację, bo nie oglądał meczu, bierze piłkę i zabiera ją do Sewilli, ale to ciało z FIFA są „wybawcami” piłki nożnej, podczas gdy jedyną rzeczą, którą naprawdę rozumieją, jest sytuacja na rynku. „Cheerleaders” to abstrakcyjna koncepcja, której należy publicznie bronić, aby uzasadniać decyzje dotyczące reklamy, a nie sportu.

Ze swojej strony FIFA uczyniła sport kolejną koncepcją, która pomaga mu zwiększyć jego zarobki. „Demokratyzacja piłki nożnej” doprowadziła nas do przyznania większej liczby miejsc w finałach mistrzostw świata, z 16 do 24 do 32, a wkrótce do 48, „ponieważ pomaga to w rozwoju piłki nożnej we wszystkich regionach”; Joao Havelange odkrył, że dystrybucja stawek Pucharu Świata była dobrym sposobem na zdobycie głosów i pozostanie na czele ciała. Jego uczeń, Joseph Blatter, wzbogacił modela i człowieka, który zamierzał wyczyścić FIFA po skandalach korupcyjnych, Gianni Infantino, utrzymał model poprzez zatwierdzenie zwiększenia z 32 do 48 drużyn północnoamerykańskich w 2026 r. W przestrzeniach „SET Sports” FIFA nalegała na milczenie w sprawie łamania i łamania praw człowieka pracowników migrujących, głównie z Nepalu, którzy budują stadiony do użytku w Katarze 2022, w którym zginęło prawie 6500 osób. https://www.youtube.com/watch?v=azg5NIoMoco. Międzynarodowy organ, który podobno jest bliski prawom człowieka, który promuje i prowadzi międzynarodowe kampanie na temat wartości sportu, po prostu odwrócił swoją twarz, gdy Infantino zwiedza luksusowe obiekty z władzami tego kraju. https://www.youtube.com/watch?v=TRl72nlmZ7g. Nie zgłosiła również zmian w kalendarzu międzynarodowym, które pozwolą na rozegranie mistrzostw świata w listopadzie i grudniu 2022 r., Ponieważ to właśnie sezon 2021-2022 powinien rozpocząć się od korekt, czy też mają zamiar wprowadzić zmiany w kamieniu milowym. w latach 2022-2023 i tylko turnieje ostrzegają, że muszą postawić łuk, aby umożliwić graczom wyjazd do Kataru?

Są to przykłady, które pokazują, że piłka nożna jest zakładnikiem organizacji, które nie są kobietami filantropijnymi i że są dalekie od tego, co mówi jego retoryka, że ​​dążą tylko do interesów handlowych. Ilkay Gündogan był jednym z nielicznych graczy, którzy narzekali na nowy format Ligi Mistrzów i jego zapożyczenia są słuszne: są dwa zła, z których jedno zostało zasugerowane przez liderów Premier League lub monopol FIFA i jej federacji. W końcu kibice odczuwają miłość do piłki nożnej i ta miłość jest wykorzystywana przez media, kluby i organizacje do manipulowania nimi, aby dalej kierować wielkim kołem dla bardzo dochodowego biznesu. W imię „miłości do piłki nożnej” są uzasadnione działania, które już trafiły w sedno.

Problem w tym, że sama piłka nożna nie jest zakładnikiem tego rodzaju hierarchii. Sam sport spotyka ten sam los. Igrzyska olimpijskie mówią o wartościach uniwersalnych, manifestują się jako rozmówca w problemach międzynarodowych, ale także zmieniają oblicze, jeśli prawa człowieka kwestionują jej działania, jak ma to miejsce obecnie w przypadku miejsca, w którym odbywają się Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie 2022. https://www.youtube.com/watch?v=NCmLgr7dN_0 Lub z konserwatywnym podejściem, by nie dopuścić do demonstracji antyrasistowskich na stadionach olimpijskich i ceremonii wręczenia nagród Tokyo 2020, zaprojektowanych jako nagroda pocieszenia lub jako mechanizm oczyszczenia sumienia z muralu w wiosce olimpijskiej, na którym sportowcy mogą używać słów takich jak pokój i solidarność , inkluzywności i równości, ale ogranicza sportowców pod względem wpływu na media. Dlatego MKOl chce również narzucić sportowcom to, co powiedzą i co myślą, iw ten sposób wartości sportu manipulują produktami, a nawet je sprzedają, podczas gdy surowce (sportowcy i piłkarze) milczeć. .

@AnthonyAnime

Blog sportowy Puebla autorstwa Antonio Abascal

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *