„Myślę, że antysemityzm nigdy się nie skończy”: Sławomir Grünberg, polski filmowiec

Mówi: „Zgadzam się z filozofem”. Grunberg Wokół. „W dzisiejszym świecie, świecie Internetu, świecie multimedialnego podejścia do rzeczywistości, tracimy kontakt z przeszłością, a przez utratę kontaktu z przeszłością tracimy kontakt z dzisiejszym światem. W moim filmie pokaż, jak ważne jest dotykać rzeczy, których twoi dziadkowie lub pradziadkowie dotykali lub używali za życia” .

Dla reżysera: „Ma to związek z tymi wszystkimi elementami naszych zmysłów, których nie można znaleźć, gdy siedzisz przed komputerem. Zmysł węchu. Przestrzeń, w której mieszkali twoi dziadkowie lub gdzie mieszkał twój ojciec lub matka (i znowu żyje) wpada w to samo poczucie hałasu na ulicy.” Te doznania, ten zmysłowy świat, definiują nasz charakter i pozostawiają w nas głębokie ślady, bo jesteś „zbudowany zmysłami”.

W obliczu urządzeń elektronicznych żyjemy pozbawieni rzeczywistości, daleko od realnego świata, od prawdziwego życia – mówi reżyser, który m.in. zdobył Emmy, a którego twórczość objechała cały świat, by zbudować dla niego niszę. W świecie kina żydowskiego i poza nim.

przełomowa technologia

Martwa natura w Łodzi Jest to film, który ma na celu przebicie się na listach przebojów, podejmując temat, który był tematem tysięcy taśm, książek i innych fragmentów: całopalenie. Oprócz używania przedmiotów jako środka do śledzenia historii, którą zamierza nam opowiedzieć, Grunberg On i jego zespół wykorzystali technologię, która do niedawna była tematem tabu dla tych, którzy chcieli robić filmy dokumentalne: animację.

„Użyłem animacji w moim poprzednim filmie, zwanym Karski. ludzcy mistrzowiei (pasek) włączony Jan Karski, polski bohater, który próbował opowiedzieć światu o Holokauście, wewnątrz i na zewnątrz Londyn s Waszyngton, DC, rozmawiam z Roosevelta. Nawet w filmie o Jan Karski Używamy animacji. Potem bardzo zainteresowałem się wykorzystaniem animacji w filmie w ogóle, że poza karierą filmową poszedłem do własnej szkoły filmowej, którą ukończyłem, polskiej szkoły filmowej i oni i ja zrobiliśmy doktorat z tego przedmiotu. Wykorzystanie animacji w filmach dokumentalnych. Teraz myślę, że stanie się to książką, która pomoże studentom szkół filmowych i artystycznych wykorzystać animację w filmach”.

Ale kiedy reżyser po raz pierwszy próbował zebrać fundusze na nakręcenie filmu dokumentalnego, który zawierałby animację, napotkał więcej oporu niż entuzjazmu. Otrzymałem wiele odmów od wszelkiego rodzaju organizacji. Te same organizacje, które wspierają ten film, nie wspierały poprzedniego filmu, ponieważ był 10 lat temu. Były to czasy, kiedy wykorzystano bardzo niewiele filmów animowanych, zwłaszcza tych o tematyce tematycznej całopalenie. (Technika) była praktycznie nieznana. Ilekroć ubiegasz się o stypendia w Polska, do instytutów filmowych w Polska Albo różne instytucje stypendialne w Stanach Zjednoczonych, głównym powodem odrzucenia była animacja”.

Instytucje nie spieszyły się z przyjmowaniem postawionego przez niego zakładu Taniec Bashira globalny sukces. „To był ten film, który wyraźnie mnie zainspirował. W filmie chciałem pracować z reżyserem animacji, ale to nie zadziałało, ponieważ byłem zajęty innym filmem” – mówi jeden z nich. Grunberg Dzięki pokojowemu wyglądowi, pomimo swojego projektu, pokazuje, że ludzie w dzisiejszych czasach są już tak przyzwyczajeni do korzystania z tego zasobu, że „może on przenieść historię na inny poziom”.

w martwa natura w Łódź, animacja odtwarza momenty i wrażenia, które bohaterowie dokumentu opowiadają przed kamerą, uzupełnione fantastycznym dziedzictwem filmowym i fotograficznym, które pozwala porównywać ulice, place i zabytkowe budynki. Łódź (niegdyś zamieszkiwało go 250 tys. Żydów) wraz z jego historycznymi pozostałościami.

