Mistrzostwa Świata w Katarze: ostatnie wyzwanie Mbappe | Mistrzostwa Świata w Katarze 2022

W obliczu zbliżającej się sławy na Mistrzostwach Świata wszyscy patrzą z podziwem na Kyliana Mbappe, Który zdobył swój trzeci tytuł najlepszego piłkarza w czterech meczach z Polską który grał w reprezentacji Francji. O mało nie zawiódł pojedynku z Tunezją, w którym grał tylko pół godziny. Trzykrotnie subtelnie, ale nie przypadkowo powtórzył gest: Gracz, nie chcąc między innymi kojarzyć swojego wizerunku z wizerunkiem napoju alkoholowego, podniósł kubek i stanął przy nim po odwróceniu go tak, że aby pucharu nie było widać. Logo, które zawiera u podstawy logo amerykańskiego browaru Budweiser. To już ma problemy z FIFA, która płaci 75 mln euro na sponsoring i która obecnie ocenia roszczenie o ponad połowę tej kwoty z powodu zakazu picia piwa na katarskich stadionach.

Piłka nożna należy do piłkarzy, dopóki biznes nie sprawi, że staną się częścią show. Wybuchały małe, radosne rewolucje. Prawie pół wieku temu, podczas pierwszego mundialu w Niemczech, Johan Cruyff jednostronnie zmodyfikował koszulkę, którą nosił z reprezentacją, usuwając trzy paski określające markę rozgrywek, z którymi podpisał kontrakt reklamowy. W ostatnim Pucharze Narodów Europy to Cristiano Ronaldo podał podczas konferencji prasowej słynny napój bezalkoholowy towarzyszący jego występowi w telewizji, zapraszając go do picia wody, co spowodowało natychmiastowy spadek kursu akcji spółki, o którym wspominał m.in. Portugalski. gwiazda.

Mbappé, to niedługo skończy 24 lata Oczekuje się, że przez następną dekadę będzie na szczycie futboluMa armię prawników i ekspertów, z którymi sprawuje ścisłą kontrolę nad swoją marką. We wrześniu ubiegłego roku odmówił udziału w sesji zdjęciowej zorganizowanej przez Francuską Federację Piłki Nożnej w celu omówienia okoliczności, w których jego wizerunek zostanie potraktowany. Miesiące temu mieli już za sobą pierwszą konfrontację, ponieważ gracz przejmuje całkowitą kontrolę nad firmami, z którymi jest powiązany. I nie chcesz identyfikować się z alkoholem, niezdrowym jedzeniem, słodkimi napojami lub hazardem. Gdy Federacja Francuska zorganizowała w tym roku kilka imprez z firmami z tych branż, po prostu się nie pojawiła i zażądała określenia zobowiązań piłkarzy. Na zdjęciu Mbappe z trofeum MVP po meczu Francja-Australia Francuz chyba nie zdawał sobie sprawy, że stoją za nimi jakieś marki, z którymi nie chciał być kojarzony, sam Budweiser, ale też Coca-Cola czy McDonald’s.

Francuska gwiazda współpracuje obecnie z pięcioma sponsorami: firmą zajmującą się grami wideo EA Sports, producentem zegarków Hublot, japońską firmą kosmetyczną Bulk Homme oraz firmą zajmującą się ekologiczną żywnością dla niemowląt i dzieci Good Gout, francuską firmą, z którą Mbappe zapewnia, że ​​podziela ideę „inspirowanie dzieci do zdrowszego i szczęśliwszego życia”. Dodatkowo sprzęt sportowy, którego używa to Nike. Kiedy w rozmowach o dołączeniu do Realu Madryt jego doradcy zostali wychowani na zwyczajowej dla białego klubu zasadzie posiadania 50% korzyści płynących z przeniesienia praw do wizerunku, zrobili minę. Skończyło się na podpisaniu nowego kontraktu z PSG Zapewnia utrzymanie tej kontroli i tego dochodu.

Tymczasem skupia się na mundialu. Wznosi trofea i rzadko wyraża się poza boiskiem. Nominacja na zawodnika meczu pociąga za sobą szereg zobowiązań wobec mediów z prawami, których Mbappe unikał po meczach z Australią i Danią. Po swoim występie przeciwko Polsce powiedział: „Nie mam nic do nikogo. Muszę się skupić na mistrzostwach i nie marnować energii na inne rzeczy, ale dowiedziałem się, że federacja musi zapłacić karę, jeśli tego nie zrobię” nie mów. Zapłacę poprzednie kary. To osobista decyzja i inni nie powinni za nią płacić”. I to nie jedyne porozumienie, jakie osiągnął z federacją, która od 2017 roku wiedziała, że ​​wszystkie nagrody przyznawane zawodnikowi za zwycięstwa z drużyną narodową idą na cele charytatywne.

Zapisz się tutaj Do newslettera dotyczącego Mistrzostw Świata w Katarze

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *