Motorola: „Wprowadziliśmy właściwe zmiany w przyszłości”

Niedawno mianowany dyrektor generalny Motoroli na region EMEA wyjaśnia nową strategię firmy, której celem jest zdobycie przyczółka na rynku europejskim, zwłaszcza w krajach takich jak Hiszpania.

Prawie pięćdziesiąt lat temu, w kwietniu 1973 roku, pierwsze połączenie zostało wykonane przez telefon komórkowy, a konkretnie Motorola DynaTAC. Od tego czasu wiele się wydarzyło, a przede wszystkim wiele się zmieniło w tej firmie, która w tamtym czasie była jedną z wielkich amerykańskich marek. Jednak pojawienie się smartfonów pokroju iPhone’a i świata cyfrowego nie zazębiło się z Motorolą, która po przejściu w ręce Google starała się odzyskać przewagę, którą cieszyła się kilka lat temu, ale teraz pod parasolem Motoroli. Chińskie Lenovo.

„Od czterech lat jesteśmy najbardziej rozwijającą się marką na świecie. W LATAM jesteśmy na drugim miejscu, a od trzech lat jesteśmy również na trzecim miejscu w Ameryce Północnej z udziałem 10% i 15%. Ale Stoimy przed wyzwaniem Europy, rozdrobnionego i złożonego regionu.” mówi Fabio Capucci, dyrektor generalny Motoroli na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

Fabio Capucchi, Dyrektor Generalny, MOTOROLA, Europa, Bliski Wschód i Afrykatomasz_mateusiakekspansja

W szczególności Capocchi zajął tę nową pozycję w kwietniu ubiegłego roku, aby zdominować złożony rynek europejski, na którym konkurencja jest ostra, a użytkownicy wiedzą, że Motorola to marka z przeszłości. Przynajmniej na niektórych przepustkach. „Motorola jest jednym z wiodących producentów telefonów komórkowych. Wprowadziliśmy jednak właściwe zmiany, aby konkurować i iść naprzód. Ekspansja marki bardziej niż kurczenie się. Może i jest konkurencja, ale my jesteśmy konkurencyjni – mówi dyrektor generalny Motoroli na region europejski.

Aby zdobyć przyczółek na Starym Kontynencie, zwłaszcza w krajach, w których obecnie ma bardzo niski udział w rynku, Capocchi opowiada się za oferowaniem produktu wysokiej jakości. „Rynek jest bardzo wymagający i różnorodny. Nie myśli, że jesteśmy na pierwszym lub trzecim miejscu w rankingu. Naszym obecnym celem jest bycie silną marką w głowie konsumenta. My w krajach takich jak Polska, Włochy czy Wielka Brytania jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji. Ale są kraje, w których jesteśmy w tyle, takie jak Hiszpania, Francja i kraje skandynawskie”.

Według danych IDC wykorzystanych przez Capocchi, podczas gdy europejski rynek telefoniczny skurczył się w drugim kwartale roku, Motorola zdołała wzrosnąć o 16% w tym samym okresie rok wcześniej.

W szczególności w Hiszpanii reżyser stwierdził: „Konsumenci wymagają znacznie więcej niż im się wydaje i chcemy, aby postrzegali nas jako wysokiej jakości i wysokiej jakości, zwłaszcza telefony komórkowe Edge. Skupiamy się również na większej elastyczności, tj. na większej liczbie punktów sprzedaży nawet my możemy być rozpoznani.”

Młodzi użytkownicy

„Motorola ma inne życie. Użytkownik końcowy zna nas już w niektórych starszych pokoleniach i nie akceptuje niepowodzeń, ale są też młodsi użytkownicy, którzy nas nie znają i musimy do nich dotrzeć. Dlatego właśnie po prostu wprowadził na rynek naszą średnią gamę z trzema produktami, które każdego roku są bardzo skoncentrowane, z jednej strony na młodych ludziach, ale także na najbardziej wymagających konsumentach – podkreśla.

Oczywiste jest, że firma powinna mieć strategię obejmującą wszystkie zakresy, ale Capocchi przyznaje, że ze względu na dużą polaryzację najbardziej cierpi średni zakres W którym. W rzeczywistości, nawet powyżej nowej krawędzi, reżyser potwierdza, że Nowa wersja składanego telefonu Razr 2022 pojawi się w Europie przed końcem roku. „Ta część ma sens i nadal będziemy ją obstawiać” – mówi.

Capocchi zakłada również, że obecna sytuacja gospodarcza nie jest łatwa i zdaje sobie sprawę, że może to wpłynąć na spadek ofert na jego stacjach, zwłaszcza w wysokim przedziale, gdzie ceny i tak są już bardzo napięte. Ale pokazuje, że Motorola „w tej chwili nie planuje podnosić cen swoich produktów”.

Nowa Motorola Edge

Firma technologiczna wprowadziła 8 września na rynek trzy nowe urządzenia w celu objęcia zakresu premium i dotarcia do najbardziej wymagających użytkowników, z Motorolą edge 30 Ultra, ale także mniejszym z modelem Neo lub konkurowaniem w wyższej klasie średniej, z modelem Edge 30 Fusion. Według dyrektora firmy ds. rynku EMEA, ten asortyment jest bardzo ważny dla Motoroli i jest jednym z głównych filarów jej rozwoju w regionie. „W tej chwili w Europie odsetek sprzedaży terminali rodzinnych wynosi od 8% do 10%. Dzięki tej nowej gamie chcemy wzrosnąć do średnio 15%. To bardzo duże wyzwanie. Ze swojej strony na koncie sprzedaży edgeya w Hiszpanii 20% wszystkich naszych urządzeń i oczywiście chcemy się dalej rozwijać”.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.