Ten opustoszały krajobraz liliowy „Bohater i współautor scenariusza filmu” poluje na swoją przeszłość, pozornie nawiedzaną przez duchy. Współistniejące w filmie stare filmy, zdjęcia i animacje ożywiają ulice, ogrzewają zmarłych i wyznaczają ślady tych, którzy kochają liliowyUdają się do starożytnego miasta swoich przodków, aby zrekonstruować historię sprzed katastrofy.

wir nienawiści

Choć opowiedziana z perspektywy obrazu i innych rzeczy, Holokaust jest nadal tematem filmu prezentowanego dzisiaj w: Meksyk Sławomir Grünberg (urodzony w Polska, który jest naturalizowanym Amerykaninem i obecnie mieszka na wybrzeżu Oaxacai Meksyk). Ale tak samo było z antysemityzmem, który poprzedzał Holokaust Powtarza się to do dziś.

Według reżysera jest to forma nienawiści, która rozwija się w wirach historii i nie ma końca. „Myślę, że to się nigdy nie skończy (…) To już się działo, setki, setki lat temu, i dzieje się dzisiaj. I niestety jeszcze bardziej dzisiaj. Wszyscy boimy się, że doświadczenie Holokaustu nigdy się nie skończy Wszyscy boimy się, że nowe, bardzo donośne głosy ordynariuszy semickich mogą nas doprowadzić do czegoś, przez co niestety, wiecie, przeszliśmy…”

Ponadto: „Jestem ocalałym z całopalenie Drugie pokolenie, ale wiele osób przez nie przeszło całopalenie Oni wciąż żyją, a ja mogę i robię co w mojej mocy, aby zeznawać poprzez filmy, które robię. Więc odpowiadając na twoje pytanie, myślę, że to nie koniec. I myślę, że musimy radzić sobie z antysemityzmem i robić wszystko, co w naszej mocy, aby edukować ludzi, ale jednocześnie wiedząc, że (nasz dostęp) ma swoje ograniczenia”.

W całej swojej karierze Grunberg Poruszył wiele kwestii sprawiedliwości społecznej, środowiskowej, politycznej i społecznej. Obecnie mieszka w Meksyku i należy się spodziewać, że zwróci swoją uwagę na niektóre z wielu wspaniałych problemów, które nękają ten kraj. Mówi, że planuje to zrobić po ukończeniu trzech filmów, nad którymi teraz pracuje, z pomocą współpracujących na odległość montażystów z Europy.

To pierwszy film o tym Meksyk, który może być tylko jednym z „wielu przyszłych”, dotyczy rdzennej ludności, zwłaszcza potomków Majów.

„Poznałem pewną kobietę, która mogłaby być tematem mojego filmu dokumentalnego. Nie chcę ujawniać zbyt wielu informacji, ale tak zrobiłem. Byłem pod wielkim wrażeniem rdzennych mieszkańców, których spotkałem. Polubili mnie tak samo jak Meksykanie. „

do Grunberg, których prace można znaleźć na platformach pływ Najczęściej ludzie są uważani za krytycznych. „To znaczy, to jest główny powód, dla którego jestem tutaj w Meksyku, nie z powodu pięknych plaż ukryty portAni z powodu pogody (…).

Otoczenie jest jednym z powodów, dla których często wykorzystuje się kino Grunberg. Co do tego, czy wierzy, że światowe rządy podejmą działania na czas, aby zapobiec katastrofie klimatycznej, jest sceptyczny:

Nie sądzę, żeby rządy robiły wszystko, co w ich mocy, by ratować planetę. Nie sądzę. Myślę, że rządy robią wszystko, co w ich mocy, aby zostać wybranym na najbliższe kilka lat i pozostać u władzy. „

Jednak „Wierzę w działanie i że jedna osoba może zmienić świat. Z filmów, które zrobiłem, mogę powiedzieć, że udało mi się zmienić małe światy, z którymi mam do czynienia, a także w problem środowiska. Zrobiłem film linia ogrodzenia, w Stanach Zjednoczonych, gdzie mieszkałem przez prawie 40 lat, i dzięki temu filmowi udało mi się uratować czarnoskórą społeczność, która została poważnie dotknięta istnieniem przemysłu naftowego. Dlatego wierzę w działania ludzi, którzy pracują dla organizacji non-profit lub w rządzie, które mogą coś zmienić”.

Powielanie dozwolone z następującym numerem referencyjnym: © EnlaceJudío

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *